Studio Meubel Project - Finished! (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseContainer    posted on 31-07-2011 23:04
Hey allemaal, na een tijdje druk te zijn geweest met veel dingen en daardoor online juist stil te zijn geweest weer eens wat nieuws van mijn kant. Ben begonnen met de bouw van een Studio Meubel. Een deel van het design staat al online en zal straks of morgen ook al wat eerste plaatjes posten.
En natuurlijk veel belangrijker, de plaatjes van de eerste resultaten.

Eindresultaat:
User edit by HouseContainer on 29-04-2012 @ 00:15:59 (29%)

What do you think about Studio Meubel Project - Finished! ??

Vote :   

Henri_D    posted on 01-08-2011 11:40
ziet er wel mooi uit, altijd leuk om zo'n projecten uit te werken (en zo te zien heb je wel het juiste gereedschap ervoor liggen).?

Komen er nog dingen bij behalve de rack's?
HouseContainer    posted on 01-08-2011 11:54
Ik woon nu klein halfjaar in die woning, dus heb al heel wat gereedschap nodig gehad tijdens het klussen toen ik er in trok. Niet alles is overigens van mij, leen ook nog links en rechts wat van kennissen en familie, maar begin wel steeds meer eigen gereedschap te hebben wat gewoon lekker werken is. De circelzaag en lijmklemmen zijn bijvoorbeeld niet van mij. Alhoewel ik vanmiddag even een paar snelspan klemmen ga halen, want dat is toch wel een stuk handiger als je alleen aan het klussen bent.

Het uiteindelijke idee is om dus op de twee racks een werkblad te monteren. In de meest simpele vorm wordt dit alleen een rechthoekige plank, maar dat zal wel niet. Ik wil namelijk de bekabeling weg kunnen werken en zit nog te twijfelen over de behoefte om 19' rek ruimte op het bureau te maken onder mijn monitor.
Ook weet ik nog niet waar ik mijn monitor speakers wil plaatsen, ik denk dat die misschien niet op het bureau komen maar op statieven er achter omdat ik anders niet genoeg afstand tot de speakers heb en ook niet de gelijkbenige driehoek gemaakt krijg.

Los van het studio meubel wil ik nog een apparte DJ booth maken. Daar heb ik al veel langer een plan voor in mijn hoofd zitten maar dat moet ik eerst nog eens uitwerken om te kijken hoe ik het ga realiseren.Waar dit ontwerp redelijk simpel en standaard blijft, is het de bedoeling dat de DJ Booth uniek, onderscheidend en een echte blikvanger wordt.
Henri_D    posted on 01-08-2011 12:37
haha, dat zal wat uurtjes in een teken programma dan alvast worden vrees ik voor uniek en onderscheidend te krijgen. Suc6 ermee alvast! Teken je in sketchup?
HouseContainer    posted on 01-08-2011 12:48
Ja ik gebruik Google Sketchup. Erg handig programma voor dit soort zaken en ook nog eens gratis. Je kan vrij snel zonder veel leren resultaat boeken. En als je iets moeilijkers wilt, check je even de tutorials online.
Henri_D    posted on 01-08-2011 13:12
Thumbs Up thx voor advies, maar het is niet m'n beste vriend dat progje. Voor vlug een ruw ontwerp te maken zou ik het wel even durven gebruiken, maar rest dan toch maar in solidworks liever, mis veel zaken die ik gewoon ben van solidworks en zeker de optie om makkelijke afzonderlijke onderdelen te gaan splitsen en samenvoegen (ook bewegend)
mrmagix    posted on 01-08-2011 13:35
Pen en papier, da's het duidelijkste Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Henri_D    posted on 01-08-2011 13:36
:p werk jij maar eens volledige machine uit via pen en papier... Maar ok, voor zo'n dingen kun je dat wel deels gebruiken (toch zeker in bedenk fase)
mrmagix    posted on 01-08-2011 13:39
Ok?, voor complexe dinge zijn programma's inderdaad handiger. Maar, om schetsen te maken van dingen die rechthoekig zijn, op uitzondering van een paar rondingen, dan pak ik toch rap mijn potlood vast hoor Happy, laughing. Papier genoeg, 't werkt snel, je hebt super rap een overzicht, aantekeningen maken zonder moeite... Jaja, ik ben volledig pro oldskool :D
Henri_D    posted on 01-08-2011 16:23
ik start ook altijd met het potlood hoor Cool betere manier om dingen van je uit je hoofd uit te werken is er niet. Maar waar ik (na vele vele uren) via klik alle stuktekeningen kan uit de printer laten rollen als volledig 3D model klaar is zit je op papier nog met enorme hoeveelheid werk over (of moet je vanuit je hoofd gaan werken maar die plannen duidelijk maken aan andere is al heel lastig).

Maar zullen we mss maar eens trg topic overlaten aan TS Cool ik heb ons een beetje offtopic gebracht. Excuses hiervoor haha?Cool
HouseContainer    posted on 01-08-2011 22:45
Schetsen beginnen bij mij ook op papier, maar daarna ga ik graag al snel richting een programma omdat je daarmee automatisch maatvoeringen krijgt en van alle kanten kan kijken hoe het er uit komt te zien.

SolidWorks is volgens mij niet gratis en een stuk ingewikkelder. Kan ook wel meer zo te zien, maar SketchUp bied voor een leek precies wat ik nodig heb.
Henri_D    posted on 02-08-2011 09:17
Nee is niet gratis (Tenzij je natuurlijk geen morele bezwaren hebt om sommige dingen gratis te gaan zoeken) en je hebt best wat opleiding ervoor nodig, je zult niet zonder iets van handleiding aan de slag kunnen. Maar eens je er mee kan werken kun je er onvoorstelbare dingen uit produceren.?

Ik kreeg versie via opleiding dus ben zo wel in voordeel dat ik het gratis legaal heb staan.
Prozei    posted on 02-08-2011 11:36
heb je trouwens de 19' profiel ook mee berekend. zie dat je die nog niet hebt gemonteerd en dat deze niet in je maat voering gaan passen.
HouseContainer    posted on 02-08-2011 11:40
Ik heb die wel mee berekend, en volgens de specificatie zouden ze moeten passen. Voor zover de theorie... binnenkort de praktijk... Zou het volgens jou dan niet passen? Ik ben uitgegaan van Penn Elcom profielen van 2 mm staal. Zie specificatie hieronder:

HouseContainer    posted on 10-08-2011 01:32
Ok, weer een nieuwe update. Inmiddels ben ik aan het plamuren en verven gegaan. Foto's zijn op mijn DJ Blog te vinden.

@Prozei Morgen komen als het goed is de rack profielen binnen, dus ik ben benieuwd Happy, laughing

'DJ House Container Studio Console
User edit by HouseContainer on 10-08-2011 @ 01:37:31 (6%)
mrmagix    posted on 10-08-2011 01:38
Hoogglans wit? Happy, laughing lijks alleszins mooi afgewerkt! Toch goed schuren tussen elk laagje verf, heb dit (uit luiheid) soms niet gedaan en het verschil is echt te merken...
Bloedworst    posted on 10-08-2011 14:35
Mooi project je bent netjes aan het werk zie ik, ben toevallig met net zo'n project bezig maar dan met de 19'' in het blad 2 rijen naast elkaar in het midden schuin omhoog.
ben benieuwd hoe je eind resultaat eruit komt te zien, als de mijne af is zal ik ook ff fototje posten.
Succes man
HouseContainer    posted on 10-08-2011 16:15
Ik zit zelf nog te dubben over het ontwerp van het blad. Ik wil waarschijnlijk mijn schermen toch ergens op kunnen zetten, dus ik verwacht dat ik daar dan ook 2 x 19' ruimte onder maak. Denk 3HE schuin, moet nog even kijken hoe dat uitkomt.
HouseContainer    posted on 10-08-2011 23:57
Inmiddels weer een stapje verder. Een deel van de rack profielen kwamen vandaag binnen en het was natuurlijk even spannend of het ging passen. Prozei dacht dat het niet ging passen, maar het lijkt allemaal op een klein hoogte probleempje na goed te passen. Check de foto's in deel 4 van de zelfbouw studio console.

@Prozei Of zie ik iets over het hoofd?
HouseContainer    posted on 17-08-2011 18:39
Inmiddels de wielen er onder gemonteerd, check hier voor meer pica's.
Aziaat    posted on 17-08-2011 20:26
Ik mis zo'n beetje het geheel.
Kun je geen foto's uploaden waar je een totaalbeeld hebt?
HouseContainer    posted on 18-08-2011 08:01
Die staan online op mijn website in Deel 1, Deel 2, Deel 3, Deel 4, Deel 5. Die geven een beter overzicht van wat het wordt.

Het totaal is helaas nog niet zichtbaar omdat van het bureaublad het ontwerp nog gemaakt moet worden en ook de realisatie. Op dit moment ben ik vooral bezig met de 19' racken waar het bureau blad op gemonteerd wordt.
mrmagix    posted on 18-08-2011 09:38
Complimenten over hoe net je het afwerkt! Echt like a pro.
Mag ik vragen met welke camera + lens dit allemaal is gefotografeert? Knappe dieptescherpte dus vermoed 55 - 200.

Ook goed dat je met Bosch werkt, top materiaal! 't hoeft immers niet altijd hitachi of makita te zijn h? Happy, laughing.
Je had misschien wel beter de ovale gaten met een bovenfrees uitgefreest. Ik vind dat voor zo'n dingen altijd beter werken, al is het resultaat dat jij bent bekomen ook zeker knap!
User edit by mrmagix on 18-08-2011 @ 09:39:53 (20%)
HouseContainer    posted on 18-08-2011 09:54
Poster:?mrmagix
Complimenten over hoe net je het afwerkt! Echt like a pro.

Dank je wel?Cool, we doen ons best Happy, laughing

Mag ik vragen met welke camera + lens dit allemaal is gefotografeert? Knappe dieptescherpte dus vermoed 55 - 200.

Ga ik je denk ik verbazen, het is volgens mij een simpele Canon Digital Ixus 130 100. Ik zal het vanavond eens even controleren. Ik heb echter zeer goed licht van twee spaarlampen van 4000K die een redelijke benadering van daglicht geven en gebruik vrij vaak de macro opname functie.

Ook goed dat je met Bosch werkt, top materiaal! 't hoeft immers niet altijd hitachi of makita te zijn h? Happy, laughing.
Je had misschien wel beter de ovale gaten met een bovenfrees uitgefreest. Ik vind dat voor zo'n dingen altijd beter werken, al is het resultaat dat jij bent bekomen ook zeker knap!

Ik heb altijd goede ervaring gehad met Bosch en dan o.a. de after sales en verkrijgbaarheid van verbruiksmaterialen. Het is niet het allerbeste maar voor mij bevalt het prima.
Ik heb zelf helaas geen ervaring met een bovenfrees en heb er ook geen. Ik weet wel dat je daarmee dit mooier kan doen echter ontbreekt mij de ervaring en het apparaat. Ik zou een keer bij iemand er ervaring mee moeten opdoen, mogelijk dat ik daarna besluit zelf er ??n aan te schaffen.

Kun je mij misschien zeggen hoe je met een bovenvrees die uitsparingen had gemaakt? Doe je dat dan uit de losse hand of maak je eerst een mal? Maar ja, hoe maak je dan die mal mooi van vorm?
User edit by HouseContainer on 19-08-2011 @ 07:25:09 (15%)
mrmagix    posted on 18-08-2011 10:06
H?h?, Canon maakt blijkbaar zelfs heel goeie producten op vlak van gewone pocket camera's Happy, laughing. Met veel licht heb je inderdaad al rapper die filmische dieptescherpte. Het mag misschien goed geluk zijn, maar knap gedaan!

Een bovenfrees moet je inderdaad gewoon zijn. Ikzelf ben iemand van de losse hand dus aan mij geen voorbeeld nemen :D. Het gaat perfect zo, maar je moet zeer precies tewerk gaan.

Als je met een mal werkt, moet je een kopieertast-setje kopen. Dan loopt er een geleider langs de mal en je frees zelf volgt dan mooi die beweging. Als je dat niet in huis hebt, het is zeker geen gemis. Toch niet bij maar occasioneel gebruik Happy, laughing. Heb er zelf ook geen, maar via het werk kan ik wel zo'n set regelen, als ik ze nodig zou hebben Happy, laughing.
User edit by mrmagix on 18-08-2011 @ 10:54:43 (5%)
Vinnyo    posted on 18-08-2011 10:50
Ziet er allemaal heel mooi uit. Ben het topic al aan het volgen sinds je ermee begonnen bent, vind 't knap omdat ik zelf hier totaal niet handig mee ben. :P Dan komt het er allemaal zo scheef uit te zien..

66 Users online: 35 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 31.164
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.194.020