cdj 400 werkt niet native mode op macbook pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanmplayer    posted on 06-07-2011 02:34
heey allemaal,
ik heb een vraagje: ik heb jaren gedraait met 2 cdj 400's en een serato SL-1 op een windows laptop, de 400's gebruik ik liefst alleen in native HID modus met serato omdat ik dat fijner vind draaien, op mijn windows systeem hang ik de 2 cdj 400's aan een degelijke powered usb hub die naar een patchpanel in mijn dj kist gaat en de usb kabel van de SL-1 box die eveneens in die kist zit ingebouwd gaat nar een apparte usb plug in het patchpaneel
zo trek ik 2 usb kabeltjes van kist naar laptop en ben klaar, vervolgens zet ik serato aan, selecteer op de cdj's in usb mode het deck dat elke cdj moet bedienen (links of rechts) en kan knallen.

echter op mijn nieuwe macbook pro die ik speciaal heb gekocht om serato nog stabieler op te draaien werkt dit niet: ik sluit alles exact hetzelfde aan maar zodra het aankomt op het draaien aan de knopjes op de cdj's om de decks in te stellen krijg ik moeilijkheden, eentje kan ik dan instellen op het deck waar ik hem wil hebben en de andere CDJ doet gewoon helemaal niets als je aan de draaiknop draait om het deck in t stellen, hij laat ook geen mogelijke decks zien o.i.d. vervolgens kan ik op het wel geselecteerde deck wel op play drukken maar gebeurt er in de software niets.....

ik heb serato zelf ook gemaild maar die laten wat lang op zich wachten en ik heb deze nieuwe setup zo snel mogelijk operationeel nodig dus als iemand hier op het forum daar misschien een oplossing voor weet die werkt, ben ik u eeuwig dankbaar Happy, laughing

m.v.g.

Stefan

ps. misschien dat Lead hier al een oplossing voor klaar heeft mocht hij langs dit topic komen Winking my eye

systeem specs :
- 15'' Macbook Pro
- 2.2 GHz Intel Core I-7
- 8 Gig Ram Geheugen?
- Mac OS X Snow Leoppard versie 10.6.7
- Serato Scratch Live versie 2.2
- CDJ 400's : meest recente firmware

What do you think about cdj 400 werkt niet native mode op macbook pro ??

Vote :   

Ywe    posted on 06-07-2011 10:26
heb je ze allebei een eigen midi nummer gegeven? dus links 1 en rechts 2?
AdenFarleigh    posted on 06-07-2011 11:38
Heb je ook de USB Drivers van je CDJ's ge?nstalleerd?
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
stefanmplayer    posted on 06-07-2011 11:56
@Ywe heb ze geprobeerd een eigen midi nummer te geven maar dit maakt geen verschil in functionaliteit
@ adenfarleigh usb drivers van de cdj's? waar kan ik die vinden? : ik weet dat dat bij windows nodig is maar op de pioneersite waar ik die normaal vandaan haal?staat dat dat voor MAC OS X niet nodig is... ik heb dan ook geen werkende mc installer voor usb drivers tussen de downloads zien staan. wel ene of ander bestand met de extensie '' .HEX'' maar daar wist de macbook zich geen raad mee en volgens mij is dat een firmware update voor de cdj's zelf...
djcanta    posted on 08-07-2011 11:07
Volgens mij heeft de MEP7000 dit probleem ook, dat die niet geheel plug&play is. 900'tjes en 2000'tjes zijn 't iig wel en de 350 volgens mij ook.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dolivieira    posted on 08-07-2011 11:11
Moet je niet in Core Midi en in Core Audio het een en ander aanpassen voor dat het werkt?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-07-2011 @ 11:11:25 (2%)
AdenFarleigh    posted on 08-07-2011 14:57
Aah, op macs weet ik niet hoe dat met drivers zit, ik wist nog dat mijn Windows7 laptop erom vroeg inderdaad. Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
stefanmplayer    posted on 11-07-2011 15:38
@dolivieira : ja inderdaad, voor traktor moet je aggregate devices aanmaken.

ik ga dalijk een ideetje van shaun whitcher van Rane corporation proberen om het op te lossen, ik hoop dat het werkt want Rane technical support zegt dat pioneer een kleine firmware update moet maken om dit te fixen maar aangezien de cdj-400's al zo'n jaar uit de productie is heb ik er weinig hoop op (misschien dat lead hier wat meer over weet / kan vertelen?) en als ik dit niet aan het werken krijg ben ik in feite al gedwongen om cdj-2000's te kopen om het weer werkend te krijgen (ik hoor dat die wel werken?) want van alles dat na de 400 is uitgekomen is voor mijn toepassingen alleen de cdj-2000's een speler met gelijkwaardige functies als hetgeen dat ik nu met 400's en serato kan.
stefanmplayer    posted on 11-07-2011 15:38
@dolivieira : ja inderdaad, voor traktor moet je aggregate devices aanmaken.

ik ga dalijk een ideetje van shaun whitcher van Rane corporation proberen om het op te lossen, ik hoop dat het werkt want Rane technical support zegt dat pioneer een kleine firmware update moet maken om dit te fixen maar aangezien de cdj-400's al zo'n jaar uit de productie is heb ik er weinig hoop op (misschien dat lead hier wat meer over weet / kan vertelen?) en als ik dit niet aan het werken krijg ben ik in feite al gedwongen om cdj-2000's te kopen om het weer werkend te krijgen (ik hoor dat die wel werken?) want van alles dat na de 400 is uitgekomen is voor mijn toepassingen alleen de cdj-2000's een speler met gelijkwaardige functies als hetgeen dat ik nu met 400's en serato kan.
-A-C-    posted on 14-10-2011 22:17
Hallo allen,

misschien een late reactie, ik ben nog maar net lid van dit forum.
Toch even corrigeren: Ik heb al een hele tijd een Mac Book Pro 17' i7, en werk ook met CDJ400's in native mode.
Bij mij werkt alles zoals het moet. Ik heb wel 3 USB poorten, dus heb geen USB-hub nodig. Maar dit is misschien niet van belang.
Ik heb wel gemerkt dat je alles in de juiste volgorde moet doen, anders werkt het inderdaad niet:
1) Connect je hardware, CDJ400's nog niet aanzetten.
2) Launch je ScratchLive software, zet elk virtueel deck op INT mode en THRU off
3) Zet linkse CD speler aan, switch naar USB mode, rotate select/push, kies deck 1.
4) Zet rechtse CD speler aan, switch naar USB mode, rotate select/push, kies deck 2.
Stappen 3 en 4 mag je niet te snel uitvoeren heb ik ook gemerkt, want heb het ook al voorgehad dat de tweede deck niets wil doen als je te snel op alles duwt. Weet ook niet waarom, maar doe het rustig en dan werkt het.

Als dit alles niet werkt, zou het kunnen liggen aan het feit dat je met een hub werkt, eens experimenteren met ander merk, als je dit even kan lenen van een kennis?

En misschien een overbodige opmerking, maar toch: zorg dat de firmware van je CDJ400's geupdate is naar de laatst beschikbare versie!! met oudere versies werkt de native mode namelijk niet. maar dat had je waarschijnlijk al gedaan.
succes.
Winston    posted on 15-10-2011 20:07
@stefanmplayer: Heb je het nog allemaal werkend gekregen?
Tic Toc
-A-C-    posted on 24-10-2011 01:37
Just for fun heb ik het eens geprobeerd met een Belkin powered hub.
Rane SL3 rechtstreeks in m'n mac, en de 2 CDJ-400's in de hub.
Werkt perfect. Heb zelfs nog een usb midi controller op de hub geplugd en geprobeerd, om DJ FX aan te sturen in serato, ook dat werkt. 'k vind die serato FX niet fantastisch maar dat terzijde.
Maar het is mogelijk dat niet alle merken/modellen hubs even goede resultaten leveren, daar kan ik me niet over uitspreken. Dus als het niet zou werken, probeer dan eens een ander merk (lenen van vriend of zo)
Dolivieira    posted on 24-10-2011 08:53
Ja klopt bij gebruik van Serato moet je een Rane Interface gebruiken voor dat het werkt.
User edit by Dolivieira on 24-10-2011 @ 08:54:40 (7%)
-A-C-    posted on 24-10-2011 21:12
@Dolivieira
Als je de original post had gelezen, dan zou je zien dat de vraag gaat over een SL1 interface. Natuurlijk heb je een rane interface nodig, dat is serato's dongle. Dat is hier de vraag niet.
Dolivieira    posted on 24-10-2011 21:26
Ik heb geen antwoord gegeven op de orginele post. Ik heb antwoordt gegeven op de post boven jou post.

Een een SL1 interface moet het werken die heb ik hier ook staan.
User edit by Dolivieira on 13-01-2012 @ 17:49:01 (66%)
stefanmplayer    posted on 06-01-2012 01:11
hey allemaal, bedankt voor de handige tips, ik ben er inmiddels achter dat het probleem ligt bij het feit dat mijn macbook pro maar 1 cdj herkent i.p.v. de 2 die daadwerkelijk op de hub geprikt zijn, ik heb beide cdj's rechtstreeks in de macbook gestoken (de usb kabel uiteraard) en toen herkende hij ze wel, daar zit het hele probleem: ik had misschien beter in een 17'' macbook pro kunnen investeren, dan heb je (voor alle gevallen die ik tot nu toe heb gehoord van een kennisenkring serato gebruikers) dat gedonder niet.

enigste optie is een andere hub proberen, maar welke? ik heb nu een prodjuser usb hub van ongeveer 24,50 van bax - shop, welke hubs zou ik dan beter kunnen proberen?
Ywe    posted on 06-01-2012 10:54
de soort macbook moet niet uitmaken. Ik heb op mijn 13' ook geen problemen. Ik heb een powered USB hub van de MacStore
stefanmplayer    posted on 06-01-2012 14:57
hmm, klinkt interessant, in sittard (dichtsbijzijnde stad voor mij) ligt een Amac filliaal, zouden ze daar apple hubs hebben?

ik denk dat ik daar van de week maar eens even binnen val
DJ_OB    posted on 06-01-2012 18:52
Ik heb totaal geen verstand van digitaal draaien, en heb dus geen idee hoeveel usb poorten je nodig hebt, maar is het geen oplossing een verloopstukje te kopen van firewire naar usb?

Dan kom je op 3 usb ingangen uit en heb je misschien je usb hub helemaal niet meer nodig.
Ywe    posted on 06-01-2012 22:02
In principe heb ik hetzelfde als jou, maar werkt het als een trein. vandaag mijn kist aangepast.

Ik heb een (merkloos) powered USB Hub, met 8 USB poorten, daarin zit 2 cd spelers, midi naar djm, 1 voor Audio8, 2 naar USB chassis delen in de kist (1 voor uitvoer, en 1 voor een extern aparaat) en dan nog 2 losse kabels mocht er nog eens iets bij komen... Binnenkort foto in de booth sectie! Happy, laughing

Dus het IS mogelijk!
djcanta    posted on 13-01-2012 09:15
Poster: DJ_OB
Ik heb totaal geen verstand van digitaal draaien, en heb dus geen idee hoeveel usb poorten je nodig hebt, maar is het geen oplossing een verloopstukje te kopen van firewire naar usb?

Dan kom je op 3 usb ingangen uit en heb je misschien je usb hub helemaal niet meer nodig.

Firewire naar USB bestaat helaas niet.. Maar je idee zou wel goed zijn. Jammer dat een Macbook (13' en 15') maar 2x USB heeft want je hebt bij Serato in deze opstelling idd 3xUSB nodig vanwege je RANE interface die je altijd nodig hebt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dolivieira    posted on 13-01-2012 17:51
Powered Usb hub werkt gewoon goed. Gebruik ik hier ook.
User edit by Dolivieira on 13-01-2012 @ 17:51:22 (8%)
stefanmplayer    posted on 09-10-2012 20:06
Hey allemaal, even een korte update, het probleem duurt nog steeds voort maar ik heb me tot nu toe kunnen behelpen met elke keer dat ik moet draaien de usb een aantal keren insteken en uittrekken, macbook rebooten etc, uiteindelijk paktie ze wel

ik heb van de week 2 CDJ-2000's met de laatste firmware updates hier gehad, op exact dezelfde manier aangesloten als de cdj-400's maar de 2000's hebben geen last van dit probleem, de macbook herkent ze altijd beide als aparte units

toch raar dat dit probleem met de 400 nog wel bestaat,

even een vraagje aan LEAD, mocht hij hierlangs bladeren, die midi channels die instelbaar zijn per CDJ, waar dienen die eigelijk voor? mensen raden mij vaak aan om daar eens iets aan te veranderen maar het vernaderen van die channels heeft totaal geen positief OF negatief effect op de functionaliteit van de CDJ..
Ywe    posted on 09-10-2012 21:42
Geen lead, wel verstand midi channels....

De channels gebruik je om aan te geven welk apparaat welk deck bestuurd. Mijn X1 stuurt in Traktor Deck A + B aan. Echter als ik mijn 850's op channel 1+2 heb staan, dan reageren die ook op A+B. Door ze op 3 & 4 te zetten, stuur ik C + D aan. De channel is dus soort identificatie voor de software
stefanmplayer    posted on 20-10-2012 03:32
ok thanks, ik zal eens proberen mijn cdj's op 1 en 3 te zetten, kijken of dat in serato/apple audio/midi menu mogelijk ook helpt

This is an old Topic

No new postings for 4.587 days.
 Post CommentThat would be 152.9 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

160 Users online: 20 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 31.086
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.704.038