Mac OS X 10.6.8 compatibility
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TomVG    posted on 02-07-2011 09:06
Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem: ik kocht me onlangs een mac (driver 10.6.8) en de m-audio torq xponent.
Nu blijkt dat er nog geen hardware(xponent) update voor mac driver 10.6.8 bestaat, met andere woorden kan ik dus niet mixen...
Weten jullie soms hoe lang m-audio er over doet om zo'n update te maken?
hoe kan ik dit probleem oplossen?
Hopelijk kunnen jullie me goede raad geven...

Alvast bedankt.

groetjes DJ Tom'ix

What do you think about Mac OS X 10.6.8 compatibility ??

Vote :   

Tekhead    posted on 02-07-2011 11:37
Is apple weer te snel voor veel gear lol Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
bambamstudio    posted on 02-07-2011 16:22
Appel doet weer zijn eigen ding en das kut. RME is op dit moment de enigste die overweg kan met 10.6.8. Tip van mijn kant voor mensen die een Mac hebbenL update hem NIET! geeft VEEL elende (buiten de elende die je al met Mac hebt)

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DJ_OB    posted on 02-07-2011 18:31
Waarom weer meteen uithalen naar apple? Ossen veranderen nou eenmaal.?

En dan fantastische windows doet er even hard aan mee hoor. Nooit afgevraagd waarom bij windows vista verschrikkelijk veel videokaart drivers e.d. niet goed waren? Kwam omdat windows de fabrikanten veel te weinig tijd gaf nieuwe drivers te ontwikkelen die fatsoenlijk in elkaar zaten.

Beetje kort door de bocht weer zoals altijd, dat omdat je persoonlijk niet graag met apple werkt het een ellendig systeem is.

Gelukkig is het namelijk zo dat verschillende mensen verschillende eisen voor hun computersysteem hebben en er dus genoeg mensen zijn die liever apple hebben. Beetje vreemd dan om apple af te kraken omdat het voor jou persoonlijk geen fijn os is.

@TOMVG
Al een mailtje gestuurd naar de klantenservice? En als je echt niet kan wachten is een laatste redmiddel natuurlijk os 10.6 opnieuw te installeren en maar tot 10.6.7 te updaten.

bambamstudio    posted on 02-07-2011 18:33
Ik haal niet uit, ik geef alleen mar tips.... En ever ter info: ik heb zowel Apple als Windows in de studio
Xtremer    posted on 02-07-2011 19:04
Mac OS X 10.6.8 geeft inderdaad wat problemen. Een update moet als je het mij vraagt dingen verbeteren. Deze maand komt ook Mac OS X 10.7 (Lion) uit, wacht hier ook zeker een maand of langer mee! Hier zitten waarschijnlijk nog flink wat bugs in die opgelost moeten worden. Daarnaast duurt het ook wel weer even voordat alles weer gaat werken.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
TomVG    posted on 02-07-2011 20:26
Bij m'n registratie meldde ik natuurlijk dat de xponent niet werkt met 10.6.8,
maar heb tot nu toe nog geen nieuws...

Winston    posted on 03-07-2011 15:33
Voor mij een nieuwe reden om geen voorstander te zijn van PC/software deejaying.

Als je vroeger draaitafels of cd-players kocht werkten ze net zo lang tot ze stuk gingen. En dat kan erg lang duren.

Maar bij software based systems, werken ze tot de eerstvolgende update van je operating system. En dan werkt of je driver van je timecode en soundcard niet meer of je DJ software werkt niet meer.

En tussen aanschaf en de nieuwste OS versie, heb je last van bugs, die je moet aanpakken met updates die je in de gaten moet houden wanneer ze uitkomen.

Dus al met al heb je maar even plezier van.
Tic Toc
User edit by Winston on 03-07-2011 @ 16:02:28 (5%)
bambamstudio    posted on 03-07-2011 15:40
Als je van je computer en je software afhangkelijk bent is het gewoon slim om je auto-updates uit te zetten, ongeacht Mac of Win. Dus i het draaien met software geen probleem.
Winston    posted on 03-07-2011 15:50
Natuurlijk heb je gelijk. Ook z.a. je eerder zei dat je geen updates moet doen. Ja, dan blijft alles werken.

Maar toch loop je op een gegeven moment achter. Als je niet update betekent het dat je achterloopt met andere applicaties. Dan zie je bv. dat je geen filmpjes of websites kun je niet bekijken, of je de nieuwe iTunes/beatport website niet op kan, of een bepaalde nieuwe printer niet werkt.

Op verschillende manieren kun je toch vast lopen. Behalve als je goed in de slappe was zit en een PC/laptop hebt speciaal voor dat ene software, voor die ene toepassing.

Als het geen probleem is met backward compatibility, is het wel een probleem met forward compatibility, of beide. Als het niet de soundcard driver is, is het usb 4.0, of het nieuwe OS, of de software upgrade, of de support die is opgehouden voor de oude versie van elk van voorgaande dingen.

Er zal natuurlijk ook wel software zijn waar je zelden of geen problemen mee hebt. Maar ja, de onzekerheid.
Tic Toc
User edit by Winston on 03-07-2011 @ 16:03:19 (1%)
Prozei    posted on 03-07-2011 16:55
wat ik me afvraag waarom deze jongen niet gewoon de osx 10.6.7 driver installeerd
het enige verschil tussen 10.6.7 en 10.6.8 is dat er wat voorbereidingen zijn getroffen voor het installeren van 10.7

Vinnyo    posted on 03-07-2011 17:35
@Winston, je kunt ook overdrijven.. Heb er nooit ergens last van gehad, heb auto-update uitstaan en update alleen wat dingen wanneer ik het nodig heb, tegen die tijd werkt alles perfect en zijn de foutjes er alweer uitgehaald.
Dolivieira    posted on 04-07-2011 10:48
Zo zie je maar dat Mac ook zijn nadelen hebt. Daarom blijf ik zeggen beide systemen hebben?plus- en minnen. Ik denk wel dat er een oplossing komt. Heb mooi mijn automatische update uitgezet op mijn MAC. Trrouwens op mijn Microsoft computers staat die ook uit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
stefanmplayer    posted on 06-07-2011 10:09
ik heb hetzelfde met serato: op me windows lappie werkt het zo: SL-1 en 2 cdj-400's (laatste 2 zaten via een degelijke powered usb hub aan de laptop en de SL-1 direct), k selecteer op de cdj 400 deck 1 en 2 en kan knallen maar op mijn nieuwe week oude macbook pro werkt dit niet. serato draait perfect met timecode maar met de HID modus van de cdj's kandie niet overweg op de macook pro: dan gebeurd er gewoon niks op de cdj's als je ergens een driver wil selecteren XD

beetje !@#$#@#$# als je bedenkt dat ik tot dat een nieuwe dit probleem aanpakkende driver van apple of serato verschijnt (weet niet hoe je dat ziet bij apple maar ok.) want tot nu toe heb ik dan naar onder afgerond 2700 euro uitgegeven aan een laptop die niet werkt zoals hij zou moeten werken, en dat terwijl macbook's juist worden aangeraden als stabieler platform voor club dj's etc (en dj's in het algemeen Happy, laughing?

voor wie er wat aan denkt te hebben de system specs:?

- 15'' macbook pro 2011 edition
- 2.2 GHz intel core I-7 (quad core) processor
- 8 Gigabyte RAM geheugen 1333 MHz DDR3
- Rane SL-1 met serato scratch live versie 2.2
- CDJ 400's met de meest recente (inmiddels ook al 1 tot 2 jaar oude) firmware update van pioneer

als iemand me hiermee zou kunnen helpen die misschien zelf dit probleem ook heeft moeten overbruggen met cdj 400's of 2000's, heel graag, en wie weet hebben andere forumgebruikers er ook wat aan.

m.v.g.

stefan margaroli
stefanmplayer    posted on 06-07-2011 10:12
ik heb hetzelfde met serato: op me windows lappie werkt het zo: SL-1 en 2 cdj-400's (laatste 2 zaten via een degelijke powered usb hub aan de laptop en de SL-1 direct), k selecteer op de cdj 400 deck 1 en 2 en kan knallen maar op mijn nieuwe week oude macbook pro werkt dit niet. serato draait perfect met timecode maar met de HID modus van de cdj's kandie niet overweg op de macook pro: dan gebeurd er gewoon niks op de cdj's als je ergens een driver wil selecteren XD

beetje !@#$#@#$# als je bedenkt dat ik tot dat een nieuwe dit probleem aanpakkende driver van apple of serato verschijnt (weet niet hoe je dat ziet bij apple maar ok.) want tot nu toe heb ik dan naar onder afgerond 2700 euro uitgegeven aan een laptop die niet werkt zoals hij zou moeten werken, en dat terwijl macbook's juist worden aangeraden als stabieler platform voor club dj's etc (en dj's in het algemeen Happy, laughing?

voor wie er wat aan denkt te hebben de system specs:?

- 15'' macbook pro 2011 edition
- 2.2 GHz intel core I-7 (quad core) processor
- 8 Gigabyte RAM geheugen 1333 MHz DDR3
- Rane SL-1 met serato scratch live versie 2.2
- CDJ 400's met de meest recente (inmiddels ook al 1 tot 2 jaar oude) firmware update van pioneer

als iemand me hiermee zou kunnen helpen die misschien zelf dit probleem ook heeft moeten overbruggen met cdj 400's of 2000's, heel graag, en wie weet hebben andere forumgebruikers er ook wat aan.

m.v.g.

stefan margaroli
TomVG    posted on 09-07-2011 15:07
Bedankt iedereen voor alle tips.
'k heb het probleem kunnen oplossen.
Dolivieira    posted on 09-07-2011 18:24
Vertel dan wat je heb opgelost. Dan kunnen andere gebruikers ook profeit van hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 10-07-2011 01:11
Ja graag, want ik heb een soortgelijk probleem of erger.

Vandaag heb ik Traktor gehad.
Voor de stastistieken:
- 4 uren vanaf uitpakken tot software activation gelukt Cool
- 2 uren al om timecode werkend te krijgen, en tot de ontdekking gekomen dat waarschijnlijk de driver v/d d4.pro 0236 soundcard input niet (meer) ondersteunt op de nieuwste mac (extra probleem is dat het een discontinued product is).?Maar de oorzaak kan natuurlijk ook iets anders zijn.Cool
- Ook nog een subwoofer in het proces opgeblazen, op cd/line in?is alles goed, maar via de soundcard is alles extra luid. Ik krijg fader bleeding.?Gelukkig was het maar een speakerset van 50 euro die ik al zo een 5 jaar heb, maar leuk is het niet Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2011 @ 01:52:33 (69%)
Winston    posted on 10-07-2011 17:14
Het is toch gelukt. Totaal 4 uren voor timecode set up. Dus totaal 8 uren van uitpakken tot alles werkend.

Een 1 mixer, 2 cd players, 1 headphone, 2 speakers zet ik binnen een half uur op, vanaf uitpakken tot alles werkend, kabels netjes verwerkt en verpakkingsmateriaal opgeruimd.

Het probleem was gewoon dat ik de manuals niet goed had gelezen, of anders gezegd de manual was moeilijk geschreven.

Ik doe binnenkort, na de beatmatching tekst, een review.
Tic Toc
User edit by Winston on 10-07-2011 @ 17:21:20 (15%)
TomVG    posted on 11-07-2011 20:34
K'heb mac os x 10.6.6 en de juiste drivers voor m'n xponent ge?nstalleerd.
Nu werkt mijn mengpaneel
Gery    posted on 11-07-2011 21:40
Poster: Winston
Ja graag, want ik heb een soortgelijk probleem of erger.

Vandaag heb ik Traktor gehad.
Voor de stastistieken:
- 4 uren vanaf uitpakken tot software activation gelukt Cool
- 2 uren al om timecode werkend te krijgen, en tot de ontdekking gekomen dat waarschijnlijk de driver v/d d4.pro 0236 soundcard input niet (meer) ondersteunt op de nieuwste mac (extra probleem is dat het een discontinued product is).?Maar de oorzaak kan natuurlijk ook iets anders zijn.Cool
- Ook nog een subwoofer in het proces opgeblazen, op cd/line in?is alles goed, maar via de soundcard is alles extra luid. Ik krijg fader bleeding.?Gelukkig was het maar een speakerset van 50 euro die ik al zo een 5 jaar heb, maar leuk is het niet Cool
 dan weet ik niet wat je juist verkeerd hebt gedaan...

heb de vorige traktor pro en sinds de release de traktor pro 2 op mijn macbook pro gezet (laatste nieuwe, fully updated) en geen enkel probleem ondervonden.. ?zowel met de audio8 als audio10 als djm-900nexus geen enkel probleem om direct timecode te draaien! Happy, laughing
DJ - Producer
Winston    posted on 12-07-2011 02:35
Op de eerste plaats niet goed gelezen.

Daardoor had ik niet door dat Native Instruments een password op mijn mail had gestuurd die ik moest gebruiken om te activaten. Dus suf proberen om mijn eigen bedachte password te gebruiken en allerlei meldingen terug te krijgen.

Plus ook de mixer manual niet goed gelezen. Dus verkeerd aangesloten en ik kreeg geen enkel signaal binnen op de mac book van de mixer. Daarbij stond er bij audio setup phono/line input not supported. En dat staat er nog steeds, ondanks dat de timecode nu wel werkt.

Maar via de datakabels zijn de volume levels ook anders dan bij een normale rca kabel set up. Veel luider. En het was dus op normaal rca, en krijg je plots een 'surge' van herrie. En de rechtse sub deed pprrr, prrr door de bass van de muziek heen. Maar ik denk ook dat het aan het toevallige (techno)?nummer dat toen aan was. Nu hoor ik niets bijzonders. Laten we hopen dat het echt zo was.

En ja, als je het weet is het wel gemakkelijk ja. Maar lekker 8 uren bezig geweest. Mijn eerste rca keer duurde wel lang maar dat was toch binnen?1,5 uur gepiept, denk ik zo.

Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

174 Users online: 20 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 21.462
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.757.977