Hoe creeer je dit vocal effect?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DaCompra    posted on 28-07-2011 21:26
Ik vroeg me af hoe je (in Ableton) zo'n soort van reverse reverb creeert. Het is wat lastig uit te leggen maar je hoort het oa?in de volgende track:

http://www.youtube.com/watch?v=p4kVWCSzfK4?0:15, voordat zegmaar de vocal instart.

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen, graag!

What do you think about Hoe creeer je dit vocal effect? ??

Vote :   

clubwalker    posted on 28-07-2011 21:40
veel reeverb/delay erop exporteren en dan reverse, staan veel tutorials op youtub
main    posted on 28-07-2011 22:05
zoals hierboven gezegd is: je pakt de sound en gooit hier de gewenste effecten overheen. zet bij de effecten de dry/wet volledig op wet, oftewel je hoort alleen het effect en niet de originele sound. daarna exporteer je de sound (reverb en delay dus), deze importeer je dan weer in ableton, en reverse je.
Bloedworst    posted on 29-07-2011 07:54
Bijvoorbeeld de plug ir van waves kan je je reverb gewoon op reverse zetten waardoor de reverb niet erna komt maar ervoor, dus eigenlijk en soort van pre reverb, en het voordeel daarvan is dat je vocalen niet achterstevooren gaat zoals met renderen en omdraaien.
maar er zijn vast wel meer pugins die dat kunnen miss heb je er al een in je daw zitten met die optie.
Ja ik zat het nog ff door te lezen ken ableton niet en weet niet of die ook met vst werkt dus miss is deze post onnodig.
User edit by Bloedworst on 29-07-2011 @ 07:59:36 (72%)
iGrasmat    posted on 29-07-2011 16:11
Ik maak wel effe een filmpie Happy, laughing
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Dolivieira    posted on 29-07-2011 20:58
Met Izotope Nectar of T Pain zitten ook gave voice effects in. En ik weet zeker dat dit effect er ook in zit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 29-07-2011 @ 20:59:56 (76%)
RenéKuppens    posted on 29-07-2011 21:19
.

makkelijkste manier is deze:

Je pakt een 16e noot van de vocal dus heel kort 'AH' bijv. Die zetje heel vaak achter elkaar alleen steeds om en om in reverse dus je krijgt dit:

'AH HA AH HA AH HA' ?

Daar gooi je dan een dikke reverb overheen met DRY/WET zo ver ingesteld dat het een 'AAAAAAAAAAAAAAAAAA' lijkt.

Daarna pak je een filter en filter je hem van low naar hi en krijg je het gewenste resultaat:

'mwoooooaaah'

Oke het staat heel stom maar zo is het wel duidelijk als je het mij vraagt!
User edit by RenéKuppens on 29-07-2011 @ 21:19:39 (6%)
iGrasmat    posted on 30-07-2011 02:56
Nog duidelijker is een video, ik ben hem nu aan het uploaden! Happy, laughing

Edit: Daar is 'ie:

(sorry dat het geluid achterloopt, weet ook niet waarom dat zo is)

Wat ik gedaan heb:
- Pak een vocal
- Knip aan het eind er zoveel af dat je nog een kort geluidje van het begin overhoud
- Voeg daar een shitload reverb aan toe
- Sla het op - Open de sample
- Knip dat beginstukje van de vocal er weer af (zodat je alleen reverb overhoud)
- Reverse de hele handel
- Plaats het voor je normale vocal

Ik heb het dan wel in FL gedaan, maar ik weet zeker dat je in Ableton ongeveer hetzelfde zou moeten kunnen doen Happy, laughing
User edit by iGrasmat on 30-07-2011 @ 03:17:37 (100%)
MrQreeny    posted on 30-07-2011 12:56
Hoe duidelijk wou je het hebben... Very nice job Grasmat!
'Music is the universal language of mankind...'
iGrasmat    posted on 30-07-2011 14:09
Dankje Happy, laughing
Er zijn natuurlijk ook meerdere (misschien wel betere manieren) om het te doen, maar ik vind dit het snelst en makkelijkst.
DaCompra    posted on 01-08-2011 22:44
Thanks people!?Heeft zeker geholpen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

217 Users online: 109 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 86.334
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.371