Ik weet inmiddels al een hele tijd hoe ik mijn muziek kan opnemen. Hoe krijg ik de beste kwaliteit met het opnemen? Meestal hoe zachter ik de muziek zet hoe beter het klinkt, maar dan moet je de speakers weer harder zetten. Hoe kan ik dit het beste doen? En kan dit eventueel ook met een externe geluidskaart? Ik heb de Lexicon Alpha Geluidskaart.
Groet,
Bram - ThaBooykies
User edit by ThaBooykies on 11-07-2011 @ 12:34:52 (38%)
What do you think about Mix opnemen met goede kwaliteit ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
het beste kun je het via je geluidskaart opnemen, en zorgen dat het luidste stuk van je mix precies de 0db aanraakt. later kun je het altijd nog versterken door het te bewerken met fl studio o.i.d.
Zorgen dat je mixer in t groen blijft. Als het goed is heeft ie een booth en een master uitgang? Master op je speakers, booth naar je geluidskaart. Ik weet niet met welk programma je opneemt, maar vaak kun je ook een hoop doen met de instellingen daarvan, zoals bitrates en pieken(limiter) instellen.
Ik moet van me mixer (rec out) naar me geluidskaart. De enige manier is om via me mixer in de line out van me geluidskaart te gaan. Kan dit? En vanaf de geluidskaart naar me PC. Is dit de goede methode?
Jap, dat is de goede manier. Je rec out moet naar een line?in, en die zit op je geluidskaart, en die hangt weer aan je computer.
Om de beste kwaliteit te krijgen moet je ervoor zorgen dat je mixer niet in het rood gaat. Want dan overstuurt het signaal en gaat de kwaliteit achteruit. Dus: netjes in het groen blijven, soms een piekje naar de 0dB, dan heb je de beste kwaliteit.
De Line in van mijn geluidskaart heeft deze ingangen: klikkerdeklik? Zou ik dan een tulp naar jack kabel moeten hebben? Dan zou ik dus een ??n kabel moeten hebben met aan ??n kant een rode en een witte tulp kabels en aan ??n kant twee jack kabels?
Bram - ThaBooykies
User edit by ThaBooykies on 11-07-2011 @ 14:29:25 (100%)
Je kunt tulp/jack kabels gebruiken of tulp-tolp met cinch naar jack verloop.
Op je mixer en in je software mixer in je computer moet je in het groen blijven, rood = dood (en vaak oversturing) Je kunt eventueel in de post processing met Wavelab oid je mix weer naar de 0dB trekken.
Dit vroeg ik me ook al af.. Ik wil dit ook graag weten voor fl studio :D
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.