CDJ 2000 Externe Hardeschijf met overige file
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dennisn    posted on 25-07-2011 18:53
Klein vraagje, als ik mijn externe HDD 230 gig aansluit op een cdj 2000, is het dan geen probleem dat als er buiten MP3 files om ook andere files op staan als bv, rar & zip bestanden, afbeeldingen, filmpjes etc?

is dat een probleem of?
Come with it! :: i like pinguins (:

What do you think about CDJ 2000 Externe Hardeschijf met overige file ??

Vote :   

mrmagix    posted on 25-07-2011 19:17
Als het werkt zoals een denon, dan mag dit geen probleem geven. Weet wel dat het opzoeken van tracks trager gaat gaan wanneer er andere data opstaat (zoals filmpjes en afbeeldingen).
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Dennis1981    posted on 25-07-2011 19:58
Op zich geen probleem om je harde schijf aan te sluiten met andere dingen erop dan muziek?;
mits de muziek ( geanalyseerd door rekordbox ) maar?in de root van de harde schijf?staat ( mapje met muziek?heet dan?'contents' )?en de rest van de bestanden in mappen staat.

De cdj ziet dan eerst de muziek in de root en laat de rest met rust...
dennisn    posted on 25-07-2011 20:17
Oke thanks, is het perse nodig om het met rekordbox te analyseren of kan het ook gewoon zo..
Dolivieira    posted on 25-07-2011 22:51
Nee, is niet nodig. Wel zie je niet gelijk je waveform. Dat heb je wel als je de tracks analyseert. Wel vind ik een harde schijf klote werken. Ik gebruik altijd mijn USB stickjes van 16 gig met een x aantal nummers aanvankelijk van hoe lang ik moet draaien en watt er op zo`n avond me verwacht wordt. En als de set langer dan 2 uur is dan draai ik gewoon timecoded met Traktor Scratch Pro. Let wel dat je een HD met voeding gebruikt. Want een zonder voeding die dus gevoed moet worden vanuit de USB aansluiting wil nog wel eens niet of niet lekker werken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-07-2011 @ 22:55:20 (46%)
JeBoyKie    posted on 25-07-2011 23:13
Het is geen probleem, hij wordt wel iets trager maar die wat kan die ??n seconden jou schelen?

Ik gebruik zelf ook een Western 320 GB harde schijfje, hier heb ik naast me dj collectie platen ook samples opstaan voor het produceren buiten de deur.

(Ik heb persoonlijk nog nooit problemen mee gehad, voor mij is het echt perfect, het bespaart me een hernia en tevens is het relatief voordelig... zo'n 80 euro om duizenden songs te kunnen meenemen + me samples)
Dennis1981    posted on 25-07-2011 23:19
Poster: Dolivieira
?Let wel dat je een HD met voeding gebruikt..

Ik gebruik een harde schijf met voeding via de usb. Werkt perfekt.
dennisn    posted on 25-07-2011 23:30
oke thanks voor de snelle reacties!

Poster: Dennis1981
Ik gebruik een harde schijf met voeding via de usb. Werkt perfekt.

ik heb er ook 1 met voeding via usb..

alleen nu nog even de HD formateren naar fat 32 en ik ben klaar om te gaan dan dus!

thanks guys!
Dolivieira    posted on 25-07-2011 23:52
1 member likes this  
Poster: JeBoyKie
Het is geen probleem, hij wordt wel iets trager maar die wat kan die ??n seconden jou schelen?

Ik gebruik zelf ook een Western 320 GB harde schijfje, hier heb ik naast me dj collectie platen ook samples opstaan voor het produceren buiten de deur.

(Ik heb persoonlijk nog nooit problemen mee gehad, voor mij is het echt perfect, het bespaart me een hernia en tevens is het relatief voordelig... zo'n 80 euro om duizenden songs te kunnen meenemen + me samples)

Maar dat bedoel ik ook het is niet altijd het geval, maar het kan gebeuren. Beter een met voeding zit je altijd goed.
dennisn    posted on 26-07-2011 13:43
thanks!
ik ga vanmiddag even kijken voor een hardeschijf met externe voeding, ondanks dat is het wel gewoon mogelijk om dan gewoon muziek bestanden af te spelen terwijl er ook afbeeldingen, samples (denk aan FL Studio), afbeeldingen etc opstaan?
Dennis1981    posted on 26-07-2011 18:52
@Dennisn : Ja, je kan er van alles opzetten. Muziek, films en samples, maakt niet uit.

Een harde schijf die de voeding krijgt via de usb is net zo makkelijk als een usb-stick.
Je wilt jezelf toch niet opzadelen met een adapter die je moet meezeulen ; en maar afwachten of er ergens wel een stopcontactje vrij is...
Ik ken meerdere mensen met cdj's 2000, 900 en 850, niemand heeft last van 'snelheidsverlies' omdat er een harde schijf gebruikt wordt met voeding via usb ipv een usb-stick.

Ik heb in mijn linker cdj altijd mijn harde schijf zitten en als ik visite krijg gaat er een sticky of harde schijf in/aan?de rechter cdj.
dennisn    posted on 26-07-2011 23:38
Poster: Dennis1981
@Dennisn : Ja, je kan er van alles opzetten. Muziek, films en samples, maakt niet uit.

Een harde schijf die de voeding krijgt via de usb is net zo makkelijk als een usb-stick.
Je wilt jezelf toch niet opzadelen met een adapter die je moet meezeulen ; en maar afwachten of er ergens wel een stopcontactje vrij is...
Ik ken meerdere mensen met cdj's 2000, 900 en 850, niemand heeft last van 'snelheidsverlies' omdat er een harde schijf gebruikt wordt met voeding via usb ipv een usb-stick.

Ik heb in mijn linker cdj altijd mijn harde schijf zitten en als ik visite krijg gaat er een sticky of harde schijf in/aan?de rechter cdj.

Ok? dat is duidelijk, moet de hardeschijf buiten dat om nog geformateerd worden of?....
Dolivieira    posted on 27-07-2011 09:34
Ik heb er wel mensen gehad die er complicaties mee hadden. Dat nummers niet inlezen of dat er een bleef hangen. Maar goed. Doe wat je niet laten kan.

Over het formateren Fat16, Fat32 of HTF+. Ik formateer alles op Fat32.

mrmagix    posted on 27-07-2011 10:22
Ik zou ook op zeker spelen en er rap een externe stroomvoorziening aanhangen. Daartoe is altijd de mogelijkheid en anders neem je een stekkerblokje meer mee h?. Da's nu toch geen ramp. Vroeger zeulde ze met torenhoge stapels aan vinyl's die geen mens alleen kon dragen. Nu kunnen ze alleen dat stickje meenemen en is dat al bijna te veel.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Henri_D    posted on 27-07-2011 11:12
1 member likes this  
Poster: dennisn
thanks!
ik ga vanmiddag even kijken voor een hardeschijf met externe voeding, ondanks dat is het wel gewoon mogelijk om dan gewoon muziek bestanden af te spelen terwijl er ook afbeeldingen, samples (denk aan FL Studio), afbeeldingen etc opstaan?

Dit kan domme opmerking zijn maar... Waarom? Geheugen kost tegenwoordig echt niets meer. Koop van die draagbare hd's die gemaakt om overal mee te sleuren en niet zo gevoelig zijn voor stof,... Grote schijven (zeker op externe voeding) hebben vaak ventilatie openingen dus gevoeliger voor omgeving. Je hebt toch niet meer dan een 250 gig aan muziek nodig op doorsnee gig. Als je klein beetje gaat sorteren en bijhouden. Gebruik je grote harde schijf die je thuis laat staan voor alles dan gewoon op te gooien. Je zult toch altijd van alles wat je mee neemt naar gig's backup willen staan hebben voor geval van verlies/diefstal.

zag gisteren een hd van 1 TB langs komen voor goeie 60 euro, in vergelijking met de andere gear die we voor deze hobby kopen is dit toch spotgoedkoop.
Ywe    posted on 27-07-2011 17:30
Als je even zoekt heb je ook wel een Western Digital 2TB voor 70 euro... Het word steeds goedkopen Happy, laughing Maar probeer nog maar eens SD kaarten te vinden van een paar MB, niet te doen!!

Moet paar van 16 MB hebben voor cue-points en hot loops.

Voor draaien heb ik 3 super kleine usb kaartjes (komen 1 cm boven de cd speler uit) van 16GB en 2 'normale grote' van 32 GB. Kan verdraaid veel rekordbox info op!
User edit by Ywe on 27-07-2011 @ 17:33:12 (69%)
Blackaround    posted on 27-07-2011 17:58
Ik heb er wel mensen gehad die er complicaties mee hadden. Dat nummers niet inlezen of dat er een bleef hangen. Maar goed. Doe wat je niet laten kan.

Over het formateren Fat16, Fat32 of HTF+. Ik formateer alles op Fat32.

Een van deze weken komt de CDJ 2000 hier binnen.. wil dan ook met usb gaan draaien..

Wat moet ik dan doen met mijn 4g usb.. gwoon om eens meete beginnen..
Dennis1981    posted on 27-07-2011 18:46
Poster: Blackaround

Wat moet ik dan doen met mijn 4g usb.. gwoon om eens meete beginnen..

Lekker volzetten met muziek en daarna in je cdj prikken?Happy, laughing
Blackaround    posted on 27-07-2011 19:52
moet ik hem niet formateren fzo?
Dennis1981    posted on 27-07-2011 20:55
Jazeker, bijvoorbeeld?op fat 32, dit is de meest gebruikte vorm van formateren van de harde schijven die gebruikt worden in een cdj-2000.

Dit is hierboven al een paar keer gezegd ook trouwens, oa door dolivieira 'Over het formateren Fat16, Fat32 of HTF+. Ik formateer alles op Fat32.'
Blackaround    posted on 28-07-2011 11:10
Ja.. Maar hoe moet je dat dan doen? :D
Dolivieira    posted on 28-07-2011 11:39
Gewoon als gaat Formateren Fat32 kiezen.

Edit: En meeste stickies zijn al Fat32.
User edit by Dolivieira on 28-07-2011 @ 11:42:06 (100%)
dennisn    posted on 28-07-2011 11:42
thanks for the tip, ik heb er gister met een maat van me ook over gehad, hij zegt dat hij er wel eens moeite mee heeft gehad met een externe harddisk.. dat deze na een tijdje blijft hangen etc..
ik zit nu te twijfelen om of een 16 / 32 gig usb stick te halen of een sd kaart met 16 / 32 gig..
de harddisk leek mij de perfecte oplossing maar het probleem is dus dat ik mijn harddisk niet geformateerd krijg op mijn (XP) machine'tje. Op de laptop van mn ouders met windows 7 er op wel, maar dan krijgt xp de hd niet gevonden..
Dolivieira    posted on 28-07-2011 11:52
Ja die problemen kan je ook krijgen. Toen ik op vlaardingen festival moest draaien. Werd er ook door de DJs voor ons gezegt dat ze problemen haden met hun HD. Ze zeiden tegen mij dat de USB van de 2000s niet goed werkte. Ik doe mijn stick in een van de spelers en niks aan het handje.

Nog een tip: Je kan schijven kopen die al op Fat32 (IPV NTFS(windows) of HTF+(MAC)) zijn geformateerd in de winkels. Kijk goed op de verpakkingen. Dan hoef je alleen je muziek er op te gooien. Want dat om formateren wil nog wel eens problemen geven, als je niet weet hoe je het moet doen. Er zijn speciale programmatjes voor.??

Maar ik blijf zeggen. USB of SD werkt altijd goed. Ik gebruik liever USB want stel je komt ergens en er staan CDJ900s. Daar gaan geen SDs in.

En voor grotere sets waar ik of verschillende soorten muziek draai of Lange House sets (2 uur of meer) sluit ik liever Traktor Scratch Pro Timecoded aan. Werkt altijd goed en je hebt meer overzicht op je muziek. ?
User edit by Dolivieira on 28-07-2011 @ 11:57:59 (51%)
dennisn    posted on 28-07-2011 13:28
Ja die problemen kan je ook krijgen. Toen ik op vlaardingen festival moest draaien. Werd er ook door de DJs voor ons gezegt dat ze problemen haden met hun HD. Ze zeiden tegen mij dat de USB van de 2000s niet goed werkte. Ik doe mijn stick in een van de spelers en niks aan het handje.

Nog een tip: Je kan schijven kopen die al op Fat32 (IPV NTFS(windows) of HTF+(MAC)) zijn geformateerd in de winkels. Kijk goed op de verpakkingen. Dan hoef je alleen je muziek er op te gooien. Want dat om formateren wil nog wel eens problemen geven, als je niet weet hoe je het moet doen. Er zijn speciale programmatjes voor.??

Maar ik blijf zeggen. USB of SD werkt altijd goed. Ik gebruik liever USB want stel je komt ergens en er staan CDJ900s. Daar gaan geen SDs in.

En voor grotere sets waar ik of verschillende soorten muziek draai of Lange House sets (2 uur of meer) sluit ik liever Traktor Scratch Pro Timecoded aan. Werkt altijd goed en je hebt meer overzicht op je muziek. ?

Ok? bedankt voor de tip, wat mij betreft mag dit topic sluiten ik heb genoeg informatie.

thanks guys!

EDIT: Heb vanmiddag alsnog gekeken voor een USB 16 gig, en het is uiteindelijk de Emtec 16 gig geworden! Ik heb sowieso meer dan genoeg aan 16 gig!
thx guys!
User edit by dennisn on 29-07-2011 @ 17:05:21 (14%)

This is an old Topic

No new postings for 5.033 days.
 Post CommentThat would be 167.8 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 8 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 25.123
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.315.253