mixing en beatmatching (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

predatorz    posted on 04-08-2011 13:25
ik zoek iemand die mij een paar goede tips kan geven hoe ik moet mixen en beatmatchen aub greetz predatorz
gio

What do you think about mixing en beatmatching ??

Vote :   

dj-zero    posted on 04-08-2011 13:25
als je de serach functie gebruikt zul je zien dat hier al ettelijke topics over bestaan..
allemaal komen ze op ??n ding neer:
TELLEN!

(na een tijd hoef je niet meer te tellen en gaat t op gehoor vanzelf)
User edit by dj-zero on 04-08-2011 @ 13:26:22 (54%)
predatorz    posted on 04-08-2011 13:57
wat is een serach functie
gio
dj-zero    posted on 04-08-2011 13:59
Search* dus de zoek functie:P
links in je scherm...
Blackaround    posted on 04-08-2011 14:37
Cool
mrmagix    posted on 04-08-2011 14:45
Eerst en vooral welkom op het forum. Hier ga je zowiezo al heel veel hulp krijgen bij alle mogelijke vragen. Gebruik wel eerst, zoals dj-zero al zei, de search functie. Op deze manier ga je het forum niet belasten met vragen die al 20 keer zijn gesteld.

Stel ook jezelf eens voor in het introduce-yourself topic. Zo krijgt iedereen de kans jouw te begroeten en te leren kennen.

Ik zie ook dat je al een verkoopstopic hebt gemaakt, wat komt er in de plaats als ik vragen mag? Een hint voor je verkoop: Verzorg in de eerste plaats de layout van je topic. Voorzie foto's en geef wat meer info + een realistische richtprijs (denk dat de jouwe gelijk is aan de nieuwprijs)...

Verzorg ook je taal, je hebt misschien het dialect van de Belgische kust, maar hier zitten mensen van de hele benelux. Als iedereen zijn taal verzorgt, gaan er al veel minder communicatie stoornissen zijn Happy, laughing. Op forums durven die nogal rap tot ruzie's uitdraaien...

Maargoed, ik heb al wat werk voor jouw gedaanHappy, laughing
Beatmatchen:
Topic 1
Topic?2

Mixen:
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 04-08-2011 @ 14:55:04 (2%)
MichaelMiller    posted on 04-08-2011 19:46
Heel mooi dat je zo reageert mrmagix..Winking my eye

Je zegt niet alleen dat het 'fout' is hoe hij het doet, maar je geeft hem ook hulp hoe hij het wel zou moeten doen
EN je zet er nog een filmpje en links naar 2 topics neer.

www.facebook.com/michaelmillerofficial
Bonchanoize    posted on 04-08-2011 19:57
Filmpje van een Djr-member zelfs, waarvoor dank Limb-Girdle Happy, laughing
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 04-08-2011 20:07
Goed en?duidelijk filmpje, maar ik verwacht toch dat de meeste beginnende DJ's die dat willen leren geen CD spelers met BPM-Counters hebben of niet eens weten wat het zijn. Die kopen waarschijnlijk hetzelfde soort spul als wat ik destijds heb gekocht. 'Goedkoop', maar wel 'degelijk' en?de meeste CD spelers met?counters zijn?nogal duur voor iemand die wil gaan beginnen.?Toch goede tutorial. Heeft heeeeel veel met gehoor/ritmegevoel en muzikaliteit te maken. Bij heel veel DJ's die er serieus voor willen gaan, komt beatmixen wel goed. Of dat nou na 2 maanden is of na 2 jaar.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Dolivieira    posted on 04-08-2011 20:31
Nou Mickey. Ik zie tegenwoordig ook beginnende Djs die ook gelijk Pioneers kopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sound-Division    posted on 04-08-2011 21:03
Toen ik begon heb ik ook meteen Pioneer cdj-800 mk2 aangeschaft, aangezien ik er zeker van was dat ik dit willen blijven doen.
Dolivieira    posted on 04-08-2011 21:11
Dan is het wat anders. Maar hoe vaak gebeurd het dat ze het niet zeker weten.
Dennis1981    posted on 04-08-2011 21:52
Poster: Dolivieira
Nou Mickey. Ik zie tegenwoordig ook beginnende Djs die ook gelijk Pioneers kopen.

En ze binnen een maand weer te koop aanbieden via deze site...
Jayro    posted on 04-08-2011 22:29
Poster: Dennis1981
En ze binnen een maand weer te koop aanbieden via deze site...

dat gebeurt inderdaad net wat te vaak
Vinnyo    posted on 04-08-2011 22:34
Poster: Dolivieira

Dat is niet heel dom ofzo hoor.. Als je ze 2e hands koopt kun je ze zo weer verkopen voor de zelfde prijs, dat gaat minder makkelijk met goedkopere spelers.
User edit by Vinnyo on 04-08-2011 @ 22:35:06 (3%)
mrmagix    posted on 05-08-2011 00:55
Poster: Mikeyy-V
Heel mooi dat je zo reageert mrmagix..Winking my eye

Je zegt niet alleen dat het 'fout' is hoe hij het doet, maar je geeft hem ook hulp hoe hij het wel zou moeten doen
EN je zet er nog een filmpje en links naar 2 topics neer.

Als iedereen dit nu is zo zou doen h? Happy, laughing ...
Dolivieira    posted on 05-08-2011 09:25
Poster: Vinnyo
Dat is niet heel dom ofzo hoor.. Als je ze 2e hands koopt kun je ze zo weer verkopen voor de zelfde prijs, dat gaat minder makkelijk met goedkopere spelers.

Het heeft niets met dom te maken. Ik vind dat je geen dure gear moet gaan kopen als je nog niet zeker weet dat het iets voor je is. Dan heb je het weer, heleboel kijken tegen DJs op en denken dat ze allemaal een Afrojack of een Armin of Tiesto zullen worden. Tuurlijk is het een streven die je hebt. Maar ga er niet van uit dat je ook zo beroemd wordt. Als je het voor het beroemd worden doet kan je beter een andere hobby gaan zoeken. Ik ben namelijk DJ geworden omdat ik het leuk vind om te doen. Omdat ik van de muziek hou, Omdat ik er van hou om platen aan elkaar te mixen. Omdat ik er van hou om mensen te zien dansen op muziek die ik draai, Omdat ik leuk vind om platen aan mekaar te?kunnen praten?enz enz. Als je zeker weet dat je lang met deze hobby bezig wil zijn, Kan je gerust dure gear kopen. Maar om effe te proberen zou ik dat niet doen.
Aziaat    posted on 05-08-2011 09:49
Vind ik ook Dolivieira.
Ook al is het maar om een maandje met 'goedkopere spul' te draaien, de meeste willen/kunnen dat niet x)
Ze moeten en zullen een Pioneersetje kopen om te weten of het hen aanstaat ofniet.
Ben dan wel veel blijer als ze het nog 2ehands opkopen.

Verder zeg ik zelf ook dat ik het beatmatchn niet 100% beheers en er nu nog op oefen.
Al draai ik ruim meer dan een jaar, ik begon met software waardoor mijn ogen constant bpm (accuraat) zagen en ik dus al op voorhand wist hoe en wat... Beetje nadeel van software maar net daardoor heb ik enorm veel bijgeleerd op het gebied van overgangen.
mrmagix    posted on 05-08-2011 11:20
Wat een veel voorkoment excuus is dat ze duurdere gear willen is dat het beatmatchen niet lukt omwille van het goedkopere spul dat ze hebben staan. Niet precies genoeg, niet snel genoeg, ... Tuurlijk gaat dat op een pioneer een tikkeltje beter, maar als je er niets van bakt op een speler van 100 euro, ga je dat ook niet doen op een speler van 1000 euro.
Persoonlijk denk ik dat dat de grootste misstap is van veel beginners. Ze denken na een maand dat ze alles uit hun set hebben gehaald wat er in zit... Maar dan komen we weer op het luxe probleem h? Happy, laughing. Vroeger kon je niet anders dan kei hard gaan op die goedkope set, want je kon je toch niets anders betalen.
Ach ja, wat zeuren we hier nu allemaal eigenilijk h?, da's een probleem dat altijd gaat terugkomen en zeer waarschijnlijk gewoon gaat vergroten.?
Dj'n is denk ik voor vele ook meer een rage of een hype, dan dat het een echte hobby is. Typisch aan een hype is dat het een snel evoluerent ding is, het kost meestal veel geld, het mag niet te moeilijk zijn en je moet er de aandacht van iedereen mee trekken. Lukt dit niet, dan is de hype over. Dj'n is snel evoluerent omdat je kan updaten, het kost schandalig veel geld en je krijgt vaak veel aandacht van de omstaanders. Het enige dat vele vergeten is dat dj'n meer dan alleen op play drukken is. Dus krijgen wij hier maar de vragen voor een stapenplan beatmatchen etc omdat ze het zo snel mogelijk moeten kunnen.

En als laatste een quote van ??n of ander wijze man:
Iedereen wilt iets zijn maar niemand wilt iets worden.

Betekenis: iedereen wilt dj zijn, maar het pad naar een goede dj worden is vaak lang en moeilijk.
User edit by mrmagix on 05-08-2011 @ 11:37:58 (1%)
dj-zero    posted on 05-08-2011 11:50
mrmagix +1
Aziaat    posted on 05-08-2011 13:02
Confucius? :p
en wat je zegt klopt helemaal mrmagix.
Het is denk ik dan vooral een hedendaags probleem omdat alles nog nooit zo makkelijk binnen handbereik was.
Vinnyo    posted on 05-08-2011 14:08
Poster: Aziaat
div>Confucius? :p
en wat je zegt klopt helemaal mrmagix.
Het is denk ik dan vooral een hedendaags probleem omdat alles nog nooit zo makkelijk binnen handbereik was.

Is dat een probleem? ;p

Laat ze gewoon lekker doen wat hun willen, wat maakt jou het uit?
mrmagix    posted on 05-08-2011 14:13
't is denk ik niet dat Aziaat daar van wakker ligt hoor. Hij maakt gewoon een stelling van hoe het probleem eruit ziet.
't is een fenomeen dat hier meer en meer opduikt. Ofwel hebben ze een peperdure set waar ze enkel de playknop van begrijpen, ofwel hebben ze die set een maand en verkopen ze die weer, hetzij voor een update of gewoon omdat ze het beu zijn Happy, laughing
Aziaat    posted on 05-08-2011 15:42
Klopt, op zich is dat eigenlijk geen probleem. Ik herhaal: op zich!

Als iedereen nu veel geld wil/kan verdoen uit een vlaag van interesse?
Mag dit dan niet als probleem gezien worden?
Velen kopen een startersset van 1800 euro nieuw (350-setje) en verkopen ze na een maand weer voor 1500 euro, dit dan wel meestal in het slechtste geval.
Die 300 euro is weg, 300 euro die zijn/haar ouders nog konden gebruiken voor eten of benzine of derg.
Ik praat nu niet alleen over dj-sets maar over consumentalisme in het algemeen.
Wij kopen tegenwoordig veel meer dingen die we echt niet nodig hebben, dingen die we snel beu zijn, dingen die gewoon rap vervallen, dingen waar we niets aan hebben en toch kopen.
In die 300 euro zie ik niet alleen eten of benzine, ik zie 300 euro aan ontwikkelingshulp bv.
In Azi? en Afrika kunnen we een mensenleven redden (rode kruis/AZG/...) met maar liefst 50 euro => dit zijn welgeteld 6 mensenlevens die weggegooid worden in mijn ogen.
Dus onrechtstreeks wel een probleem...

Dit klinkt nu wel allemaal heel negatief gericht (en zelf vind ik ook overdreven) maar ik wil dit probleem enkel maar aankaarten. Vandaar dat ik misschien wat cru en overdreven uit de hoek kom.
Velen beseffen immers weinig tot niet dat aan de andere kant van de wereld mensen het veel moeilijker hebben. Vooral de jeugdige onder ons.
Blame it on my roots, heb met eigen ogen gezien hoe sommigen leven.
Bonchanoize    posted on 05-08-2011 15:47
300 euro die ik heb uitgegeven aan mijn controller, waaruit ik na een jaar oefenen heb kunnen besluiten dat ik verder wil gaan. Of 6 mensenlevens.
Let the magic begin
Aziaat    posted on 05-08-2011 15:51
Poster: Bonchanoize
300 euro die ik heb uitgegeven aan mijn controller, waaruit ik na een jaar oefenen heb kunnen besluiten dat ik verder wil gaan. Of 6 mensenlevens.

ik zei dan ook dat ik overdreef. Maar een investering - ook al is het in ervaring - blijft een investering en geen weggegooid geld.

176 Users online: 124 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 19.482
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.886