problemen traktor scratch pro 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomassmith    posted on 02-08-2011 11:57
Beste members,

Ik heb dinsdag traktor binnen gekregen met de daarbij behorende audio 10. Ik heb dit hele zaakje netjes volgens het boekje aangesloten en vervolgens mijn eerste plaatjes gemixt. ?Hierbij kwam ik ook wat problemen tegen. Ik draai de timecode cd's met een cdj 100 en 400 dus misschien is dat het probleem wel maar dat lijkt me niet.

Het 1ste probleem was het que'en. Als ik de que van me cd speler los laat dat blijft het nummer namelijk staan op waar ik de que knop los liet en schiet dus niet terug naar het que point of het begin van het nummer.

ten 2de is het pitchen. als ik bijv een pitch van +1 op de cd speler doe dan is ie continue aan het ''skippen''
Dat skippen is dan nog niet zo erg maar wel de vervorming die erbij komt kijken. Het lijkt wel dat hij in 1 keer heel veel over lsaat in plaats van dat ie de track gewoon op 1 niveau laat draaien. Hij is dus continue aan het verbeteren en dat is dus heel iritand.

In princiepe wil ik dus dat het werkt als een cdj. ?

alvast bedankt.

What do you think about problemen traktor scratch pro 2 ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 02-08-2011 12:09
Probleem 1: Dat is helaas de techniek van Timecode. De computer weet niet of jij het nummer op pauze hebt staan of op cue. Denk er maar eens over na. Je speelt een nummer af en opeens stopt het tijdcode signaal, is dat omdat de cd op pauze staat of heel ergens anders. De computer kan het niet weten en zal het nooit weten. Dit probleem zul je met tijdcode altijd houden.

Probleem 2: Heb je toevallig master tempo aan staan? Zet dat uit, dit verstoord het tijdcode signaal.

Wil je een betere oplossing: Koop nog een CDJ-400 en gebruik de CDJ-400's in HID mode. Geen tijdcode cd's meer nodig. Sterker nog, je zou dan zelfs aan Traktor Pro genoeg hebben, geen scratch dus.
User edit by Cyspoz on 02-08-2011 @ 12:13:13 (39%)
aurelienvdv    posted on 02-08-2011 12:40
dat 1e probleem heb je toch niet in absolute mode?
thomassmith    posted on 02-08-2011 12:42
Poster: Cyspoz
div>Probleem 1: Dat is helaas de techniek van Timecode. De computer weet niet of jij het nummer op pauze hebt staan of op cue. Denk er maar eens over na. Je speelt een nummer af en opeens stopt het tijdcode signaal, is dat omdat de cd op pauze staat of heel ergens anders. De computer kan het niet weten en zal het nooit weten. Dit probleem zul je met tijdcode altijd houden.

Probleem 2: Heb je toevallig master tempo aan staan? Zet dat uit, dit verstoord het tijdcode signaal.

Wil je een betere oplossing: Koop nog een CDJ-400 en gebruik de CDJ-400's in HID mode. Geen tijdcode cd's meer nodig. Sterker nog, je zou dan zelfs aan Traktor Pro genoeg hebben, geen scratch dus.

Bedankt voor je antwoord. En voor probleem 2 is indd de ''master geel gemarkeerd. Als ik er op druk dan blijft deze gewoon aan staan. ?Iemand een antwoord op deze vraag ?

alvast bedankt.
thomassmith    posted on 02-08-2011 13:47
Poster: aurelienvdv

Hoe bedoel je de absolute mode? Ik ben echt zo onbekend met traktor dus snap niks van al die termen.
Sandr    posted on 02-08-2011 16:51
2 members like this  Absolute modus (dat icoontje met het draaitafel armpje) betekend dat je tijdcode zowel snelheid als plaatsbepaling doet. Met andere woorden: Hij leest niet alleen of de cd voor/achteruit en op welke snelheid draait maar ook op hoeveel tijd hij zich bevind.

Op deze manier kan je hotcue's/cue's etc goed gebruiken omdat bijv een hotcue ook op die tijd van het cd'tje wordt afgespeeld...

Als je echter loops in de sofware gaat gebruiken (bijv middels een Kontrol X1 of andere midi controller) dan gaat deze modus niet werken. Je cd blijft namelijk doorlopen terwijl je in een loopje op het zelde tijdstip blijft. Als je in de software een loopje van 10 seconden 3x laat herhalen ben je 30 seconden verder op je cd. Als je met tijdsbepaling (absolute modus) zou werken zou je na het beindigen van het loopje opeens 30 seconden verder in het nummer zijn, erg onhandig dus.

Met de relatieve modus leest je software alleen of de tijdcode cd voor/achteruit en op welke snelheid hij wordt gedraaid. Zo kan je dus blijven scratchen, pitchen etc maar ook zonder beperkingen je loops en hotcue's in je software gebruiken...

Het plaatje hieronder geeft aan dat hij in relatieve modus staat:
Play that funky music white boy....
thomassmith    posted on 02-08-2011 18:01
Poster: Sandr
Absolute modus (dat icoontje met het draaitafel armpje) betekend dat je tijdcode zowel snelheid als plaatsbepaling doet. Met andere woorden: Hij leest niet alleen of de cd voor/achteruit en op welke snelheid draait maar ook op hoeveel tijd hij zich bevind.

Op deze manier kan je hotcue's/cue's etc goed gebruiken omdat bijv een hotcue ook op die tijd van het cd'tje wordt afgespeeld...

Als je echter loops in de sofware gaat gebruiken (bijv middels een Kontrol X1 of andere midi controller) dan gaat deze modus niet werken. Je cd blijft namelijk doorlopen terwijl je in een loopje op het zelde tijdstip blijft. Als je in de software een loopje van 10 seconden 3x laat herhalen ben je 30 seconden verder op je cd. Als je met tijdsbepaling (absolute modus) zou werken zou je na het beindigen van het loopje opeens 30 seconden verder in het nummer zijn, erg onhandig dus.

Met de relatieve modus leest je software alleen of de tijdcode cd voor/achteruit en op welke snelheid hij wordt gedraaid. Zo kan je dus blijven scratchen, pitchen etc maar ook zonder beperkingen je loops en hotcue's in je software gebruiken...

Het plaatje hieronder geeft aan dat hij in relatieve modus staat:

Damn goed uitgelegd thanx man. nu begint het wel een beetje te dagen. alleen van die pitch vind ik nog steeds waardeloos.?

Iemand nog verder op of aanmerkingen?
Dolivieira    posted on 02-08-2011 18:56
Poster: Cyspoz
div>Probleem 1: Dat is helaas de techniek van Timecode. De computer weet niet of jij het nummer op pauze hebt staan of op cue. Denk er maar eens over na. Je speelt een nummer af en opeens stopt het tijdcode signaal, is dat omdat de cd op pauze staat of heel ergens anders. De computer kan het niet weten en zal het nooit weten. Dit probleem zul je met tijdcode altijd houden.

Als je CDspelerop pauze staat weet de computer dat gewoon. Want hij krijgt op dat moment geen tijdcode signaal binnen. Dus dan weet de computer dat die niks moet af spelen. Verder moet je gewoon volgen wat Sandr heb uitgelegt. Dan moet het werken.

Over dat skippen is: Zoals hier boven al een keer is uitgelegt. Zorg dat de tijdcode signaal plain binnen komt. Dus mastertempo op de spelers niet gebruiken want dan komt de tijdcode signaal niet goed binnen. Het signaal vervormt en dan gaat die skippen. Wil je toch een keylock/mastertempo hebben. Gebruik dan die in Traktor om de muzieknootjes rechts onder de wavevorm?aan te maken.

Poster: aurelienvdv

Ook niet in Relative Mode
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 02-08-2011 @ 18:57:32 (11%)
Sandr    posted on 02-08-2011 19:48
Inderdaad, zorg dat je master tempo uit staan. Zorg er trouwens ook voor dat je Sync uitstaat in Traktor... Lijkt me wel zo makkelijkWinking my eye

Als je pitch dan nog niet naar behoren werkt gaat er iets niet goed....
Play that funky music white boy....
thomassmith    posted on 02-08-2011 20:41
iedereen bedankt, de problemen zijn voor nu opgelost. Ben ik blij dat ik ongv 3 jaar geleden ben lid geworden.

Ik zou wel willen dat dit topic open blijft voor misschien anderen die met dit soort simpele problemen zitten en natuurlijk voor mijzelf omdat ik nog een leek ben wat dat betreft.

BEDANKT
Dolivieira    posted on 02-08-2011 22:07
Geen probleem. Graag gedaan. Beetje mekaar helpen daar zitten we voor hier op het forum. ?
Cyspoz    posted on 02-08-2011 22:49
Poster: Dolivieira
Als je CDspelerop pauze staat weet de computer dat gewoon. Want hij krijgt op dat moment geen tijdcode signaal binnen. Dus dan weet de computer dat die niks moet af spelen. Verder moet je gewoon volgen wat Sandr heb uitgelegt. Dan moet het werken.

Nee dat is niet waar en absolute of relatieve mode hebben niets te maken met probleem 1 van de topic starter. Het probleem met tijdcode is dat je software nooit zal weten of je cd stil staat of weer terug is gezet naar zijn cue punt. Want in beide situaties stop het tijdcode signaal in eens.
De enige invloed die relatieve mode en absolute mode hier nog op heeft is dat absolute mode er voor zal zorgen dat als je op cue drukt je track weer vanaf het begin zal beginnen te spelen, MAAR: hij zal ook altijd eerst een fractie van de vorige plaats afspelen. Het tijdcode signaal is namelijk zo gecodeerd dat de software het even moet 'horen' voordat het weet waar ergens je op de cd bent.

Tijdcode is wat dat betreft leuk voor vinyl, maar niet voor CD's, je kan dan veel beter controllers gebruiken of de CDJ-400 in HID mode gebruiken wat deze ook zeer goed kan. Nogmaals aan de topic starter mijn advies om eens te experimenteren met de CDJ-400 in HID mode, dat is vele malen leuker.
Dolivieira    posted on 02-08-2011 23:05
Dat gaat zo razend snel tegenwoordig dat wij het niet horen. Zet ik hem op CDJ mode gaat die gewoon als een CD speler stutteren. En bij mij hoor je geen fracties. Maar goed daar kunnen we eideloos over discussieren. We komen er denk ik toch niet uit. Maar ik snap wel wat je duidelijk wil maken en het komt op het zefde neer denk ik. En hoe kom jij er bij dat tijdcode niet leuk is voor CD. Dennis Ferrer?werkt gewoon met Tijdcode incombinatie met CDJ2000. Moet je een keer hier komen kijken en luisteren hoe feiloos dat gaat. Ik werk liever met Tijdcode dan met HID met CDJs
Ywe    posted on 03-08-2011 23:06
in geval van de CDJ850 zeker! Wat werkt het fijn, even goed cuen is wel een aanrader. Juist door bovenstaande 'problemen', het is meer kwestie van gewenning!
thomassmith    posted on 12-09-2011 21:22
Beste members, bij deze wil ik nog een beroep op jullie doen en bij deze vraag ik me af hoe ik kan recorden via traktor schratch pro 2,?

mvg
aurelienvdv    posted on 12-09-2011 23:01
rec out naar een ingang op de geluidskaart en dan die ingang selecteren in voorkeuren van traktor

This is an old Topic

No new postings for 4.991 days.
 Post CommentThat would be 166.4 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

169 Users online: 33 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 57.255
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.730.207