Poster: mrmagixok bedankt?
Met alle respect, maar denk dat Nederlanders hier moeilijk mee kunnen vergelijken. Belgische wet is hier anders h??l waarschijnlijk. Doe je voor het jaar dat je 16 iets waarmee je via contract geld verdient, ben je in fout; Ook geld verdienen zonder contract is eigenlijk in fout maar dat kan als gunst of gift bezien worden. Maar ook zeker niet overdrijven...
Da's allemaal maar wet natuurlijk, wie doet er hier en daar nu niet een zwart klusje :D
Poster: mrmagix
Met alle respect, maar denk dat Nederlanders hier moeilijk mee kunnen vergelijken. Belgische wet is hier anders h??l waarschijnlijk. Doe je voor het jaar dat je 16 iets waarmee je via contract geld verdient, ben je in fout; Ook geld verdienen zonder contract is eigenlijk in fout maar dat kan als gunst of gift bezien worden. Maar ook zeker niet overdrijven...
Da's allemaal maar wet natuurlijk, wie doet er hier en daar nu niet een zwart klusje :D
Poster: dj-zero
weet niet of t specifiek tegen mij gericht was.. maar sorry had niet gezien dat het topic door een vlaam was geopend:P
moet zeggen ik let niet zoveel op de vlaggetjes... maar zal idd een verschil kwa wetgeving in zitten, al zal deze in zijn algemeenheid wel te vergelijken zijn lijkt me.
Poster: maxmantz
Ligt idd heel erg aan de eigenaar, want ik draai in een club tot 2 uur 's nachts voor 2000 mensen.. Terwijl ik 15 ben. Alles is mogelijk!
Poster: mrmagix
H?h?, neenee, 't was een algemene opmerking. Inderdaad, over de hele lijn zullen er veel gelijkheden zijn, maar details zoals het jaar waarin je 16 wordt of als je 16 bent etc... zullen misschien verschillen. En de wetgeving kickt op zo'n details, dus maar je je zeker niet aan laten vangen!
Best informeer je eigenlijk bij overheidsdiensten. Dan ben je zeker van je uitleg; al weten die het vaak ook niet goed en spreken ze andere of zelfs zichzelf tegen. Ik heb in de tijd een schriftelijk bewijs gevraagd van de uitleg die ik had gekregen, zo kan ik bij problemen mij steeds beroepen op dat ?ne papiertje. Het is wel wat zeuren voor je zoiets krijgt, maar het is een voltijdse zekerheid.