Djm & Cdj speelklaar maken.. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 14-07-2011 12:25
Jow,
Deze week of volgende week komt er pioneer setje binnen..
Welke Djm en cdj zal een verassing worden.. 900/2000 weet het ng niet.

Ik ga dus draaien met usb's.. ofja .. extern harde schijf .. is te zien..

Hoe moet je je mixer en cd spelers nu speelklaar maken?

Moet je updaten enz?
hoe gaat dit in zn werk

grtz.

What do you think about Djm & Cdj speelklaar maken.. ??

Vote :   

kobuz    posted on 14-07-2011 12:28
Vind het een vreemd verhaal. Anyway, als het goed is krijg je er ook een gebruikershandleiding bij Winking my eye
User edit by kobuz on 14-07-2011 @ 12:28:32 (1%)
main    posted on 14-07-2011 12:46
Gewoon gaan draaien? Snap je probleem niet echt.. hoe werkt een cdj?
Blackaround    posted on 14-07-2011 12:49
Dacht iets met fireware ofzo iets^^ Ken er niets van :D
Estacy    posted on 14-07-2011 12:55
em... je pakt een rca male-male kabel, dan ga je vanuit de rca uitgang op je cd speler naar de rca ingang op de mixer. vanuit de uitgang op je mixer ga je met een kabel naar je versterker of monitor speakers... alle stekkers er in, en dan alles aanzetten. de versterker gaat als laatste aan en als eerste uit om ploppen te voorkomen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
N0L1F3    posted on 14-07-2011 15:13
Je krijgt een 900 of 2000 set van pioneer?

Anyway gewoon naar de website gaan van pioneer laatste firmware downloaden (= de laatste nieuwe software die je cdj's gebruiken) en die op usb zetten en in je cd speler plaatsen, normaal staat dit allemaal mooi uitgelegd op de website.
AdenFarleigh    posted on 14-07-2011 15:18
Speelklaar maken? En je krijgt een set terwijl je er niets van weet? WIe investeert er nou zoveel geld in een leek vraag ik mij dan af, maar dat terzijde. Alle meegeleverde kabels insteken, kleuren en vormen wijzen je de weg wel. Versterker of monitoren aansluiten en klaar? Je gear wordt standaard geleverd met de meest recente firmware, even lid worden van de Pio site en je wordt op de hoogte gehouden van nieuwe updates.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
N0L1F3    posted on 14-07-2011 15:24
Poster: AdenFarleigh
Speelklaar maken? En je krijgt een set terwijl je er niets van weet? WIe investeert er nou zoveel geld in een leek vraag ik mij dan af, maar dat terzijde.

Dit dacht ik ook.

En jah nogal logisch dat het geleverd wordt met laatste firmware (nogal dom van me, sorry!)
Estacy    posted on 14-07-2011 16:44
Poster: AdenFarleigh
Je gear wordt standaard geleverd met de meest recente firmware,

hoeft niet, je kunt apparatuur krijgen uit een voorraad die al een paar updates gemist heeft
BennoRevelli    posted on 14-07-2011 22:10
Poster: Estacy
hoeft niet, je kunt apparatuur krijgen uit een voorraad die al een paar updates gemist heeft

Die kans acht ik niet zeer groot, maar het zou natuurlijk altijd kunnen! Thumbs Up
Blackaround, we zien je booth wel op DJR verschijnen Cool
Goodluck!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
qntr0l    posted on 15-07-2011 08:33
Dit komt toch wat vaker voor dan je zou denken. Je ziet het vooral in de TV wereld op het moment ook veel voorkomen.

Anyway, is het wel een goed idee om zo'n set aan te schaffen als je dit soort vragen nog moet stellen? Dit is wat ik me afvraag.

Maar om je toch op weg te helpen: Download Rekordbox en ga daar vast je track collectie op orde brengen.
qntr0l    posted on 15-07-2011 08:33
dubbel leddub
User edit by qntr0l on 15-07-2011 @ 09:57:20 (97%)
Blackaround    posted on 15-07-2011 09:52
Poster: qntr0l

Anyway, is het wel een goed idee om zo'n set aan te schaffen als je dit soort vragen nog moet stellen? Dit is wat ik me afvraag.
.

Ik kan zo'n set bemachtigen :D

Heb ooit al eens gezegt hoe ..

Heb nu een xponent controller staan..

Dus het verschil is vrij groot.. en heb nog nooit met pioneer gewerkt ..
Dolivieira    posted on 15-07-2011 10:01
lees de gebruikhandleiding maar!!!! Daar staat alles in.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gery    posted on 15-07-2011 10:11
Poster: Blackaround
Ik kan zo'n set bemachtigen :D

Heb ooit al eens gezegt hoe ..
 ik zie niet in hoe... tenzij je David Guetta heet!
there's no such thing as a free lunch..
DJ - Producer
N0L1F3    posted on 15-07-2011 10:53
Poster: Gery
ik zie niet in hoe... tenzij je David Guetta heet!
there's no such thing as a free lunch..

+1 that (zou ook wel graag nog een het verhaal horen)

en het is vakantie je hebt een zee van tijd om alles op te zoeken en te kijken op Youtube. Ongeloofelijk hoeveel je kan vinden op Youtube
mrmagix    posted on 15-07-2011 11:01
Indeed, youtube is the new google for me :D.
Maar zoals eerder gezegd, kabels zijn steeds allemaal meegeleverd en worden aangesloten via de kleurcodes. De aansluiting naar je speakers/versterker toe is hetzelfde als die van je Xponent.

Sluit niets aan wanneer je geen 100% zeker bent, pak liever even je handleiding dan leer je gelijk nog eens wat bij Happy, laughing. Als de handleiding niet in het chinees of wat voor taal ook is, daar je de oorspronkelijke oorsprong van je spelers waarschijnlijk niet weet.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Masterboy1970    posted on 18-07-2011 19:44
Wat ik nog vaak niet snap is, dat je heel vaak Pioneer setjes tegen komt, waar de CDJ's nog gewoon analoog aangesloten zijn op een DJM-800 of DJM-2000.
Ik heb toch altijd gelezen dat het beter is om de digitale aansluitingen te gebruiken.
(minder kans op stoorgeluiden, beter geluidskwaliteit...)

Estacy    posted on 18-07-2011 19:51
thuis maakt dat 0.0% uit, en in clubs ramt iedereen die DJMs in het rood, dus waarom digitale kabels kopen als je de gewone RCA's al hebt. bovendien, clubs die geluidskwaliteit hoog in het vaandel hebben, hebben nooit Pioneer mixers staan.
Lead    posted on 19-07-2011 12:10
1 member likes this  
.... bovendien, clubs die geluidskwaliteit hoog in het vaandel hebben, hebben nooit Pioneer mixers staan.

Wat een onzin is dit zeg. De nieuwe Pioneer mixers zijn een van de best klinkende DJ mixers tegenwoordig. De nieuwe Wolfson DAC's die gebruikt worden , worden zelfs door hifi-aanhangers op handen gedragen. De signaal-ruis afstand is hoger dan welke DJ mixer dan ook (>104dB)....

Waar baseer je bovenstaande op als ik vragen mag ?
Clubs zonder Pioneer zijn momenteel eerder de uitzondering.....
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 19-07-2011 12:20
Dat denk ik ook Lead.
Masterboy1970    posted on 19-07-2011 15:24
thuis maakt dat 0.0% uit, en in clubs ramt iedereen die DJMs in het rood, dus waarom digitale kabels kopen als je de gewone RCA's al hebt. bovendien, clubs die geluidskwaliteit hoog in het vaandel hebben, hebben nooit Pioneer mixers staan.

Als het digitaal aansluiten dan toch geen belang heeft, dan vraag ik me af waarom ze de CDJ's en DJM's dan voorzien van digitale aansluitingen.
En veel kost zo een digitaal kabeltje nu ook niet, dus clubs zullen dat toch wel kunnen kopen Happy, laughing

mrmagix    posted on 19-07-2011 15:40
Het gaat er gewoon om dat als je via je CD-speler al digitaal kan doorsturen naar het mengpaneel, er nergens analoog naar digitaal moet worden omgezet. Als je via RCA aansluit moet het mengpaneel dat analoge signaal eerst nog omzetten, waardoor kwaliteitsverlies ontstaat. Maar inderdaad, voor thuis maakt dat niet erg uit en in clubs zullen ook maar weinigen dit horen. Maar waarom ook niet digitaal aansluiten? Het kost geen extra moeite, ook niet te veel geld en je hebt maar 1 kabel meer weg te werken i.p.v. een dubbele RCA... Toch 1 groot voordeel?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
eekaat    posted on 19-07-2011 15:46
Twee weken geleden een pioneer set geplaatst en digitaal aangesloten (djm 800-cdj1000mk3). 's Avonds een telefoontje van een van de organisatoren dat de dj zijne software niet kon aansluiten. Daar wringt het dus: de audio interfaces kunnen niet om met digitaal signaal en omdat veel dj's met de laptop draaien doen de meeste clubs en verhuurders geen moeite om alles digitaal aan te sluiten.?

Voor de nieuwe generatie DJM & CDJ is dit al minder het geval maar 90% van de dj's zal nooit zo'n set van dichtbij zien, thans niet in de directe toekomst.
Dolivieira    posted on 19-07-2011 15:51
Idd eekaat. Het is niet, Ik draai?vaak timecoded en dan kan je hem gewoon niet digitaal aansluiten.
Unidentified    posted on 19-07-2011 16:18
Je kan hem wel digitaal aansluiten. De RCA kabels gaan naar je Audio10 voor het timecodesignaal. De geluidskaart sluit je aan op natuurlijk een RCA ingang op je DJM800. De digitale uitgang van je cdj verbind je met de digitale ingang op je djm. Als je nu een gewone cd wilt afspelen, zet je gewoon de switch op je djm om naar digital in en you're ready to go Happy, laughing

114 Users online: 25 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 4.490
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.741.005