hoe oud moet je zijn om te draaien?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RobiTekzz    posted on 25-07-2011 23:53
Dus Ik ging op cafe en ineens stond ik aan de praat me de baas van de karaoke Jongeren caf?.Ik zei ik draai ook hij zij ja ik heb wel dj's nodig schrijf anders eens je nr op en prijs ik zei ik ben een beginner dus ik wil het wel gratis doen hij zei nee zo werkt het niet, schrijf je prijs op en ik bel je later ik zeg ja oke,.. maar nu de grote vraag ik ben eigenlijk bijna 15 maar mag ik eigenlijk wel draaien? (is er een verplichte Leeftijd?) Mijn moeder zij je moet 16 zijn dacht ze heb al rond gekeken maar vind niets Daarom deze vraag

alvast Bedankt

Mvg Robitekzz
User edit by RobiTekzz on 26-07-2011 @ 00:00:13 (6%)

What do you think about hoe oud moet je zijn om te draaien? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 26-07-2011 00:03
het jaar dat je 16 wordt mag je werken. Doe zelf al h??l lang weekend werk dus heb het allemaal al eens opgezocht.
En de man heeft gelijk, gratis doe je dat niet. Hij moet jou uitbetalen, wettelijk gezien. Of je zou het inschrijven als vrijwilligerswerk, maar dan weet ik niet hoe het zit.
En ook, doe dat toch niet gratis man. Anders ben jij maar een dj die gratis draait en als je dan uiteindelijk bookings krijgt, gaan de mensen zeggen 'maar, jij draaide toch gratis, waarom bij mij dan ook niet?' Al vraag je 50 euro voor een ganse avond, gewoon doen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Bennet    posted on 26-07-2011 00:03
Er is geen verplichte leeftijd.
dj-zero    posted on 26-07-2011 00:05
Voor zover is dit niet bij wet vast gesteld:P
Er zijn hier volgens mij wel meer jongere dj's die al voor hun 16e de nodige ervaring hebben opgedaan...
Ik denk dat het vooral aan de eigenaar ligt,,, is het incidenteel zal het niet veel uitmaken.
Maar wordt je daar als vaste dj ingezet, dan valt dit volgens mij onder werken in de horeca of nachtwerk ofzo, weet ik veel, dan zou er misschien idd een probleem kunnen komen....

dit kun je t beste met die baas overleggenWinking my eye als die t prima vind, kun je gewoon je gang gaan voor zover ik weet:P(mits je moeder het ermee eens is,,, anders heb je dalijk ruzie thuis)
mrmagix    posted on 26-07-2011 00:09
Met alle respect, maar denk dat Nederlanders hier moeilijk mee kunnen vergelijken. Belgische wet is hier anders h??l waarschijnlijk. Doe je voor het jaar dat je 16 iets waarmee je via contract geld verdient, ben je in fout; Ook geld verdienen zonder contract is eigenlijk in fout maar dat kan als gunst of gift bezien worden. Maar ook zeker niet overdrijven...

Da's allemaal maar wet natuurlijk, wie doet er hier en daar nu niet een zwart klusje :D
RobiTekzz    posted on 26-07-2011 01:05
Poster: mrmagix
Met alle respect, maar denk dat Nederlanders hier moeilijk mee kunnen vergelijken. Belgische wet is hier anders h??l waarschijnlijk. Doe je voor het jaar dat je 16 iets waarmee je via contract geld verdient, ben je in fout; Ook geld verdienen zonder contract is eigenlijk in fout maar dat kan als gunst of gift bezien worden. Maar ook zeker niet overdrijven...

Da's allemaal maar wet natuurlijk, wie doet er hier en daar nu niet een zwart klusje :D
  ok bedankt?
User edit by RobiTekzz on 26-07-2011 @ 01:07:10 (11%)
maxmantz    posted on 26-07-2011 01:33
Ligt idd heel erg aan de eigenaar, want ik draai in een club tot 2 uur 's nachts voor 2000 mensen.. Terwijl ik 15 ben. Alles is mogelijk!
dj-zero    posted on 26-07-2011 01:42

weet niet of t specifiek tegen mij gericht was.. maar sorry had niet gezien dat het topic door een vlaam was geopend:P
moet zeggen ik let niet zoveel op de vlaggetjes... maar zal idd een verschil kwa wetgeving in zitten, al zal deze in zijn algemeenheid wel te vergelijken zijn lijkt me.
mrmagix    posted on 26-07-2011 10:37
Poster: dj-zero
weet niet of t specifiek tegen mij gericht was.. maar sorry had niet gezien dat het topic door een vlaam was geopend:P
moet zeggen ik let niet zoveel op de vlaggetjes... maar zal idd een verschil kwa wetgeving in zitten, al zal deze in zijn algemeenheid wel te vergelijken zijn lijkt me.

H?h?, neenee, 't was een algemene opmerking Happy, laughing. Inderdaad, over de hele lijn zullen er veel gelijkheden zijn, maar details zoals het jaar waarin je 16 wordt of als je 16 bent etc... zullen misschien verschillen. En de wetgeving kickt op zo'n details, dus maar je je zeker niet aan laten vangen!

Best informeer je eigenlijk bij overheidsdiensten. Dan ben je zeker van je uitleg; al weten die het vaak ook niet goed en spreken ze andere of zelfs zichzelf tegen. Ik heb in de tijd een schriftelijk bewijs gevraagd van de uitleg die ik had gekregen, zo kan ik bij problemen mij steeds beroepen op dat ?ne papiertje. Het is wel wat zeuren voor je zoiets krijgt, maar het is een voltijdse zekerheid Happy, laughing.
N0L1F3    posted on 26-07-2011 10:41
Ff vragen aangezien je in dezelfde stad/gemeente woont als mij waar je dat gaan vragen bent Thumbs Up
Sandr    posted on 26-07-2011 13:46
Poster: maxmantz
Ligt idd heel erg aan de eigenaar, want ik draai in een club tot 2 uur 's nachts voor 2000 mensen.. Terwijl ik 15 ben. Alles is mogelijk!

Cool Waar?

Kom graag een keer kijken, vind het leuk jong talent aan het werk te zien..Cool
Play that funky music white boy....
Unidentified    posted on 26-07-2011 15:04
H?h?, neenee, 't was een algemene opmerking Happy, laughing. Inderdaad, over de hele lijn zullen er veel gelijkheden zijn, maar details zoals het jaar waarin je 16 wordt of als je 16 bent etc... zullen misschien verschillen. En de wetgeving kickt op zo'n details, dus maar je je zeker niet aan laten vangen!

Best informeer je eigenlijk bij overheidsdiensten. Dan ben je zeker van je uitleg; al weten die het vaak ook niet goed en spreken ze andere of zelfs zichzelf tegen. Ik heb in de tijd een schriftelijk bewijs gevraagd van de uitleg die ik had gekregen, zo kan ik bij problemen mij steeds beroepen op dat ?ne papiertje. Het is wel wat zeuren voor je zoiets krijgt, maar het is een voltijdse zekerheid Happy, laughing.

Is het niet sinds een paar jaar dat je in Belgi? van je 15e officieel vakantiewerk mag beginnen? Ik werk sinds 2 jaar bij een cateringbedrijf en ik weet nog dat ik ben ingeschreven een maand nadat ik 15 geworden ben (toen werkte ik daar wel al een half jaar)
maxmantz    posted on 26-07-2011 15:51
@sandr: bobs uitgeest, volgende x is 2 september. ( Het gaat om BigDik, 14+)
Lomme_    posted on 26-07-2011 16:31
Wat is dit nu weer voor vraag? Als je goed kan beatmatchen op je 10e, dan ga je gewoon draaien op je 10e.
pieterb    posted on 29-07-2011 01:31
@lomme_ hij bedoelt waarschijnlijk hoe oud je moet zijn om legaal in clubs te draaien Winking my eye
feestbeest    posted on 29-07-2011 02:40
Het ligt er een beetje aan hoe je het wilt bekijken en welke richting je op wilt.
Ik ben zelf met het begrip draaien al 6 jaar bezig. Maar in de zin van discman simpele mixer. Van track naar track. Hier heb ik ookal mee op feestjes gestaan(ZIe klassen feestjes voor mijn eigenklas of een klas hoger). Je begint ergens, ik ben nog geen 16(Net niet) en heb wel al vrijveel drive-in ervaring waar bij ik denkik eerlijk zeg dat ik dat al best goed voor elkaar heb.
Maar voor drive in is er eigenlijk geen leeftijd, ik weet niet hoe de wetgeving in elkaar zit hier mee. Maar je zou het ook kunnen doen als een vrienden dienst en daarvoor een vergoeding krijgen. Dan ''verdien'' je het zegmaar niet(Of zit ik fout?)

Voor in clubs gewoon de min. leeftijd denk ik. En dan is het nogmaar wat de eigenaar vind. Ik denk inderdaad dat er best gevallen zijn dat een eigenaar iemand van 15 laat draaien als hij ziet dat er talent inzit!

Hoop je een beetje geholpen te hebben met je vraag!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Gerdo    posted on 29-07-2011 07:51
Ik dacht dat je pas 's nachts mag werken als je 18 jaar of ouder bent.
Yvaroz    posted on 29-07-2011 09:47
wat velen hier zeggen over dat het aan de eigenaar ligt is volgensmij wel waar want de eigenaar moet het je ook gunnen, maar ik ken ook een baas en die wilt wachten tot ik 16 ben want hij wilt geen risico nemen dat hij straks ineens een boete moet betalen of zijn zaak moet sluiten ofzo, maar van de kroeg die daar vlak naast zit zegt die baas van ja kom maar draaien. dus voor de meeste zekerheid moet je eigenlijk 16 zijn denk ik want heel veel mensen denken dat dat de leeftijd is dat je in de avond (volgensmij na 11 uur) mag werken.
Nothing is Impossible

This is an old Topic

No new postings for 5.147 days.
 Post CommentThat would be 171.6 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

164 Users online: 113 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 19.520
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.924