Welke midi controller
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LongJohn    posted on 19-07-2011 19:19
hallo luitjes,

Ik wil binnekort de overstap maken naar traktor, alleen ben nog niet
echt bekent op het gebied van midi controllers,

welke behoren in jullie ogen tot de betere? Dacht zelf aan een traktor S4
Of is dit zijn aankoopbedrag niet waard? Reloop Jockey 3 hoor ik ook goede
verhalen over, en deze kost de helft...

What do you think about Welke midi controller ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 19-07-2011 19:34
Sorry hoor maar dit soort topics komen steeds vaker voor. Ga eerst even wat research doen en beetje testen bij shops en vrienden en kom dan terug met je vraag. Dan heb je een beetje een idee wat er te koop is en dan kan je uit de modelen die te koop zien specifiek vragen stellen.

En uh die traktor S4 is zeker zijn geld waard.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LongJohn    posted on 19-07-2011 22:29
Mensen om mij heen draaien ook cdj/vinyl , das juist het probleem.
Zie dus niet de mogelijkheid om ergens op te spelen (behavle dan reloop jockey 2)
bovendien ben ik niet bekend met digitaal draaien, dus kan moeilijk uitgebreid testen.

Dacht zelf aan de S4 of de xone DX, alleen weet ik niet of de laatste lekker werkt met traktor..
wilde gewoon jullie voorkeur weten kwa midi controllers, that's it
ceesietopc    posted on 19-07-2011 22:35
Laten zien dat je zelf al een beetje gezocht hebt en gerichte vragen stellen helpt.
Deze link stuurde bambamstudio mij pas, erg handig. Daarnaast vooral veel reviews lezen, natuurlijk.
Dolivieira    posted on 19-07-2011 23:47
Xone dx is eigenlijk ontworpen voor Serato Itch. Al zijn er wel goede Traktor Mappings voor te vinden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Yvaroz    posted on 20-07-2011 00:26
Traktor S4 zoiezo, waarom? ik vind dat ding echt geweldig, kan er alles mee en nog nooit problemen mee gehad, en je kan er ook nog is timecode vinyl op aansluiten want er zit schijnbaar een audio 6 Soundcard in?
Nothing is Impossible
Aziaat    posted on 20-07-2011 09:59
Poster: Yvaroz
Traktor S4 zoiezo, waarom? ik vind dat ding echt geweldig, kan er alles mee en nog nooit problemen mee gehad, en je kan er ook nog is timecode vinyl op aansluiten want er zit schijnbaar een audio 6 Soundcard in?

Enkel nadat je de scratch upgrade twv 130euro hebt aangeschaft (ja ik blijf het zeggen :p teveel geld...)
T-to-the-J    posted on 20-07-2011 10:02
Maar als je ziet hoe t*ring veel je ermee kan dan. Ja, het is veel geld, en ja je hebt veel mogelijkheden!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Bonchanoize    posted on 20-07-2011 10:37
Traktor S4 is voor mij ook een droom. Zeker eens een paar filmpjes van bekijken.
Let the magic begin
Aziaat    posted on 20-07-2011 11:10
Het is zijn geld meer dan waard! Maar zoals ik al zei in andere topic: ik vind het jammer dat NI toch nog 130euro vraagt voor de scratch upgrade terwijl die functie eigenlijk al vanaf de release erbij had moeten zijn. Ik heb de S4 al maanden geleden aangeschaft en was verbaasd over de 2 inputs maar (nog) geen timecode support. Is eigenlijk maar een kwestie van softwareupgrade. Nu is die upgrade er, maar vragen ze 130 euro...
nuja, Sowieso is de S4 zijn geld waard, is heel soepel en vlot om mee te werken dus veruit een van de beste controllers die er is.
ceesietopc    posted on 20-07-2011 11:59
Ik zou ook gaan voor de S4. Zeker nu je in juli gratis die scratch upgrade erbij krijgt. Gewoon kopen in een nederlandse winkel, registren, en je kan via de NI shop de upgrade bestellen.
?
Neemt niet weg dat de TS lekker zelf moet gaan proberen...
anciano    posted on 20-07-2011 18:54

TRAKTOR KONTROL S4?{#emotions_dlg.smile}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}

Tekhead    posted on 21-07-2011 01:36
De denon dn-mc6000, heb je zelfs ineens een analoge mixer ook bij, een top apparaat, niet duur en vele mogelijkheden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
kobuz    posted on 23-07-2011 14:08
Ik zeg ook S4, heb hem zelf en ben nog geen controller tegen gekomen die voor mij fijner werkt. Daarnaast krijg je er nu de scratch upgrade inderdaad gratis bij.

Het ligt er ook heel erg aan wat je wilt. De Vestax VCI100 MKII is ook een erg fijne controller wanneer je aan twee decks genoeg hebt, net zoals de Reloop Jockey 3. De MC6000 van Denon is inderdaad ook wel cool wanneer je een analoge mixer graag wilt hebben (zit ook in de Jocky 3 en de jockey 2 master edition). Zelf vind ik de mc6000 wel erg priegelig qua lay-out.?Dan zou ik eerder voor de Numark NS6 gaan, maar ja, die is weer pleurisduur.?

Opties genoeg, maar het ligt er toch echt een beetje aan wat je wilt en wat je budget is.
Estacy    posted on 23-07-2011 14:21
ik vindt zelf de S4 nogal goedkoop aanvoelen. veel plastic. ik zou ze zowiezo zelf gaan proberen, kijken welke het fijnst is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Aziaat    posted on 23-07-2011 14:59
Vind je dat echt Ecstacy? Zou nochtans zeggen dat de S4 een van de betere controller is qua materiaal keuze. Maar idd je moet het zelf proberen
LongJohn    posted on 17-09-2011 16:29
Jongens bedankt allemaal, heb zelf even op een s4 mogen spelen, maar ben nu inmidels voorzien van een Xone 4D.
Mijn ervaring is inmiddels dat een s4 meer iets is als je eindeloos wilt loopen e.d. De Allen & Heath gaat trouwens weer de deur uit, aangezien ik voor de gulde middenweg ga: CDJ's met djm 800 en audio 6 aan een macbookje

Stom dat ik er niet eerder aan gedacht had hahaCool
User edit by LongJohn on 17-09-2011 @ 16:29:46 (5%)

This is an old Topic

No new postings for 5.096 days.
 Post CommentThat would be 169.9 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 179 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 55.942
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.487