Keyboard
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RobiTekzz    posted on 01-08-2011 02:30
Dus ik ben opzoek naar een midi keyboard om te werken met Fruityloops.
dit is mss wel een domme vraag,. als je een keyboard neemt met 25 toetse of 49 wat is het verschil? kunje dan met die 25 ook allenoten,en minder klanken spelen?
ik ben van plan om een Alesis Q49 is dit een goede keuze of raden jullie me iets anders aan??

What do you think about Keyboard ??

Vote :   

feestbeest    posted on 01-08-2011 11:36
Het verschil zit letterlijk in de toetsen. Dus als je kan een lagere octograaf niet tegelijkertijd spelen met een hogere.
Maar aan 49 heb je genoeg. Ik heb zelf een tijd terug een M audio keyrig 49 aangeschaft en dat is gewoon een prima ding. Het hoeft naar mijn inzien ook niet heel erg speciaal te zijn, het is maar een midi keyboardje en er de geluidkwaliteit word er niet door beinvloet dus in het lagere prijs klassen kan je bij geen foute keuze maken. (Zo zie ik het, exclusief die kleine keyboardjes van 30 euro... maar dat spreekt voor zich)
Hoop dat je er wat aan hebt!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
RobiTekzz    posted on 01-08-2011 14:03
Poster: feestbeest
Het verschil zit letterlijk in de toetsen. Dus als je kan een lagere octograaf niet tegelijkertijd spelen met een hogere.
Maar aan 49 heb je genoeg. Ik heb zelf een tijd terug een M audio keyrig 49 aangeschaft en dat is gewoon een prima ding. Het hoeft naar mijn inzien ook niet heel erg speciaal te zijn, het is maar een midi keyboardje en er de geluidkwaliteit word er niet door beinvloet dus in het lagere prijs klassen kan je bij geen foute keuze maken. (Zo zie ik het, exclusief die kleine keyboardjes van 30 euro... maar dat spreekt voor zich)
Hoop dat je er wat aan hebt!
 Bedankt!
D-From-Dutch    posted on 02-08-2011 22:33
het is hading om een iets grotere te nemen, als je meer gaat spelen.
music is a religion
AdenFarleigh    posted on 02-08-2011 22:53
@ D From Dutch; tenzij je het niet erg vindt om in multiple takes te werken. Doe je eerst ??n octaaf en daarna de volgende.

Er zitten ook altijd op deze keyboards Octave Up en Down knoppen op, hiermee loop je van laag naar hoog, er komt telkens een octaaf bij (aan de lage of de hoge kant) - zo kun je ook nog wel redelijk spelen. Heb zelf de Akai MPK 49 overigens.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
D-From-Dutch    posted on 03-08-2011 01:11
maar tog om egt te spelen vind ik het vijner om een groter te hebben
music is a religion
TheMole    posted on 03-08-2011 10:28
Ik heb een paar jaar geleden een oxygen 49 gekocht, ik speel er vaak op en volg ook lessen, nu merk ik eigenlijk wel dat ik beter af was geweest mocht die meer toetsen hebben gehad.
RobiTekzz    posted on 17-08-2011 01:43
het is uiteindelijk de alesis qx49 geworden

This is an old Topic

No new postings for 5.019 days.
 Post CommentThat would be 167.3 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

176 Users online: 16 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 27.480
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.835.939