Studio Meubel Project - Finished! (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseContainer    posted on 31-07-2011 23:04
Hey allemaal, na een tijdje druk te zijn geweest met veel dingen en daardoor online juist stil te zijn geweest weer eens wat nieuws van mijn kant. Ben begonnen met de bouw van een Studio Meubel. Een deel van het design staat al online en zal straks of morgen ook al wat eerste plaatjes posten.
En natuurlijk veel belangrijker, de plaatjes van de eerste resultaten.

Eindresultaat:
User edit by HouseContainer on 29-04-2012 @ 00:15:59 (29%)

What do you think about Studio Meubel Project - Finished! ??

Vote :   

ceesietopc    posted on 12-11-2011 00:40
HouseContainer    posted on 14-11-2011 07:17
Poster:?Arondjuser
Waarom heb je je connectors niet gepopnageld? En waarom zitten je connectors aan de achterkant en je afdekplaatjes aan de voorkant??

Ik heb geen popnageltang en daar ook geen ervaring mee. Dit werkt netjes en zet alles prima vast en het blijft ook makkelijk los te halen voor veranderingen in de toekomst.
Alles zit aan de achterkant omdat ik dat mooier vind en practische. Je kan nu een connector losmaken en verplaatsen zonder de kabel ervan los te hoeven halen.
Ik heb gekeken hoe het er uit zou zien als je ook de afdek plaatjes aan de achterkant zou monteren, maar data ziet er lelijk uit omdat het gat dan toch zichtbaar blijft, ook al is het afgedekt.

Poster:?bambamstudio
Is je hoek van de monitoren wel goed? Het lijkt nu alsof het middelpunt van beiden monitoren elkaar op het, of net voor het bureaublad kruisen, en das slecht voor je stereo beeld, zeker bij Adam's met hun ribbon tweeter.?

Maar een mooi meubel!

De hoek heb ik nog niet gecontroleerd, heb de speakersteunen alleen gemonteerd. Ga ze straks uitlijnen als alles ook functioneel is. Ik ga echter niet voor de 60 graden hoek omdat ik dan of de speakers achter mijn meubel moest plaatsen of dichter naar elkaar toe. Maar dan komen ze te dichtbij, speakers hebben ook een minimale afstand nodig en dat vind ik belangrijker dan stereo image. Als ik toch nog stereo beeld wil controleren moet ik ze iets draaien en zelf wat naar achteren gaan zitten. Dan kan ik nog steeds een hoek van 60 graden maken.

Zie ook inderdaad deel 10 waar ceesietopc?al naar linkte:

Poster: ceesietopc
In deeltje 10 zegt hij daar wat over:
http://www.housecontainer.nl/blog/about-me/190-studio-console-part-10.html

HouseContainer    posted on 21-11-2011 09:19
En daar gaan we weer met een nieuwe lading spullen, lees er alles over in Studio Meubel 14.

DIY Design Studio Console/Desk
PhonoGraaf    posted on 21-11-2011 17:49
Hoezo reclame voor Bax-Shop? Haha! Kan aan de foto's op je website zien dat je goed weet waar je mee bezig bent. Ziet er mooi uit!
the-melody    posted on 21-11-2011 17:54
Zozo da gaat een lekkere studio worden. Heb al medelijden met de postbode bij jou?Cool
HouseContainer    posted on 21-11-2011 22:52
Het is inderdaad reclame. Gelukkig voor de postbode zit er meestal meer lucht dan materiaal in de dozen, dus zwaar is het niet.
Het is overigens niet zo dat ik alles zelf weet, heb ook wat mensen om me heen die wel eens om advies vraag.
PhonoGraaf    posted on 21-11-2011 23:05
Ja das waar, en is het geen lucht dan is het versnipperd papier, bubbelplastic of piepschuim
mrmagix    posted on 21-11-2011 23:27
H?h?, netjes, wist niet dat Bax ook nog een gratis paar schoenen meegaf? :D.

Zoals altijd, leuk zo'n preciesie werk te zien en zeker hoe alles from scratch naar een mooi geheel wordt omgetoverd!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
HouseContainer    posted on 28-11-2011 23:59
Daar gaan we weer. Studio Meubel deel 15.

PhonoGraaf    posted on 29-11-2011 00:01
Je bouwt een complete pc in?
HouseContainer    posted on 29-11-2011 00:04
Ja de PC zit in een 19 inch behuizing en die behuizing zit weer in ??n van de 19 inch racken. Ik denk dat je misschien even in de war bent omdat er los van de computer ook nog een losse computer voeding wordt ingebouwd waarmee ik alle verlichting en bepaalde rand apparatuur van voeding voorzie.
PhonoGraaf    posted on 29-11-2011 00:06
Ik zat al te kijken ja. Maar wel handig een ingebouwde computer, dat maakt de booth natuurlijk helemaal compleet! Het komt steeds dichterbij man, ziet er echt tof uit! Keep on good work en ik zie graag het eindresultaat!
HouseContainer    posted on 29-11-2011 06:59
Poster: PhonoGraaf
Keep on good work en ik zie graag het eindresultaat!

Anders ik wel Winking my eye Gaat helaas allemaal niet zo snel als ik af en toe zou willen.
AdenFarleigh    posted on 30-11-2011 10:49
Echt heel erg vet! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Drumworks    posted on 30-11-2011 14:04
hier ben ik dus echt stikjaloers op!!Cool echt een van de mooiste zelfbouwprojecten die ik ooit heb gezienCool
The beats are still banging :)
D-From-Dutch    posted on 30-11-2011 23:14
haha wauw?Cool
music is a religion
HouseContainer    posted on 06-12-2011 00:52
Ja mensen, daar gaan we weer. Deze keer is er wat meer te zien. Het verhaal begint steeds meer af te raken en technsich gezien is het al in gebruik genomen. Nog niet alles is aangesloten maar ik ben min of meer over naar mijn nieuwe meubel. Lees en beleef het.

User edit by HouseContainer on 06-12-2011 @ 06:50:30 (1%)
MoXeGy    posted on 06-12-2011 10:44
Ziet er strak uit! die db meter meet de output van je pc neem ik aan?
HouseContainer    posted on 06-12-2011 10:53
De dB meter hangt aan een aparte uitgang van mijn geluidskaart die hetzelfde signaal uitstuurt als mijn geluidskaart richting mijn speakers. Geluidskaart stuurt altijd maximaal analoog uit (0 dB) waarna ik met de Nano Patch het uiteindelijke volume regel richting mijn speakers. dB meter kan dus bijvoorbeeld wel 0 dB aangeven, maar dan kunnen mijn speakers nog wel gewoon zacht staan.
De dB meter is deels eye candy en deels functioneel. Ik heb geen goed zicht op de meters op de geluidskaart en die zijn niet heel erg gedetailleerd. Zo kan ik goed zien wat ik doe en of er nog ruimte is in het totaal dB bereik.
Diion    posted on 08-12-2011 00:03
Ziet er goed uit!
D
aurelienvdv    posted on 08-12-2011 09:35
wow, ik was al fier op mn zelf gemaakte meubel, maar dit is echt wel pro!
Arondjuser    posted on 14-12-2011 16:02
Kun je je google sketchup tekening online zetten. Wil namelijk ook zo'n meubel maken!
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
HouseContainer    posted on 15-12-2011 07:26
Goed idee, zal ik doen. Alleen even voor de helderheid, de Google tekening bevat alleen de 19 inch racken waar het bureau blad over heen ligt. Het blad met daarin ook nog een klein 19 inch rack zijn uit de losse pols gemaakt en staan dus niet op de tekening.
HouseContainer    posted on 20-04-2012 01:01
Zo, even een veel te oud topic naar boven kicken. Er is weer een update, als het goed is de op ??n na laatste. Ik verwacht in een volgende update het totaal te kunnen laten zien en probeer dan een goede vriend van mij de foto's te laten maken. Die heeft daar veel betere spullen voor en ook veel meer ervaring in dan ik zelf. Hij zal vast en zeker de volle glorie van het meubel kunnen vastleggen.
Voorlopig is hier deel 17 van mijn zelfbouw studio meubel.

MoXeGy    posted on 20-04-2012 10:32
als ik dit zo allemaal zie dan word dat een ontzetend mooi meubel!

225 Users online: 140 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 74.837
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.871.874