[Timecode] Is dit een degelijke set?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 03-08-2011 16:58
Ik draai nu zo'n 5 jaar, 3 met cd's en daarna ben ik overgegaan op midi, wat me lichtelijk begint te vervelen omdat het toch allemaal vrij klein is. Daarom wil ik graag overstappen op een timecode set. Ik had het volgende in gedachten qua gear:

2x Reloop RP-4000
1x Numark I/O Geluidskaartgeval
...mixer.
Ik zou graag willen weten of die TT's een beetje goed zijn voor Timecode en welke elementen er dan onder moeten. Ik hoef niet het beste van het beste te hebben staan, maar ik wil er wel lekker op kunnen draaien. Ook zoek ik dan daarbij nog een mixer die minimaal 3 kanaals is met wat effecten, maakt me niet uit welk merk, hoeft ook niet topkwaliteit te zijn. Budget voor dit alles is max. 600 euro, kan nog wel wat uitschieten maar anders dan blijf ik maar sparen en dan heb ik ze pas over een hele lange tijd.
Alvast bedankt!
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about [Timecode] Is dit een degelijke set? ??

Vote :   

Henri_D    posted on 03-08-2011 17:02
hmm... ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met deze turntables. Ik zou echt aanraden door te sparen tot super oems.?

Kort samengevat, problemen waren, fabrieksfouten, problemen met nederlandse verdeler reloop, leveringstermijnen die niet nagekomen werden, geen reacties van die verdeler op vragen,... Dan via de shop na heel veel problemen gewoon 2x rmp2 van reloop gekregen (ja wel van zelfde merk... maar voor die upgrade kon ik niet klagen).

Kan ook gewoon zijn dat ik erg pech had
Xurion    posted on 03-08-2011 17:07
Vaak problemen tegengekomen met de motor snelheid van deze TT's. Voor mixertje zou ik gewoon eerst iets goedkoops doen en dan doorsparen.
Henri_D    posted on 03-08-2011 17:09
was ook probleem bij mij, TT hield geen vaste snelheid aan.?
Ik heb nu 2x synq xtrm1 gekocht en ben hier enorm tevreden over!
Xurion    posted on 03-08-2011 17:16
Of kijk naar 2e handse technics/super oems. Er is zat te vinden op marktplaats en ebay.
Gery    posted on 03-08-2011 17:25
en was ik v jou zou ik ook uitkijken naar een (2e hands) traktor scratch pro (duo)
numark is no-no Happy, laughing
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 03-08-2011 17:25
Ik sluit me helemaal aan bij Xurion. Kijk of je 2 Technics SL12XXs/Superoems kan vinden. Ik blijf dat zeggen:?The best Turntables money can buy.

Edit: En wat Gery zegt zou ik ook doen. Al vind je ze moeilijk 2dehands.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 03-08-2011 @ 17:27:37 (46%)
Henri_D    posted on 03-08-2011 17:27
soms spaar je beter gewoon wat langer door en heb je echt waar voor je geld... 600euro is veel geld, zou jammer zijn als je door ongeduld hier de verkeerde zaken voor koopt.
-FLoriZ-    posted on 03-08-2011 17:34
Poster: Gery
en was ik v jou zou ik ook uitkijken naar een (2e hands) traktor scratch pro (duo)
numark is no-no Happy, laughing
  Ik heb die Numark geluidskaart op school ook al gebruikt en dat klonk prima op de boxen. Geluidskaart is hetgeen waar ik het minst in wil investeren omdat dat het minst belangrijk is naar mijn idee.

@Oliveira: Welke Super OEMS had je dan in gedachten?
Dolivieira    posted on 03-08-2011 17:39
Ze zijn allemaal wel goed. Hier en daar zitten verschillen in de Pitch Range en indelling. Worden allemaal in de zelde fabriek gemaakt denkt ik. Ik denk dat je gewoon de goedkoopste moet nemen. Maar mijn voorkeur gaat naar Technics.
niiicola    posted on 03-08-2011 18:10
Ik zou idd super oems nemen. Aboutdj had daar een leuk artikeltje over geschreven. Je hebt verschillende merken super oems, maar vanbinnen allemaal hetzelfde. Als je met Traktor wilt blijven draaien zou ik kijken voor de N-I audio 6. Die werkt erg goed samen met traktor!
En trouwens, timecode op traktor gaat helemaal niet werken met een andere geluidskaart dan die van native instruments. Moet je maar eens googlen, dus de audio 6 of audio 4 dj (oudere versie) zijn de enige opties voor jou als geluidskaart.
Dus als je met traktor wil blijven draaien kan je je budget alvast wat gaan opschroeven...
Als super oem blijkt die synQ gewoon een goeie te zijn voor een niet al te hoge prijs (maar toch veel hoger dan wat jou budget toelaat... 359 euro namelijk)
En als mixer zou ik een niet al te dure meer nemen, en daar als laatste naar gaan kijken. Je hebt nu een 2 kanaals (alleen met rare EQs...) dus daar zou ik nog ff mee wachten.?
Als je ooit nog eens ergens wat geld vind, zou ik snel een N-I X1 kopen. Dat ding geeft echt een meerwaarde aan je timecode set als je een mixer koopt zonder effecten. Als je voor 30 september dat ding koopt krijg je gratis de (legale) traktor pro 2 erbij.
Gewoon.
User edit by niiicola on 03-08-2011 @ 18:27:09 (100%)
TH3llC    posted on 03-08-2011 18:39
ik kan je mijn mixvibes cross pack wel door verkopen voor een mooi prijsje, nu ligt het hier toch maar te liggen..
ben er heel te vreden over geweest, kijk er maar eens voor dan hoor ik het wel
Dolivieira    posted on 03-08-2011 18:40
Poster: niiicola
Ik zou idd super oems nemen. Aboutdj had daar een leuk artikeltje over geschreven. Je hebt verschillende merken super oems, maar vanbinnen allemaal hetzelfde. Als je met Traktor wilt blijven draaien zou ik kijken voor de N-I audio 6. Die werkt erg goed samen met traktor!
En trouwens, timecode op traktor gaat helemaal niet werken met een andere geluidskaart dan die van native instruments. Moet je maar eens googlen, dus de audio 6 of audio 4 dj (oudere versie) zijn de enige opties voor jou als geluidskaart.
Dus als je met traktor wil blijven draaien kan je je budget alvast wat gaan opschroeven...
Als super oem blijkt die synQ gewoon een goeie te zijn voor een niet al te hoge prijs (maar toch veel hoger dan wat jou budget toelaat... 359 euro namelijk)
En als mixer zou ik een niet al te dure meer nemen, en daar als laatste naar gaan kijken. Je hebt nu een 2 kanaals (alleen met rare EQs...) dus daar zou ik nog ff mee wachten.?
Als je ooit nog eens ergens wat geld vind, zou ik snel een N-I X1 kopen. Dat ding geeft echt een meerwaarde aan je timecode set als je een mixer koopt zonder effecten. Als je voor 30 september dat ding koopt krijg je gratis de (legale) traktor pro 2 erbij.

Ja dat is wel zo. Maar dan heb je nog steeds geen scratch. Want dan krijg je Traktor Pro en geen Traktor Scratch Pro.

Poster: TH3llC
ik kan je mijn mixvibes cross pack wel door verkopen voor een mooi prijsje, nu ligt het hier toch maar te liggen..
ben er heel te vreden over geweest, kijk er maar eens voor dan hoor ik het wel

Ga je hem nu alweer wegdoen Confused??

User edit by Dolivieira on 03-08-2011 @ 18:42:15 (20%)
TH3llC    posted on 03-08-2011 18:45
ja heb niet echt tijd voor te mixen, en kan het geld voor andere dingen beter gebruiken
tek-zotic    posted on 03-08-2011 20:36
Poster: Henri_D
problemen met nederlandse verdeler reloop

had ik ook :D, maar ik wou de rp-5000, en omdat het zolang duurde kreeg ik een rp6000 voor dezelfde prijs :D
feestbeest    posted on 03-08-2011 22:18
Ik denk dat timecoded wel een vrij duur systeem is. Want je kan niet zomaar een geluids kaartje uitkiezen met een TT. Die geluids kaart die jij in je lijstje hebt staan is dan ook niet te gebruiken voor Timecoded. Die geluids kaart heeft 2 input's en een output. Je zult toch echt 2 input en 2 outputs moeten hebben. Als ik jou was zou ik het gelijk goed aanpakken met een Traktor Sratch duo systeem en dan 2 x?SynQ XTRM 1 met een Xone 42. Ben je wel gauw een 400 euro veder in je buget maar volgens mij is dat wel een lekkere Set! En dan later nog eventueel een X1 voor effecten ect. Dan heb je de ideale time coded setup?

Ik denk dat timecoded een systeem is waar je niet te ligt over moet denken. Het is in mijn ogen een systeem dat vrij prijzig is.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
stijnn    posted on 03-08-2011 23:55
timecode draaien is zeker wel fijn,
heb des tijds een audio 4 set gekocht met platen en alles, die kan je wel overnemen als je interesse hebt
-FLoriZ-    posted on 14-08-2011 14:29
Even terugkomen op dit topic, ik heb nu mijn zinnen gezet op de Reloop RP-2000, maar ik zou toch graag het verschil weten tussen die en de 4000, iemand die dat weet?
Henri_D    posted on 14-08-2011 14:31
Mijn ervaringen met deze tafel zijn zo slecht dat ik hem eigenlijk iedereen zou afraden. Maar aangezien ik 2 tafels had met fabrieksfouten en leveringsproblemen enzo kan ik andere mening hebben dan mensen met veel geluk. Persoonlijk zou ik doorsparen voor een super OEM, die kosten echt niet zoveel (zeker niet in vergelijking met cd decks) en heb je tenminste iets waar je mee vooruit kan.

Maar blijkbaar had ik dit al eens in dit topic laten blijken dus geen nieuwe info hier van mijn kant. Ben gewoon weg gebleven van reloop draaitafels.
User edit by Henri_D on 14-08-2011 @ 14:32:53 (39%)
pBlanc    posted on 15-08-2011 10:31
Super OEMS inderdaad Thumbs Up, ?en dan zou ik als ik jou was een Traktor Scratch Duo kopen voor 329 euro en een Numark mixertje die je later update, naalden maken niet zoveel uit, de banaantjes zijn gewoon prima.
-FLoriZ-    posted on 15-08-2011 12:15
Met alleen de TT's zit ik dan al aan mijn budget, na-ah. Ik hoef niet topkwaliteit spul te hebben staan ofzo..

This is an old Topic

No new postings for 5.130 days.
 Post CommentThat would be 171 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

157 Users online: 119 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 19.355
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.759