Deze vraag is eigenlijk aan Lead gesteld, maar misschien zijn er nog meer mensen die het weten :P
Ik wil graag weten hoe je bijvoorbeeld zon stem met een hele lage toon als bij sensation maakt. Ook in de nummers die Lead mixed hoor je in de korte intro een stemvervorming, hoe doe je dat ? kan je dat voor elkaar krijgen met een compresor of moet je daar wat anders voor hebben ?
mijn intro's zijn over het algemeen gemaakt met Pioneer EFX als effecten bak.
Door een flanger of echo te combineren met pitch shifting (lager dan origineel) krijg je al hele leuke effecten. Combineer dat met nog een los effectje en je kunt helemaal los gaan...
Er zijn ook vele tooltjes te vinden die je voor dit doel zou kunnen gebruiken.
Over het algemeen gebruikt met een VOCODER om de stemmen te vervormen. Het spraak signaal wordt dan gemoduleerd met een grondtoon die je samen in een apparaatje stopt. Vervolgens kun je aan wat knoppen draaien en dan maar hopen dat je een goed geluid krijgt.
Het geheim van een mooi geluid door een vocoder is het gebruiken van de goede grondtoon. Hier moeten liefst zoveel mogelijk frequenties in zitten...
wat ook leuk is aan het begin van een set; als je de pitch shifter helemaal laag zet en de pitchcontrol op -100% en dan langzaam zowel de pitchshifter als de pitchcontrol opdraaien naar het normale nivo. dan krijg je het zelfde effect al een powerdown op een tt alleen dan is het een powerup! echt cool om te doen !! laat maar weten of het gelukt is !!
User edit by SnAcKBaRrY on 09-01-2006 @ 20:24:35 (6%)
het werkt best goed :P ik heb nu met pitch achteruit en beetje echo erin geprobeerd en dat werkt al lekker :P nou alleen nog even voor het egie proberen met de goeie apparatuur :P thnx
Op deze link staan een aantal voice changers en music changers, je kunt ze gratis proberen. Ik heb ze zelf nog niet kunnen proberen omdat het geluid van m'n pc kapot is , kunnen jullie misschien via dit topic zeggen of ze werken?
3 verschillende players, ik download de uitgebreidste (Diamond). Installeer, moet voor gebruik een Free Code worden aangevraagd over mail en dan heb je nog maar een halve versie....
Kon het niet met stemmen proberen nog, maar met muziek is het niet zo heel veel. Zijn meer programma's om te gebruiken in chatboxen zodat je annomniem kunt blijven...
Let the BASS be louder
This is an old Topic
No new postings for 7.036 days. Post CommentThat would be 234.5 months or a whopping 19.3 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.