Welke usb stick aanschaffen? Aldi ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 11-07-2011 14:25
Heb een vraag..

Maakt het uit welke usb je gebruikt met de cdj 900 of cdj 2000 ?

Heb 1ntje zien staan in de aldi Cool
16 gig voor 20 euro ^^

grtz

What do you think about Welke usb stick aanschaffen? Aldi ? ??

Vote :   

Lead    posted on 11-07-2011 15:04
Hoe goedkoper, des te meer kans op hikups.

Het gaat bij een USB stick om de overdracht snelheid. Meestal zijn die aldie dingen niet van de allerbeste componenten gemaakt... het zijn meestal niet de snelste...

Maar dat kun je testen, maar dan moet je er wel een hebben voordat je dat kan doen.

Mijn advies zou zijn om even verder te kijken naar eentje van een degelijk merk, die kosten alleen wel ietsjes meer...

Corsair GTR wordt door de pro's gebruikt (maar wel duur)
Let the BASS be louder
Bonchanoize    posted on 11-07-2011 15:07
Ik heb zelf nooit te klagen gehad over de kwaliteit van electronica in de aldi, maar als je premium kwaliteit wilt, met een maximum overdrachtsnelheid, zul je best elders zoeken.
Let the magic begin
Blackaround    posted on 11-07-2011 15:09
over welke snelheid hebben jullie het dan?

Het laden van de track van usb naar cdj ?
Gery    posted on 11-07-2011 15:24
heb jaar of 2 geleden nog een USB stick uit de aldi gehad, en zelf al was die USB 2.0, toch bleek die in de praktijk toch niet zo vlot te werken.. ?toch zeker niet ivm mijn Kingston USB stick die ik bij een bekende Nederlandse webwinkel met roze logo kocht.

Die was overigens 26 euro voor een stick van 16GB, dus miss beter die paar euro meer uitgeven voor een degelijke USB stick. ?uiteindelijk als je er live mee draait moet je er 100% op kunnen vertrouwen!
DJ - Producer
Ywe    posted on 11-07-2011 17:06
Heb nu TakeMS van 32 GB voor 20,- euro... lag in 'n bak bij onderdelenhuis Happy, laughing Dikke prima! Werkt als n tiet
Lomme_    posted on 11-07-2011 19:27
Als USB's voor in CD-spelers verkies ik Lacie. Liefst de keys, die zijn niet kapot te krijgen (water- en shockproof). Kosten wel wat. ?25 voor 4Gb denk ik.
Roalin    posted on 11-07-2011 20:41
De LaCie IamaKey is echter wel kapot te krijgen (als je er iets mee open probeert te maken :p ) en die was echt traag.. verder was het wel handig om gewoon een usb-stick aan je sleutelbos te hebben?Smile

Volgens mij is er helemaal niets mis met de usb-sticks (eigenlijk alle electronica wel) van de aldi, maarja, als je het geld ervoor over hebt, kan het geen kwaad om voor een degelijk merk te gaan.
User edit by Roalin on 11-07-2011 @ 20:51:03 (3%)
Dennis1981    posted on 11-07-2011 22:32
Je kan ipv een aldi-stick?ook voor een paar tientjes een externe?harde schijf kopen.
Heb zelf een 320 gig lacie harde schijf aan mijn cdj's hangen, stroom krijgt de harde schijf tevens via de usb aansluiting.

Werkt erg prettig.
Dolivieira    posted on 11-07-2011 22:39
Ik gebruik altijd van die Kingston USBtjes en heb er nooit problemen mee gehad op de CDJ2000. Werk prima.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RobiTekzz    posted on 12-07-2011 01:15
Ik gebruik ook van kingston ik zou ze niet bij aldi kopen ga naar computer winkel en koop daar
Vinnyo    posted on 12-07-2011 14:50
Ik gebruik ze van Sandisk, prima dingen. Deze om precies te zijn:
http://www.atozshop.co.uk/ekmps/shops/tiptoplooks/images/sandisk-8gb-cruzer-blade-usb-memory-stick-flash-drive-289-p.jpg
Blackaround    posted on 13-07-2011 15:41
kk..

Kzal eens kijke voor de kingston :D

Op wa moet je dan letten voor de snelheid ?

User edit by Blackaround on 13-07-2011 @ 15:42:34 (100%)
Victor    posted on 13-07-2011 16:19
De overdrachtssnelheid die nodig is voor audio is zo ontzettend laag (1,4 MBit/sec voor ongecomprimeerde pcm, 44 kHz 16 bits) dat bijna iedere trage verouderde usb-stick er makkelijk aan voldoet. Betrouwbaarheid lijkt me veel belangrijker, maar hoe je die achterhaalt???
User edit by Victor on 13-07-2011 @ 16:38:10 (30%)
Cyspoz    posted on 14-07-2011 11:58
Ik vind een USB stick in een CDJ niet prettig werken. Ze steken erg ver uit en het risico dat ze in het heetst van de strijd een fysieke tik te verwerken krijgen staat mij niet aan. Daarbij is tevens de kans groot dat je de CDJ beschadigd. Met name de USB poorten willen nog wel eens overlijden.
Ik gebruikte daarom SDHC kaartjes tot voorkort. Echter heb ik gemerkt dat alle mobiele Flash geheugen media (USB, SD, SDHC, etc.) niet te vertrouwen is. In tegenstelling tot wat je zou denken door het ontbreken van bewegende onderdelen is de kwaliteit van al het consumenten Flash geheugen dusdanig slecht dat het vrij snel corruptie in de hand werkt. Er zijn wel professionele SDHC geheugen kaarten die veel kunnen hebben, maar daar betaal je nogal wat voor. Ik ben daarom overgestapt op externe hardeschijven.

Ondanks dat hierin mechanica zit vertrouw ik dit medium veel meer. Ik heb dus recentelijk een setje 320GB 2,5' schijven gekocht. Het meeste risico heb je tijdens het transport van de hardeschijf. Daarom dus twee, mocht er ??ntje sneuvelen. Echter kunnen hardeschijven tegenwoordig heel veel schokken hebben als ze uit staan. Bijkomende voordelen zijn dat je voor de prijs veel meer opslag capaciteit krijgt (factor 10) en ook de snelheid met Rekordbox een factor of 5 hoger ligt. Je kan dus veel sneller exporteren naar je schijf.
De hardeschijf is met een kort kabeltje verbonden waardoor er minder iets uit je CDJ steekt wat bij impact de CDJ zou kunnen beschadigen.

Ik heb de ervaring van een aantal Drive-in shows die al jaren normale computer hardeschijven in brackets vervoeren en voor aanvang van de show in de computer behuizing steken. Die schijven maken ook het nodige mee onderweg maar doen het na al die jaren ook nog steeds prima. Echter ook daar wordt altijd een back-up schijf meegenomen voor het geval dat er toch ??ntje sneuvelt.
Blackaround    posted on 14-07-2011 12:12
Welke zou jij dan aanraden?
Cyspoz    posted on 14-07-2011 14:38
Lastig, er zijn ruim 25 merken die externe hardeschijven aanbieden, maar er zijn slechts 5 producenten van hardeschijven. Ik heb zelf altijd goede ervaring met Western Digital en Samsung gehad. Check even de Pricewatch van Tweakers.NET en de gebruikerservaringen daar.
De meeste 2,5' schijven werken ok alhoewel sommige te veel stroom vragen. USB levert officieel maximaal 500 mA. Wil je safe spelen koop je een 1,8' schijf. Ik heb zelf?Verbatim Store'n'Go Portable Hard Drive 320GB. Je kan eventueel nog kijken voor een schijf met een behuizing die meer on the road ready is. Maar als je ze in een geschikte tas of koffer vervoert hoeft dat niet.

Als geld geen issue is dan koop je een SSD schijf van bijvoorbeeld Intel, bouw je die in een externe behuizing en klaar ben je. Dan heb je geen bewegende onderdelen, betrouwbaar geheugen en een super snelle oplossing. Op het Pioneer DJ forum heb ik gelezen dat ??n iemand hier goede ervaringen mee had. Maar weet verder niet de details.
Esmee    posted on 14-07-2011 14:42
Gewoon 2 SD kaarten aanschaffen als je snelheid wilt, lekker snel en klein. Als je dan op allebij hetzelfde zet heb je altijd een back-up mocht iets niet werken.
en anders, duur is vaak beter, maar dat betekend niet dat goedkoop niet volstaat, mijn usb-sticks werken altijd perfect. (Is wel ook kingston geloof ik)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

149 Users online: 32 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 60.971
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.923