Studio Meubel Project - Finished! (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseContainer    posted on 31-07-2011 23:04
Hey allemaal, na een tijdje druk te zijn geweest met veel dingen en daardoor online juist stil te zijn geweest weer eens wat nieuws van mijn kant. Ben begonnen met de bouw van een Studio Meubel. Een deel van het design staat al online en zal straks of morgen ook al wat eerste plaatjes posten.
En natuurlijk veel belangrijker, de plaatjes van de eerste resultaten.

Eindresultaat:
User edit by HouseContainer on 29-04-2012 @ 00:15:59 (29%)

What do you think about Studio Meubel Project - Finished! ??

Vote :   

HouseContainer    posted on 18-08-2011 15:39
Vroeger veel mee geholpen met klussen dus daar heb ik wat ervaring vandaan. Verder is het ook een kwestie van doen en kritisch blijven. Is het niet goed, opnieuw proberen. Zorgen voor het juiste gereedschap, goed gereedschap is het halve werk.
Ik gebruik bijvoorbeeld die hoek lijmklemmen, ideaal om netjes haaks materiaal te verbinden. Zonder die dingen is het allemaal een stuk lastiger. Ze zeggen niet voor niets, goed gereedschap is het halve werk.
HouseContainer    posted on 21-08-2011 22:21
Het begint steeds meer ergens op de lijken. Druk bezig geweest met het inbouwen van de verlichting, ging niet zo makkelijk als verwacht maar het eind resultaat.... kun je zien in DIY Studio Console Deel 6.

mrmagix    posted on 21-08-2011 23:30
Nogmaals m'n complimenten. Plexi is inderdaad niet handig te bewerken. Heb thuis ??n van de sterkste dremels liggen, heb hierop een mini-zaagbladje gemonteerd en dat werkte het handigste van al. Ook zou een groot zaagblad voor hout werken, maar dan heb je een goeie centimeter verlies. En met een slijpschijfje of iets dergerlijk, gaat de plexi inderdaad rap smelten. De snede zelf is dan wel proper, maar je moet de gesmolte gedeelten wel afvijlen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
ThirTeen    posted on 22-08-2011 07:58
Daar is al stevig mooi werk op gemaakt.

Goe bezig Winking my eye.
Music makes my day.
HouseContainer    posted on 23-08-2011 08:51
Dank je wel, helaas komende week even wat minder tijd maar hoop volgende week weer wat meters te kunnen maken.
HouseContainer    posted on 13-10-2011 00:21
Eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te werken aan het project. Paar nieuwe foto's online, hopelijk binnenkort meer. De rest kun je lezen in Studio Meubel Deel 8.
mrmagix    posted on 13-10-2011 01:16
Mooi mooi.

Gebruik niet meer lijm, gebruik andere lijm. Veel mensen maken de fout er meer lijm op te smeren als het niet lukte met een normale dosering. Hierdoor ga je lagen creeren van lijm die eigenlijk niet perfect geschikt was voor de situatie waar jij hem in nodig hebt. Ga voor een 2 componnent lijm of iets dergelijks. Deze zijn ook (bijna) niet warmte gevoelig ?n werken heel goed op bijna alles soorten oppervlakten. Enkel de prijs is een minder aspect, maar meer van een minderwaardige lijm smeren is ook een meerkost Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
HouseContainer    posted on 14-10-2011 08:29
Het probleem is denk ik dat de onderkant van de lampen niet helemaal vlak is en voor de hechting op hout daardoor te weinig contact oppervlakte heeft. De lampen op het plexiglas lijken wel goed te zijn gelijmd omdat het plexiglas misschien buigzamer is.
Te veel lijm is inderdaad niet goed, maar dit wat zeer vermoedelijk te weinig lijm voor de huidige situatie. Lampen zelf wegen bijna niets. Het vervelende is dat als het meubel straks af is en de lampen er onder uit vallen je niet zomaar 1 2 3 even het rack op zijn kop kan zetten om het euvel te verhelpen. Dus ik moet er voor zorgen dat ze wel goed vast gemonteerd worden.
HouseContainer    posted on 17-10-2011 00:50
Woeiiii, eindresultaat begint zichtbaar te worden. Voor de mensen die het idee nog niet door hadden, dit is wat het grofweg moet worden:

Meer details kun je hier lezen: Studio Console Part 9.
PhonoGraaf    posted on 17-10-2011 08:33
Nice, ziet er echt mooit uit! Handig ook qua indeling.

Word het echt een studio meubel of ook een DJ booth?
HouseContainer    posted on 17-10-2011 08:41
Uiteindelijke doel is een puur studio meubel. Maar omdat de DJ-Booth ook nog gemaakt moet worden, zal in het begin mijn DJ gear er ook wel bij komen te staan denk ik. Nu ik het?blad er op heb liggen zie ik pas goed hoe groot het is en moet daar nog wel wat ruimte voor zijn.
PhonoGraaf    posted on 17-10-2011 08:45
Het ziet er inderdaad heel ruim uit. Veel succes in ieder geval nog! En daarna veel plezier er mee natuurlijk!
Pur-D    posted on 17-10-2011 19:23
Ziet er zeer netjes uit!
Beetje een rare vraag, maar je schreef over een db-meter op de website, heb je daar ook een foto van? Ben namelijk zelf ook nog op zoek naar een mooie voor op mn kamer haha.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
HouseContainer    posted on 18-10-2011 00:28
Stelt niet veel voor, is de led dB meter van American Audio. Prima apparaat voor visuele feedback maar geen officieel meetinstrument. Ik heb iets te veel studio meubels gezien met lavalampen er op, wilde zelf iets anders en moest nog iets bedenken voor het makkelijk zichtbaar maken van de volume meters. Omdat mijn geluidskaart straks deels buiten mijn directe blikveld valt, heb ik deze cadeau gekregen van vrienden.
Hij zal over niet al te lange tijd vanzelf ergens in de foto's opduiken als alles volgens schema vordert.
HouseContainer    posted on 23-10-2011 23:50
Weer nieuw beeld materiaal online, plus een ongelukje met de circelzaag Unhappy Studio Meubel deel 10.

HouseContainer    posted on 07-11-2011 19:57
Hey allemaal, er is weer het nodige gebeurd. Het verven is eindelijk klaar en ben dus begonnen met het weer in elkaar zetten. Bovendien heb ik ook de indeling van de 19 inch racken uitgewerkt. Je kan er alles over lezen in deel 11 en deel 12.

djmstr223    posted on 07-11-2011 20:04
Damn, die adams zijn sweet!

het meubel ziet er heel netjes uit. mag ik vragen hoeveel uur het tot nu toe heeft gekost?
www.bramvanbergen.nl
MoXeGy    posted on 07-11-2011 20:49
Zziet er netjes uit, ook de stand poten zijn erg vet!?De zwanenhals lampjes maken het ook helemaal af :P
User edit by MoXeGy on 07-11-2011 @ 20:49:35 (6%)
HouseContainer    posted on 07-11-2011 21:40
@djmstr223
Er zijn al redelijk wat uren in gegaan. Exacte aantallen weet ik niet, maar je bent vaak veel meer uren kwijt dat je denkt. Er zit toch een hoop voorbereidend werk bij wat je niet kan overslaan wil je een mooi resultaat. Ik heb het geluk dat ik redelijk alles kan laten staan iedere keer. Maar als ik een schatting moet doen, dan denk ik al snel een 150 uur.

@MoXeGy
Dank je wel. De poten zijn trouwens door de inspiratie van een andere DJ-Resource member hier die in een topic daar een keer de aandacht op vestigde. De zwanenhals lampjes wel grappig, zitten er ook meer voor de look in dan voor de functionaliteit. Heb tenslotte gewoon licht wat ik aan kan doen. Maar al met al wordt het hopelijk een mooi inspirerend geheel.
Drumworks    posted on 07-11-2011 23:18
supermooi!! heeft als het af is wel een ereplaatsje verdient tussen de andere dj booths vind ikCool
The beats are still banging :)
HouseContainer    posted on 07-11-2011 23:41
Als hij af is zal ik hem wel uploaden in de DJ-Booth sectie van DJ-Resource.
HouseContainer    posted on 08-11-2011 18:25
En we zijn weer iets verder. Zit een beetje te wachten op bestelde spullen om het verder af te kunnen maken. Wat al wel binnen was, zijn de onderdelen voor de connector panelen. Dus daar ben ik mee verder gegaan. Lees en bekijk het in deel 13 van dit zelfbouw studio meubel.

Arondjuser    posted on 11-11-2011 19:16
Waarom heb je je connectors niet gepopnageld? En waarom zitten je connectors aan de achterkant en je afdekplaatjes aan de voorkant?
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
User edit by Arondjuser on 11-11-2011 @ 19:18:32 (100%)
bambamstudio    posted on 11-11-2011 21:40
Is je hoek van de monitoren wel goed? Het lijkt nu alsof het middelpunt van beiden monitoren elkaar op het, of net voor het bureaublad kruisen, en das slecht voor je stereo beeld, zeker bij Adam's met hun ribbon tweeter.?

Maar een mooi meubel!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
dance2mix    posted on 11-11-2011 22:18
Jah, nu bambam studio dat zo zegt, die hoek heb je toch wel berekent / gemeten? want anders zou het echt heel zonde zijn vooral met van die dure speakers en zo'n mooi meubel
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS

100 Users online: 63 Guests (37 Unknown)
Pages generated today : 23.687
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.186.543