Poster: Dolivieira
?Let wel dat je een HD met voeding gebruikt..
Poster: Dennis1981
Ik gebruik een harde schijf met voeding via de usb. Werkt perfekt.
Poster: JeBoyKie
Het is geen probleem, hij wordt wel iets trager maar die wat kan die ??n seconden jou schelen?
Ik gebruik zelf ook een Western 320 GB harde schijfje, hier heb ik naast me dj collectie platen ook samples opstaan voor het produceren buiten de deur.
(Ik heb persoonlijk nog nooit problemen mee gehad, voor mij is het echt perfect, het bespaart me een hernia en tevens is het relatief voordelig... zo'n 80 euro om duizenden songs te kunnen meenemen + me samples)
Poster: Dennis1981
@Dennisn : Ja, je kan er van alles opzetten. Muziek, films en samples, maakt niet uit.
Een harde schijf die de voeding krijgt via de usb is net zo makkelijk als een usb-stick.
Je wilt jezelf toch niet opzadelen met een adapter die je moet meezeulen ; en maar afwachten of er ergens wel een stopcontactje vrij is...
Ik ken meerdere mensen met cdj's 2000, 900 en 850, niemand heeft last van 'snelheidsverlies' omdat er een harde schijf gebruikt wordt met voeding via usb ipv een usb-stick.
Ik heb in mijn linker cdj altijd mijn harde schijf zitten en als ik visite krijg gaat er een sticky of harde schijf in/aan?de rechter cdj.
Poster: dennisn
thanks!
ik ga vanmiddag even kijken voor een hardeschijf met externe voeding, ondanks dat is het wel gewoon mogelijk om dan gewoon muziek bestanden af te spelen terwijl er ook afbeeldingen, samples (denk aan FL Studio), afbeeldingen etc opstaan?
Ik heb er wel mensen gehad die er complicaties mee hadden. Dat nummers niet inlezen of dat er een bleef hangen. Maar goed. Doe wat je niet laten kan.
Over het formateren Fat16, Fat32 of HTF+. Ik formateer alles op Fat32.
Poster: Blackaround
Wat moet ik dan doen met mijn 4g usb.. gwoon om eens meete beginnen..
Ja die problemen kan je ook krijgen. Toen ik op vlaardingen festival moest draaien. Werd er ook door de DJs voor ons gezegt dat ze problemen haden met hun HD. Ze zeiden tegen mij dat de USB van de 2000s niet goed werkte. Ik doe mijn stick in een van de spelers en niks aan het handje.
Nog een tip: Je kan schijven kopen die al op Fat32 (IPV NTFS(windows) of HTF+(MAC)) zijn geformateerd in de winkels. Kijk goed op de verpakkingen. Dan hoef je alleen je muziek er op te gooien. Want dat om formateren wil nog wel eens problemen geven, als je niet weet hoe je het moet doen. Er zijn speciale programmatjes voor.??
Maar ik blijf zeggen. USB of SD werkt altijd goed. Ik gebruik liever USB want stel je komt ergens en er staan CDJ900s. Daar gaan geen SDs in.
En voor grotere sets waar ik of verschillende soorten muziek draai of Lange House sets (2 uur of meer) sluit ik liever Traktor Scratch Pro Timecoded aan. Werkt altijd goed en je hebt meer overzicht op je muziek. ?