reloop rmx40 USB verbinden met PC?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanH    posted on 06-07-2011 19:43
Beste mensen,

Om te beginnen wil ik vertellen dat ik hier nieuw ben. Als hobby wil ik graag een beetje mixen. Hiervoor heb ik een Reloop RMX40 USB aangeschaft. graag zou ik deze willen verbinden met de PC maar helaas weet ik niet hoe ik dat moet doen. om te beginnen weet ik niet welke kabels ik nodig heb (ik heb hier wel een aantal kabels liggen als 2x USB 2.0, 3x rood-wit tulp, tulp splitter enz. Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg zou willen helpen. In de toekomst (als het me goed bevalt) wil ik nog 2 reloop rmp-3's aanschaffen, maar eerst maar is even via een PC proberen Winking my eye
ps: ik heb VDJ, mixmeister en TRAKTOR scratch pro. misschien handig om te weten.
als er verder vragen zijn hoor ik het graag!

alvast hartelijk bedankt!
save water, drink beer

What do you think about reloop rmx40 USB verbinden met PC? ??

Vote :   

D-From-Dutch    posted on 07-07-2011 11:25
om te beginnen de rmx usb werk aleen als geluidskaart dus in vdj kan je zorgen dat bv deck A op kanaal 1 zit en deck B op kanaal 4, hier moet je aleen de usb kabels gebruiken.
de tulp is om audio bronnen aan te sluiten bv cd spelers, of om je mixer naar je verterker te laten gaan.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
grz
music is a religion
stefanH    posted on 07-07-2011 14:50
Poster: D-From-Dutch
om te beginnen de rmx usb werk aleen als geluidskaart dus in vdj kan je zorgen dat bv deck A op kanaal 1 zit en deck B op kanaal 4, hier moet je aleen de usb kabels gebruiken.
de tulp is om audio bronnen aan te sluiten bv cd spelers, of om je mixer naar je verterker te laten gaan.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
grz

Ik ben erachter gekomen hoe ik de mixer moet aansluiten via de USB met TRAKTOR scratch pro. nu heb ik dus deck 1 en 3 in gebruik (decks waar de USB op aangesloten is). ook de koptelefoon werkt prima. wat me alleen niet lukt is om de mixer zo te verbinden met TRAKTOR dat als ik bijv. aan de fader op de mixer zit, hij ook op TRAKTOR meebeweegt. Ik weet niet of dit wel mogelijk is...zeg maar net als bij een controller (numark total control), met VDJ.
misschien dat iemand me hier wat informatie over kan geven.
Gr
save water, drink beer
Xurion    posted on 07-07-2011 15:18
Dan moet je even kijken of dat die mixer ook midi ondersteunt of alleen een ingebouwde geluidskaart.

EDIT: Deze mixer ondersteunt geen midi. Wel 2 kanalen met ingebouwde geluidskaart dus je kunt met software op je computer op 2 kanalen audio afspelen maar je kunt de mixer niet gebruiken als controller.
User edit by Xurion on 07-07-2011 @ 15:22:18 (100%)
stefanH    posted on 07-07-2011 16:43
Poster: Xurion
Dan moet je even kijken of dat die mixer ook midi ondersteunt of alleen een ingebouwde geluidskaart.

EDIT: Deze mixer ondersteunt geen midi. Wel 2 kanalen met ingebouwde geluidskaart dus je kunt met software op je computer op 2 kanalen audio afspelen maar je kunt de mixer niet gebruiken als controller.

oh, zo. werkt dat zo! bedankt voor je antwoord. weer een stapje verder! opzich is dat niet zo'n probleem natuurlijk. vooral niet als ik nog 2 rmp-3's ga halen. Ik zou het wel fijn vinden als die wel MIDI zijn, dan kan je tenminste duidelijk op je pc zien hoelang bijv. de track nog duurd enz. of zit ik er nu helemaal naast?

verder heb ik nog een vraagje; rechts van de mixer zijn 2 schermpjes waar getallen op staan. wat houden deze precies in?

Gr
save water, drink beer
Desp    posted on 07-07-2011 20:36
Hoe lang een track nog duurt kun je op een CD speler zien, remaining time. Tenzij je waveform bedoelt, dus wanneer de 'breaks' van een plaat zijn. RMP 3's zijn leuke spelers, maar wil je je muziek van CD afspelen of via de PC/Laptop?

http://soundcloud.com/desp
stefanH    posted on 07-07-2011 20:50

Poster: Desp
RMP 3's zijn leuke spelers, maar wil je je muziek van CD afspelen of via de PC/Laptop?

de bedoeling is om via een USB stick/harde schijf (die ik in de RMP's kan steken) muziek af te spelen. de laptop gebruik in dan slechts ter verduidelijking. hierop kan ik dan dingen over de track zien, die niet op het schermpje van de RMP worden weergeven.

ik weet niet precies of dit ook zo werkt, als dan dat ik hier uitleg. Ik hoop het hiermee wat duidelijker te hebben gemaakt.

Poster:?Desp
Hoe lang een track nog duurt kun je op een CD speler zien, remaining time. Tenzij je waveform bedoelt, dus wanneer de 'breaks' van een plaat zijn.?

ik bedoel eigenlijk: waarvoor dienen de schermpjes (rechts onder elkaar) van de reloop rmx40 USB mixer? wat word er nou precies op weergeven?

Gr

save water, drink beer
User edit by stefanH on 07-07-2011 @ 20:55:29 (14%)
stefanH    posted on 07-07-2011 20:54

save water, drink beer
User edit by stefanH on 07-07-2011 @ 20:56:02 (100%)
Sandr    posted on 07-07-2011 21:00
2 members like this  Met je RMP3 spelers heb je meerder mogelijkheden:

1: Je sluit hem aan middels USB op de laptop (USB poort aan de achterkant) Je gebruikt je RMP3 dan als midi controller. Je stuurt dan met je RMP3's je Traktor aan, meer niet. Het geluid dat in Traktor door jou gemaakt wordt (deck 1 (RMP3 links) en deck 2 (RMP3 rechts) wordt vervolgens door de USB kabel naar de RMX40 gestuurd die het over 2 kanalen (faders van de RMX) laat binnen komen. Hier kan je dus beide signalen gaan mixen qua volume (fader op en neer) en equalizing (drie draaiknoppen boven de fader). Het eindelijke resultaat komt uit de master uitgang en dat stuur je naar je speakers toe.

2: Je gebruikt de RMP3 als cd of USB speler:
Je sluit de RMP3 aan? middels de tulp stekkers op de RMX 40. Vervolgens stop je een cd? of USB stick in je RMP3. Het geluid dat van de RMP3 komt (CD of USB wat jij gebruikt) gaat via de tulp stekker naar een kanaal (fader) van de RMX 40. Dat doe je met de andere RMP3 hetzelfde en nu kan je dus ook beide signalen gaan mixen op de RMX 40.

Als je zoveel mogelijk informatie over je nummers wilt zien ben je beter af als je hem op manier 1 gebruikt. Je dient dan wel een goede laptop te hebben die alles aan kan.

Als je je laptop niet wilt gebruiken ga je voor manier 2, je nummer informatie is dan echter een stuk beperkter.

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is, mocht het niet lukken met je software raad ik je eerst aan een versie te kopen voordat je om advies vraagt. Ik ondersteun geen illegale pakettenCool
Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 07-07-2011 22:24 (1%)
stefanH    posted on 07-07-2011 21:19
Kijk, dat is nou een duidelijke uitleg. Hartelijk bedankt hiervoor!
eerst zal ik de rmp-3's aanschaffen voordat ik een versie koop.
save water, drink beer
stefanH    posted on 21-07-2011 19:44
volgende probleem:
ik speel nu met via de pc met 2 usb aansluitingen. alleen gaat het geluid via ch 1 veel zachter dan via ch 3 ?hoewel de faders allemaal gelijk staan. weet iemand hie dit kan? de usb kabels zijn NIET hetzelfde, verder wel alles.
save water, drink beer
Bcurly    posted on 21-07-2011 20:29
Misschien een stomme vraag maar heb je je Gain knopjes wel gelijk staan dan?
stefanH    posted on 21-07-2011 21:31
Poster: Bcurly
Misschien een stomme vraag maar heb je je Gain knopjes wel gelijk staan dan?

alles staat gelijk. ook de Gain. ik zal morgen even een filmpje maken en dan de link geven. misschien dat dat wat makkelijker is. het is natuurlijk een storende factor in een mixer. toch bedankt.
save water, drink beer
mrmagix    posted on 22-07-2011 00:43
Ben niet bekend met dit soort mixers maar misschien een phono/line switch die verkeerd staat? 't is maar een gok Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 22-07-2011 02:36
De kabel kan toch een rol spelen. Probeer de kabels te wisselen. Die van usb kabel van kanaal 1 even op kanaal 3 en van kanaal 3 even op 1.
Tic Toc
stefanH    posted on 22-07-2011 10:27
Poster: mrmagix
Ben niet bekend met dit soort mixers maar misschien een phono/line switch die verkeerd staat? 't is maar een gok Happy, laughing

ze staan beide niet op phono of line. ze staan op usb1 en usb2 (omdat ik nu via pc (tracktor) muziek afspeel).

save water, drink beer
stefanH    posted on 22-07-2011 11:15
ik ben er achter gekomen dat het inderdaad aan de kabel ligt. bedankt voor het meedenken allemaal. Gr
save water, drink beer
stefanH    posted on 29-07-2011 16:01
vraagje: achterop m'n reloop rmx-40 USB mixer zit een draaiknopje met daarom 'trim output'. waar dient deze knop voor? b.v.d
save water, drink beer
Joepardy    posted on 30-07-2011 00:57
Dat is voor het volume van de master te 'gainen'.
stefanH    posted on 03-08-2011 22:06
beste mensen,

weten jullie misschien wat een steek plug connector is? is dat gewoon een jack 6,3 mm of een andere aansluiting? op google afbeeldingen word ik niet veel wijzer.
save water, drink beer
stefanH    posted on 05-09-2011 19:29
beste mensen,

ik wil graag opnemen met mijn reloop rmx-40 maar ik kan alleen de muziek opnemen zonder de microfoon. iemand enig iedee hoe ik dit kan verhelpen? even ter verduidelijking; opnemen via vdj met de reloop rmx-40 USB.

ps: de reden dat ik deze vraag hier stel, is omdat ik het onzin vind, om voor deze kleine vraag een nieuw toppic te starten. als de bedoeling is dat ik wel gewoon een nieuw toppic moet aanmaken, hoor ik het! xd

b.v.d
save water, drink beer

This is an old Topic

No new postings for 4.999 days.
 Post CommentThat would be 166.6 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

137 Users online: 25 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 4.017
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.532