FL studio: 'zuivere' synth maken?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zebix    posted on 24-07-2011 14:16
Hallo mensen,

ik ben al even op zoek hoe ik zo een mooie synth maak.. ik heb geprobeerd om het doen met een 3osx en dan de noise te nemen en er allerei filters enzo opgezet.. maar het lukt niet echt.. toch denk ik dat ik in dej uiste richting bezig ben, maar toch als iemand mij een beetje zou kunnen helpen zou ik je dankbaar zijn!

voorbeeldje: de nieuwe van hardwell! (van 0:40 tot 0:55 hoor je zo in de achtergrond een lichte synth.. die zou ik graag kunnen maken)

http://www.youtube.com/watch?v=U2vKT9SfIco

Alvast bedankt!

What do you think about FL studio: 'zuivere' synth maken? ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 24-07-2011 14:29
zoek een keer andere VST dan de standaard dingen die in FL zitten en klooi daar mee Happy, laughing (bijvoorbeeld novation vstation ofzo)
DJTimothyDutchh    posted on 25-07-2011 02:04
Probeer Sylenth1, en blijven proberen!
Om goed te kunnen synthesizen moet je veel oefenen.
main    posted on 25-07-2011 10:24
noise lijkt mij persoonlijk niet de basis van de synth die jij wil maken, meer een saw. of luister ik naar de verkeerde synth? met een noise lijkt het me ook vrij lastig om een net synthje te maken
bambamstudio    posted on 25-07-2011 17:07
Ik neem aan dat je dat?pizzicato gespeelde geluidje bedoeld? Zijn min 2 osc. eentje met een saw of een pulse (waarvan je de widht kunt instellen) en iets van een sinus. Hipass filter eroverheen, korte attack en release in zowel het filter als in de amp. Pak een simpel basje als voorbeeld en tweak die sound.

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Zebix    posted on 27-07-2011 20:18
Ok thanks mensen, ik ga die dingen eens proberen Happy, laughing
Bcurly    posted on 28-07-2011 01:46
Poster: bambamstudio
Ik neem aan dat je dat?pizzicato gespeelde geluidje bedoeld? Zijn min 2 osc. eentje met een saw of een pulse (waarvan je de widht kunt instellen) en iets van een sinus. Hipass filter eroverheen, korte attack en release in zowel het filter als in de amp. Pak een simpel basje als voorbeeld en tweak die sound.

Wilde binnekort beginnen met produceren, maar als ik dit zo zie denk ik jeetje. waar ga ik aan beginnen! hahah
main    posted on 28-07-2011 09:22
Valt allemaal wel mee, je leert t vanzelf!
bambamstudio    posted on 28-07-2011 19:41
Poster: Bcurly
Wilde binnekort beginnen met produceren, maar als ik dit zo zie denk ik jeetje. waar ga ik aan beginnen! hahah

wat dacht je dan, dat het een simpel vak is? Ik doe het al 20 jaar en ler nog steeds bij....
main    posted on 28-07-2011 19:47
achja, iedereen denkt tegenwoordig dat ie een producer is als een gekraakte versie van fl studio op zn pctje staat
bambamstudio    posted on 28-07-2011 21:01
Poster: main
achja, iedereen denkt tegenwoordig dat ie een producer is als een gekraakte versie van fl studio op zn pctje staat

Cool
Bcurly    posted on 28-07-2011 21:16
Poster: bambamstudio
wat dacht je dan, dat het een simpel vak is? Ik doe het al 20 jaar en ler nog steeds bij....

Nee dat dacht ik zeer zeker niet, alles wat nieuw is ziet er moeilijk uit. Ben benieuwd.
main    posted on 28-07-2011 22:08
Poster: Bcurly
Nee dat dacht ik zeer zeker niet, alles wat nieuw is ziet er moeilijk uit. Ben benieuwd.

t 1e jaar moet je vooral veel dingen uitproberen, tutorials kijken en nummers na proberen te maken.
RobiTekzz    posted on 01-08-2011 00:46
Junglist is ook ideaal
bambamstudio    posted on 01-08-2011 11:57
Poster: RobiTekzz
Junglist is ook ideaal

Die plug-in bestaat niet meer, heet nu ook voortaan Hydra.

This is an old Topic

No new postings for 5.142 days.
 Post CommentThat would be 171.4 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

289 Users online: 144 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 83.038
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.075