Mixed in Key handig of niet? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Staticsouthdjs    posted on 16-07-2011 13:48
Hallo,
daarjuist op facebook had ik een discussie met een paar mensen over Mixed in Key.
Vinden jullie dit een handig stukje software en gebruiken jullie die?
Ik persoonlijk vindt het zeer handig.
Tegen argumenten waren dat het de charme wegneemt...
Wat dan met mensen die hun set thuis voorbereiden tot in de puntjes. Dat heeft dan wel charme zeker...
User edit by Staticsouthdjs on 16-07-2011 @ 13:49:22 (1%)

What do you think about Mixed in Key handig of niet? ??

Vote :   1 member likes this  

Esmee    posted on 20-07-2011 10:42
Poster: Dolivieira
Ik vind de prijsverhouding ook niet kloppen voor een programma dat de tonehoogte bepaald. Analyzeren van tracks heb je veel alternatieven voor die nog eens gratis zijn ook.

Op beatport staat bij tracks de toonsoort erbij, aan de hand daarvan geef ik de meeste nummers een tag.
Verder zijn er nog genoeg andere gratis tools.
BennoRevelli    posted on 20-07-2011 10:55
1 member likes this  Ik vind programma's zoals Mixed in Key erg handig, maar als DJ zijnde vindt ik dat je zelf ook wel moeten kunnen horen of twee tracks bij elkaar passen of niet.. en na verloop van tijd is dit voor mij een automatisme geworden.. het is handig maar niet noodzakelijk als je je nummers kent Happy, laughing
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 21-07-2011 @ 00:00:27 (1%)
Lead    posted on 20-07-2011 11:15
2 members like this  Mixed in key is leuk, maar als je niet goed genoeg weet wat je met de informatie moet doen die je ermee verkrijgt heb je er nog niet al te veel aan.... Het is leuk om te weten dat een track in C is gemaakt, maar als je niet weet wat er bij een C past, heb je nog niets aan het programmatje.....

Datr het dingen verpest, tja, een beetje DJ hoort toch ook wel of iets goed of falz klinkt Winking my eye ?
Let the BASS be louder
clubwalker    posted on 20-07-2011 13:09
Poster: Lead
Mixed in key is leuk, maar als je niet goed genoeg weet wat je met de informatie moet doen die je ermee verkrijgt heb je er nog niet al te veel aan.... Het is leuk om te weten dat een track in C is gemaakt, maar als je niet weet wat er bij een C past, heb je nog niets aan het programmatje.....

Datr het dingen verpest, tja, een beetje DJ hoort toch ook wel of iets goed of falz klinkt Winking my eye ?

ik raad aan om het systeem van mixed in key te gebruiken in plaats van c en f enzo
je krijgt dan bijvoorbeeld 6a en dit kan dan met 5a, 6b en 7a gemixd worden niet echt moeilijk
Esmee    posted on 20-07-2011 15:25
Poster: clubwalker
ik raad aan om het systeem van mixed in key te gebruiken in plaats van c en f enzo
je krijgt dan bijvoorbeeld 6a en dit kan dan met 5a, 6b en 7a gemixd worden niet echt moeilijk

dat is echt precies hetzelfde als gewoon de toonsoorten gebruiken:

TimmyV    posted on 20-07-2011 16:03
Daar gaat het toch ook om? Cool
Let's go f*cking mental
hoogstraatfan    posted on 20-07-2011 22:54
Wat ik niet snap is de term Flat en Sharp. Volgens mij is flat minor en sharp major ( mineur en majeur) Maar is A flat minor dan hetzelfde als A minor?
Cyspoz    posted on 21-07-2011 07:09
Sharp en Flat betekend het verhogen of verlagen met een halve toon. Je kant daardoor bepaalde tonen op meerdere manieren benoemen. Zie ook:?http://cnx.org/content/m10943/latest/
hoogstraatfan    posted on 21-07-2011 13:55
Heb het doorgelezen, zit dan b flat minor een halve toon bij b minor vandaan en is dan dus goed door te mixen?
RAS    posted on 21-07-2011 14:43
Een les over de zogenaamde 'circle of fifths'. De door Esmee afgebeelde cirkel.
http://www.youtube.com/watch?v=9ZYI924KhTc

Als deze les je de pet te boven gaat moet je wat lessen van daarvoor gaan kijken. Zeer de moeite waard als je wil weten hoe het in elkaar steekt met mixen met toonhoogtes.
hoogstraatfan    posted on 21-07-2011 14:55
Ga ik doen, dank je.
Vindt het wel leuk om hier wat meer over te weten te komen, meer dan 1a-2a-3a-4a etc.

This is an old Topic

No new postings for 5.044 days.
 Post CommentThat would be 168.1 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

167 Users online: 26 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 56.584
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.729.536