FullRange speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bcurly    posted on 01-07-2011 12:17
Hey guys,

Even een vraagje qua audio. Ik heb nu een speaker en subwoofer staan, los van elkaar, maar dat bevalt me eigenlijk niet zo heel erg goed. Ik wil het lekker compact houden en eigenlijk aan 2 fullrange speakers genoeg hebben.
Echter heb ik de ervaring met fullrange speakers dat de bass vaak ondersneuvelt aan de hoge tonen, dit wil ik sowieso niet.
Mijn budget ligt rond de ?500,- voor 2 speakers en eigenlijk wil ik een lekkere bass, vooral in dubstep/hardstyle nummers die ik af en toe draai.
Welke kunnen jullie aanraden aan de hand van ervaring?
Groet,
Bcurly

What do you think about FullRange speakers ??

Vote :   

Estacy    posted on 01-07-2011 12:36
PA of voor thuis gebruik??
hard of zacht?
liever hard en veel bass dan zachter en beter geluid?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bcurly    posted on 01-07-2011 12:44
-PA
-DB Tussen boven de 100
-Bass moet gewoon om aan te horen zijn, moet niet overheersen maar moet ook niet ondersneuvelen. Maar om dan toch een keuze te maken, liever te veel bass dan te weinig bass.

En het verschil qua Actief en Passief, is dat flink te horen?
User edit by Bcurly on 01-07-2011 @ 12:45:15 (31%)
MrQreeny    posted on 01-07-2011 12:59
Als je er geen versterker tussengooit wel ja Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
Bcurly    posted on 01-07-2011 13:01
Momenteel heb ik een Koolsound sx800 onder mijn hoede, die ga ik dan aansluiten Happy, laughing
Estacy    posted on 01-07-2011 13:05
Poster:?MrQreeny
Als je er geen versterker tussengooit wel ja Winking my eye

ol :p?

actief is met versterker passief zonder, dan heb je er dus nog een nodig.
ga 2e hands kijken is mijn advies

User edit by Estacy on 01-07-2011 @ 13:05:29 (74%)
Bcurly    posted on 01-07-2011 13:52
Estacy, hoe bedoel je precies, heb ik aan 1 versterker per 2 speakers niet genoeg?
Nazdrovje    posted on 01-07-2011 14:13
Persoonlijk heb ik:
2x JB Systems Vibe15
1 JB Systems Ctwo 650
Dit heeft een geluidsdruk boven de 100db en de bass is goed. Mocht je nog meer willen kunnen er altijd twee 18' Subs onderkomen in de toekomst. Maar dan kom je met een buget van 500euro niet toe.
Ondertussen kan je ook de Vibe's upgraden met een versterker die in de box past waardoor je ze actief kan maken. Zo hoef je geen losse versterker meer aan te schaffen.

Waarom deze keuze? Omdat een Mackie of JBL speakersetje al snel over de 1000euro gaat. Daarom kocht ik de beste JB Systems speakers. Ze voldoen bij mij om te gebruiken bij de kleinere verjaardagsfeestjes tot 50man.

Verder zou ik met je vraag eens naar je dj dealer gaan en zeggen wat je wil bereiken met je buget. En al de in aanmerking komende speakers beluisteren.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
Estacy    posted on 01-07-2011 14:43
Poster: Bcurly
Estacy, hoe bedoel je precies, heb ik aan 1 versterker per 2 speakers niet genoeg?

ik heb het niet perfect getypt, wat ik bedoel is dat als je actieve boxen hebt, je geen versterker nodig hebt, als je passieve hebt, dan heb je een versterker nodig. 1 is vaak goed genoeg voor 2 speakers
Winston    posted on 01-07-2011 17:28
Hehe. Er zijn mensen die zweren bij 1 versterker per box. Om de versterker zo dicht mogelijk bij de box te hebben, zodat de unbalanced speakerkabel korter is. En een lange balanced XLR kabel van de mixer naar de speaker. Dat is wel extreem.
Tic Toc
Estacy    posted on 01-07-2011 17:36
als je zware kasten hebt (veel vermogen nodig), dan maakt het sense om je amp in bridge te draaien. dus 1 amp per kast. in de high-end hifi zie je ook veel Monoblokken ipv stereo versterkers. echter is dat niet relevant hier.
jochemke    posted on 01-07-2011 21:28
Ik kan je ook de Velleman vdst 12 of 15 aanraden. Ik heb zelf de vdst 12 en er komt heel wat bass uit. Ik speel zelf ook vrij veel hardere stijlen en wanneer het geluid en de bass goed staan voel je de bass toch al wel goed.
Estacy    posted on 01-07-2011 21:39
ik raad je die Velleman net zo aan als van een gebouw springen. Heb je die Vellemans wel eens vergeleken met iets wat wat duurder is? vooral niet doen. allicht voel je de bass op hoge volumes, maar dat maakt het geluid niet beter
jochemke    posted on 01-07-2011 21:47
Nou, ik moet wel zeggen dat er betere op de markt zijn maar het geluid klinkt altijd wel mooi zuiver. Natuurlijk niet zoals bij de topmerken maar goed het is dan ook een budget speaker.
Drumworks    posted on 03-07-2011 17:03
die vellemans zijn leuk om mee te beginnen, ik ben begonnen met de vdsg10, toch gaan deze speakers snel vervormen wanneer je er een flink vermogen opgooit, ook moet je de wattages van de velleman speakers niet te serieus nemen. ook zitten er piezo tweeters in, waardoor het al snel schel gaat klinken. dit is aardig voor op carnavalswagens of de kermis, maar je kunt better bullettweeters of tweeters met een titanium membraam hebben. maar wanneer je toch zoekt naar fullrange speakers die nattuurlijk klinken en een flinke bas kunnen geven zou ik gaan voor een setje behringer b1520 pro of voor een setje db arena 12 speakersCool
The beats are still banging :)
Bcurly    posted on 03-07-2011 20:25
Ok?. Ik ga dus sowieso Fullrange speakers kopen en waarschijnlijk van Behringer, nu valt mijn keuze op de
Behringer B1520 Pro (passief) of de Behringer Eurolive?B215D (actief).
Als ik de passieve speakers neem, sluit ik ze aan op een Koolsound SX800.
Welke speakers zouden jullie nemen qua geluid en kwaliteit en een lekkere bass, niet gelet op prijs.

Links:
http://www.behringer.com/EN/Products/B1520-PRO.aspx
http://www.behringer.com/EN/Products/B215D.aspx
http://www.koolsound.com/uk-103-amplificateur-amplifier-sx-800
Estacy    posted on 03-07-2011 20:54
Ik zou eigenlijk geen van beide kiezen. de B1520 bijv. gaat tot 50hz in het laag, dus fullrange geluid, maar echt dikke bass is het niet. de B215D is ook niet je van het. probleem is, er zijn vrij weinig PA kasten in die prijsklasse die ?cht fullrange zijn. voor PA gebruik zul je er zowiezo een sub bij moeten pakken voor een goede laag weergave
Drumworks    posted on 04-07-2011 17:07
ga anders eens luisteren bij enkele dj shops, hier kun je duidelijk het verschil horen tussen de verschillende speakers.
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 04-07-2011 @ 17:08:02 (14%)
Cyspoz    posted on 05-07-2011 09:26
Poster: Winston
Hehe. Er zijn mensen die zweren bij 1 versterker per box. Om de versterker zo dicht mogelijk bij de box te hebben, zodat de unbalanced speakerkabel korter is. En een lange balanced XLR kabel van de mixer naar de speaker. Dat is wel extreem.

Hahaha grappig. Is beetje onzin, een speaker kabel gaat een veel 'zwaarder' signaal doorheen waardoor het niet gebalanceerd hoeft te zijn.

Een goede reden om wel een apparte versterker per kant te nemen is dat de voeding minder belast wordt en daardoor meer vermogen overheeft om te versterken. Het kan dus zijn dat je met twee dezelfde losse versterkers waarvan je slechts ??n kanaal belast meer power hebt dan met ??n versterker waarvan je beide kanalen belast.

This is an old Topic

No new postings for 5.169 days.
 Post CommentThat would be 172.3 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

313 Users online: 184 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 64.941
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.861.978