Poster: RAS
Klinkt erg aannemelijk Stefan. En het verklaard gelijk waarom ik er niet bekend mee ben. Heb nooit intensief van cdj-800's of 400's gebruik gemaakt. Alleen cdj-100, cdj-1000mk2/3. Het probleem dat de TS schetst heb ik nog nooit meegemaakt met mijn cdj-1000's.
Poser: djAmbeye
welja, het was omdat het een 2dehands was en ik dat pas achteraf opmerkte dat ik me zorgen maakte.
ik dacht inderdaad ook aan die buffer, maar dan dacht ik van 'zoiets zou toch niet mogen'![]()
Poster: iGrasmat
Heb het ook, heeft volgensmij met de buffer te maken ja.
Het kan ook zijn dat het aan MP3 CD's ligt, die gebruik ik namelijk veel.
Poster: djAmbeye
strong>CD: audio-cd gebrand met iTunes aan 8x op een gewone CD-R.
fenomeen: als ik blijf backspinnen of blijf forwardspinnen, dan kan mijn cdj opeens 'niet meer mee'. hij blokkeert als het ware en spint dan na een secondje terug verder of terug...
is dat normaal?
Poster: stefanmplayer
dit heeft met de audio ''buffer'' als ik het zo goed omschrijf te maken.
een pioneer CDJ ( onder anderen) maakt vanaf het punt dat je afspeelt continu een ''bufferzone'' in de track zodat je vooruit en achteruit kunt spinnen, hij slaat dus in zijn geheugen een stukje track op waar jou normale afspeelpunt dus precies middenin zit, als jij nu sneller gaat backspinnen dan je CDJ buffer zone kan maken kom je dus op een gegeven moment op het randje van die buffer en dan hapert hij omdat hij die eerst weer moet aanmaken voordat hij verder kan back of voorwaards spinnen.
bovenstaande is natuurlijk mijn theorie en staat nergens officieel vermeld ofzo.
al heb ik het idee dat deze menign wel (op z'n minst) deels klopt aangezien ik de laatste tijd heb gemerkt dat hoe beter / duurder je model CDJ is hoe minder last je hebt van dit fenomeen.
ik heb zelf CDJ-400's en die hebben dat echt heel erg snel, een CDJ-1000mk3 of een CDJ-2000 hebben dit (naar mijn ervaringen) een stuk minder tot soms helemaal niet.