Mix opnemen met ''losse'' tracks
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Salvino    posted on 07-08-2011 15:50
Ik maak al een tijdje mixes met Sony Acid Pro, maar bij de volgende mix die ik maak wil ik graag dat de nummers? ook los te beluisteren zijn. Misschien een duidelijker voorbeeld; de Partysquad heeft deze zomer de TMF totally summer mixtape gemaakt. Hier kan je sommige nummers skippen, dit wil ik graag ook. Hoe krijg ik dit?

What do you think about Mix opnemen met ''losse'' tracks ??

Vote :   

Drumworks    posted on 07-08-2011 16:13
dit kun je doen door eerst een volledeige mix te maken, hierna de gemixte tracks knippen (zodat het weer losse tracks worden die toch deel zijn van je remix) hierna een brandprogramma openen en aanvinken dat er geen stiltes tussen de tracks mogen vallen. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want ik krijg het niet perfect uitgelegdWinking my eye anders ff googelen kan ook.
The beats are still banging :)
Winston    posted on 07-08-2011 16:48
Afhankelijk van je apparatuur kan het nog geavanceerder. Waarbij je mixed, maar elke track apart opneemt. Later kun je weer afmixen, en knippen. Maar waarschijnlijk is in jou geval de methode van rickydadum meer dan mooi.
Tic Toc
D-From-Dutch    posted on 07-08-2011 17:49
de djm350 doet dit?automatisch?met een knopje, maar volgens mij kan dit ook met een cue file zoals oa the drughouse gebruikt
music is a religion
User edit by D-From-Dutch on 07-08-2011 @ 17:50:44 (6%)
Drumworks    posted on 08-08-2011 02:23
dan moet deze cue file wel inbegrepen zijn bij het bestand dat je gemaakt/gedownload hebt, dit is het geval bij the drughouse (heb ze zelf ook allemaalCool), maar niet bij een mix die je net hebt gemaakt met bv. virtual dj of traktor
Dolivieira    posted on 08-08-2011 11:47
Ik gebruik altijd Steinberg Wavelab en zoals rickydadrum al zie eerst opnemen dan in stukken hakken, stiltes er uit halen en branden. Klaar is kees. Ik denk dat Sony Acid Soundforce dat ook kan. Is een beetje eht zelde principe als Wavelab.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Drumworks    posted on 08-08-2011 12:17
ik gebruik altijd wavepad ook een erg gebruiksvriendelijk programma
mrmagix    posted on 08-08-2011 12:25
Poster: Dolivieira
Ik gebruik altijd Steinberg Wavelab en zoals rickydadrum al zie eerst opnemen dan in stukken hakken, stiltes er uit halen en branden. Klaar is kees. Ik denk dat Sony Acid Soundforce dat ook kan. Is een beetje eht zelde principe als Wavelab.

Wavelab is hier inderdaad z??r geschikt voor. Ook voor opname mogelijkheden enorm veel keuze. Nadien gewoon in een montage naar verschillende tracks slepen of werken met een CUE-file (weet dat dat ook kan maar nog geen ervaring mee).
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MrTomrubber    posted on 08-08-2011 16:00
Ik heb zelf al zo een cd gemaakt, met zo een .cue file en dat lukt heel goed
Ik heb in het begin wel wat problemen gehad omdat ik met een mac werk en ik geen programma heb om cue files te branden, maar ik zal je vertellen hoe ik te werk ben gegaan (werkt ook met windows Smile)

1. Je maakt een .cue file, als je wat engels kent zul je deze uitleg wel begrijpen Cool klikje
Zorg ervoor dat je .cue bestand en je .mp3 of .wav ... maakt niet uit welk audiotype dat je gebruikt dezelfde naam hebben. En zet ze in dezelfde map
2. Je kan nu je audiobestand splitsen met een programmatje 'Cue-splitter' of je kan het cue bestandje en je audiobestandje rechtstreeks in je brandprogramma slepen (bv nero) en branden
3. als je het audiobestand gesplitst hebt kan je eender welk brandprogramma gebruiken of zelfs gewoon itunes.
Bij opties selecteer je bij pauze of pregap (afhankelijk van je programma) 0 seconden of geen.
En dan branden.

Ik splits mijn audiobestand om de simpele reden dat ik geen nero heb en deze methode is gratis?Cool
Je kan eventueel ook cd-tekst aanvinken als je wilt dat de titel op je cd-speler komt te staan, mits je cd-speler ID3-tags leest natuurlijk.

iGrasmat    posted on 08-08-2011 16:45
Is er trouwens geen makkelijkere methode om .cue files te schrijven? Ik doe het elke keer met tekst maar dat is me nogal niet een werk...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
MrTomrubber    posted on 08-08-2011 17:17
Poster: iGrasmat
Is er trouwens geen makkelijkere methode om .cue files te schrijven?

Geen idee ik heb altijd al deze manier gebruikt.

Edit: Even googlen en dan heb ik een software gevonden genaamd CueMaster waarmee je blijkbaar ook cue files kunt mee maken, en ook een mac variant: Cue Maker.
User edit by MrTomrubber on 08-08-2011 @ 17:18:00 (2%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

226 Users online: 117 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 86.455
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.492