Laptop vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tojx    posted on 07-08-2011 18:26
Beste,

Ik heb al veel topics gelezen over het uitblazen van laptop.
Maar zelf zou ik mijn laptop eens binnen doen voor grondig hem te laten uitblazen. Fans die eens voledig zouden gekuisd zijn. Nu is mijn vraag hoeveel zou dat ongeveer kosten ? Nergens vindt ik de prijs daarvan. En wil er nu ook niet meer dan 50 euro voor betalen voor gewoon wat stof te laten verwijderen. Zou het zelf ook doenbaar zijn ? Mensen met eenige ervaring die dit al hebben gedaan ? Of laten doen door iemand.
Zelf heb ik wel heel wat kennis van pc's maar laptop is toch net iets anders voor helemaal open te doen.
En de prijzen zullen wel varieren van winkel tot winkel en land tot land. Zo schets ik dan ongeveer beeld wat mij dat zou kosten. Omdat ik graag met mijn laptop zou willen draaien.
En dan is er nog iets, als ik mijn lader in mijn laptop steek geeft die serieuze stroomstoten. Ook als ik hem op een geaarde stopcontact steek. Dus denk ik dat het eventueel mijn lader is die voor de vaantjes is. Het is een unvirsele lader dat je de voltage kan instellen. Deze staat nu op 18 v terwijl mijn laptop 20 v aankan. Toch blijft hij het doen

Graag julie mening.

What do you think about Laptop vraagje ??

Vote :   

Aziaat    posted on 07-08-2011 18:43
Waarom uw originele lader niet meer gebruiken? Lijkt mij dat dat het probleem al kan oplossen.
En voor uw stofprobleem, zou dit echt nodig zijn denk je? Ik gebruik mijn macbook pro al meer dan 3 jaar intensief en t? heet wordt deze nooit. Af en toe eens met de stofzuiger, meer lijkt mij niet nodig en heb dit zelfs nooit gedaan dusja.
Stuur eens een mail naar een lokale computerwinkel, ze zullen wel antwoorden Winking my eye
tojx    posted on 07-08-2011 18:49
Poster: Aziaat
Waarom uw originele lader niet meer gebruiken? Lijkt mij dat dat het probleem al kan oplossen.
En voor uw stofprobleem, zou dit echt nodig zijn denk je? Ik gebruik mijn macbook pro al meer dan 3 jaar intensief en t? heet wordt deze nooit. Af en toe eens met de stofzuiger, meer lijkt mij niet nodig en heb dit zelfs nooit gedaan dusja.
Stuur eens een mail naar een lokale computerwinkel, ze zullen wel antwoorden Winking my eye

Mijn originele lader heeft het begeven Unhappy Wel daarom dat ik julie advies vraag zou het nodig zijn. Zou ik inderdaad eens kunnen doen met de stofzuiger. Wel waarom ik het wil laten doen , omdat velen aanraden voor om het jaar em eens voledig stofvrij te maken. Temp's enal zijn goed maar als ik draai wordt die wel serieus heet. Dus dacht ik aan voledig laten uitblazen. En met een zalman coolpad te werken. Ik ga eens paar winkels dicht in de buurt opzoeken. Aangezien ik in een klote gemeente woon waar er niet veel goedkope pc winkels zijn. Toch bedankt voor je snelle reactie
mrmagix    posted on 07-08-2011 19:05
De reden dat je laptop te warm wordt is vaak omdat de er inderdaad teveel stof ligt op de temperatuur metertjes. Hierdoor gaat ie veel minder rap koelen en wordt ie dus heet.
Draai hem open en blaas er even met wat lucht op hoge druk over. Haal je fan's eruit, nieuwe koelpasta erin, helemaal uitkuisen.
Denk ook eens aan een check softwarematig. Je kan normaal in je bios instellen wanneer je fan's beginnen draaien. Ook kan je misschien eens denken om hem wat te kuisen op processen die onnodig mee opstarten en je pc vertragen etc... Dit zorgt ook voor meer processor kracht en dus ook meer warmte.
't zijn allemaal kleine dingen, maar wel de moeite om een ste overlopen Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Aziaat    posted on 07-08-2011 19:08
Is toch eigenlijk allemaal niet echt nodig toch?
Tegen de tijd dat een laptop kuren vertoont owv. ouderdom (versnelt door warmte) is hij toch al te traag en ging je toch net een nieuw'n kopen Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

133 Users online: 30 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 60.853
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.805