Lil Quint videoclip nummer 2!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LilQuint    posted on 22-07-2011 13:08
DJR!

Al een tijdje uit, maar heb hem hier nog niet gepost!
Mijn nieuwe videoclip ft. M'lissa!
Is de soundtrack van een club tour waar ik de dj van ben.

Linkje : http://www.youtube.com/watch?v=Epk4SxcaUSE
Itunes link : http://itunes.apple.com/nl/album/teenage-club-single/id440475871

Veel kijkplezier ^^

Groetjes,
Stef

What do you think about Lil Quint videoclip nummer 2! ??

Vote :   

mrmagix    posted on 22-07-2011 14:22
Like a pro Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Sebasz    posted on 22-07-2011 14:24
Haha wel geinig ideetje, maar 't is het allemaal net niet zegmaar
Muis    posted on 22-07-2011 15:02
uhm.. ik zie allemaal biebers!!
DJADMIN    posted on 22-07-2011 16:23
Poster: Muis
uhm.. ik zie allemaal biebers!!

You made my day....!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ashley    posted on 22-07-2011 17:02
Poster: Sebasz
Haha wel geinig ideetje, maar 't is het allemaal net niet zegmaar

Wel vaak bekeken voor iets wat net niet is Winking my eye

Even over de track.. ik vind de melodie van de vocals van het refrein best wel catchy en tof gedaan
De rest van de plaat vind ik meer een (iets te volle) beat waar geen duidelijke melodie lijn inzit
Clip is een beetje eentonig en saai, miss had er meer een klein verhaaltje in kunnen zitten

Wil wel even benadrukken dat ik vind dat je erg goed bezig bent voor iemand die zo jong is ! keep it upHappy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 22-07-2011 @ 19:37:26 (3%)
Sebasz    posted on 22-07-2011 19:18
Poster: Ashley
Wel vaak bekeken voor iets wat net niet is Winking my eye

Even over de track.. ik vind de vocals van het refrein best wel catchy en tof gedaan
De rest van de plaat vind ik meer een (iets te volle) beat waar geen duidelijke melodie lijn inzit
Clip is een beetje eentonig en saai, miss had er meer een klein verhaaltje in kunnen zitten

Wil wel even benadrukken dat ik vind dat je erg goed bezig bent voor iemand die zo jong is ! keep it upHappy, laughing

just my 2 cents.

en daarbij, als het veel views heeft is het goed? lijkt me niet echt. ik ken genoeg video's met veel views die het net niet (of helemaal niet?Cool) zijn.
Ashley    posted on 22-07-2011 19:28
Poster: Sebasz
just my 2 cents.

en daarbij, als het veel views heeft is het goed? lijkt me niet echt. ik ken genoeg video's met veel views die het net niet (of helemaal niet?Cool) zijn.

je moet niet zo snel conclusies trekkenHappy, laughing
dat zeg ik namelijk helemaal niet. vind het alleen goed van hem dat hij zoveel views te pakken heeft
Maar wat nou als het lukt, mama?
bambamstudio    posted on 22-07-2011 19:33
Leuke poging maar een slap nummer. En wie heeft de tekst voor de vocalen geschreven? Die slaan werkelijk nergens op. Ooit een ghostwriter overwogen? Ik weet er nog wel eentje Winking my eye?

Maar respect voor je poging!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bouncy    posted on 22-07-2011 19:43
Ik ben het niet helemaal met Ashley eens... Ik vind het zeker wel een vette track! Die vocals zijn echt catchy, heb je die tekst zelf geschreven? Ik weet uit ervaring dat dat echt drama is om te doen.

Verder zit er geen duidelijke break in, maar om eerlijk te zijn... Ik mis 'm niet!

Wat ik wel mis, is de kracht in de beide vocalen, die liggen zegmaar... net niet lekker in de mix, worden iets teveel overstemd door de rest van de muziek (alhoewel het op m'n mono-speaker wel meevalt bij de vrouwelijke stem, de mannelijke stem valt echt helemaal weg). Dit kun je oplossen door een stukje compressie te gebruiken (wat er volgens mij al op zit), of een stukje EQing (mag wat minder mid en wat meer hoog in) OF (maar dat kan vaak niet) een andere mic te gebruiken, ik weet niet welke je hebt gebruikt, maar voor de vrouwelijke stem vind ik 'm (persoonlijk) niet tegek...

Overall dus een beetje het hoge gebied waar ik het meeste in mis... Betekend overigens niet dat hij slecht gemixt is, ik had het zelf (op de vocalen na dus) niet veel beter gekund.

Dan de mastering, waar heb je 'm laten masteren? Of heb je het zelf gedaan? Ik heb 'm net effe snel van youtube af gedownload en in wavelab ingeladen, waar te zien is dat je ongeveer 1db dynamisch bereik gebruikt... Beetje weinig he? :P Ook zie ik dat de eerste tel echt snoeihard gaat (komt op -5 binnen) en daarna dichtslaat richting -15 waarna hij verder afzakt tot -21 na de eerste 30 seconden. Ik heb het idee dat er een flinke compressor op de master zit met een lange release en een redelijk lange attack? Volgende keer iets beter opletten... Je track mag misschien harder klinken, maar dit is niet echt de way to go. Wat je namelijk gaat krijgen is dat steeds meer software werkt met geluidscontrole, wat inhoud dat ze het RMS (gemiddeld volume) van een track uitrekenen, en vervolgens onderlinge tracks harder en zachter gaan zetten, voor zover ik weet gebruikt youtube dit ook. Wat je daardoor gaat krijgen is dus een best wel dichte track die eigenlijk niet echt hard gaat.?

Hoe los je dat op? Volgende keer minder compressen op de master en meer op onderlinge tracks! Wat ik altijd probeer is de treshold en ratio op de master zo in te stellen dat hij ongeveer 3 a 4 dB compressed. Daarna ga ik met de attack tijden spelen, vaak hoor je wel waneer je goed zit, maar mocht je een trucje willen: zet de attack tussen de 20 en de 60ms zodat de attack van de kick lekker doorkomt en stel de release zo in dat de compressor volledig is gereleased voordat de volgende kick komt.

Ik hoop dat je wat aan m'n tips hebt! Niet om je track af te kraken hoor, het is echt een flinke productie en met zo'n videoclip er bij pak je het allemaal behoorlijk professioneel aan!

Mocht je meer tips willen hebben, je weet waar ik zit op msn Thumbs Up

bambamstudio    posted on 22-07-2011 20:43
dus je mastert een track die je van YT afhaald, maakt een opmerking over het dynamisch bereik terwijl duidelijk is dat YT alles compromeert? Sorry wytse met alle respect maar vindt je verhaal een beetje zwets... Om over de rest van je verhaal maar te zwijgen...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
LilQuint    posted on 22-07-2011 23:07
Ik heb de tekst zelf niet geschreven, heeft melissa gedaan.
Ik heb hem niet zelf gemastert.
Heb hem op een 42 lijnse mixer afgemixt. Profesionele studio. (moeilijk woord haha.)
We hadden de Shure KSM 44 A gebruikt als mic.
Iedereen bedankt voor de tips!
Ga ze zeker gebruiken in mijn volgende tracks / clips.

This is an old Topic

No new postings for 5.045 days.
 Post CommentThat would be 168.2 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

126 Users online: 24 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 21.681
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.830.140