cdj-800 mk2 backspinnen en forwardspinnen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djAmbeye    posted on 27-06-2011 21:41
CD: audio-cd gebrand met iTunes aan 8x op een gewone CD-R.
fenomeen: als ik blijf backspinnen of blijf forwardspinnen, dan kan mijn cdj opeens 'niet meer mee'. hij blokkeert als het ware en spint dan na een secondje terug verder of terug...

is dat normaal?

What do you think about cdj-800 mk2 backspinnen en forwardspinnen ??

Vote :   

RAS    posted on 27-06-2011 21:53
Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar mij is niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met 'niet meer mee kunnen'.

Praat je over een softwarematig of hardwarematig probleem?
MrQreeny    posted on 27-06-2011 22:02
Heb ik ook last van met mijn baggerapparaten. Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat de lens wel eens vies zou kunnen zijn / stof... Hoe oud zijn ze? Veel gebruikt?
'Music is the universal language of mankind...'
stefanmplayer    posted on 27-06-2011 22:18
dit heeft met de audio ''buffer'' als ik het zo goed omschrijf te maken.

een pioneer CDJ ( onder anderen) maakt vanaf het punt dat je afspeelt continu een ''bufferzone'' in de track zodat je vooruit en achteruit kunt spinnen, hij slaat dus in zijn geheugen een stukje track op waar jou normale afspeelpunt dus precies middenin zit, als jij nu sneller gaat backspinnen dan je CDJ buffer zone kan maken kom je dus op een gegeven moment op het randje van die buffer en dan hapert hij omdat hij die eerst weer moet aanmaken voordat hij verder kan back of voorwaards spinnen.

bovenstaande is natuurlijk mijn theorie en staat nergens officieel vermeld ofzo.
al heb ik het idee dat deze menign wel (op z'n minst) deels klopt aangezien ik de laatste tijd heb gemerkt dat hoe beter / duurder je model CDJ is hoe minder last je hebt van dit fenomeen.

ik heb zelf CDJ-400's en die hebben dat echt heel erg snel, een CDJ-1000mk3 of een CDJ-2000 hebben dit (naar mijn ervaringen) een stuk minder tot soms helemaal niet.
RAS    posted on 27-06-2011 23:02
Klinkt erg aannemelijk Stefan. En het verklaard gelijk waarom ik er niet bekend mee ben. Heb nooit intensief van cdj-800's of 400's gebruik gemaakt. Alleen cdj-100, cdj-1000mk2/3. Het probleem dat de TS schetst heb ik nog nooit meegemaakt met mijn cdj-1000's.
User edit by RAS on 27-06-2011 @ 23:03:13 (4%)
djAmbeye    posted on 28-06-2011 08:53
welja, het was omdat het een 2dehands was en ik dat pas achteraf opmerkte dat ik me zorgen maakte.
ik dacht inderdaad ook aan die buffer, maar dan dacht ik van 'zoiets zou toch niet mogen'?Cool
ThirTeen    posted on 28-06-2011 10:31
Poster: RAS
Klinkt erg aannemelijk Stefan. En het verklaard gelijk waarom ik er niet bekend mee ben. Heb nooit intensief van cdj-800's of 400's gebruik gemaakt. Alleen cdj-100, cdj-1000mk2/3. Het probleem dat de TS schetst heb ik nog nooit meegemaakt met mijn cdj-1000's.

+
Poser: djAmbeye
welja, het was omdat het een 2dehands was en ik dat pas achteraf opmerkte dat ik me zorgen maakte.
ik dacht inderdaad ook aan die buffer, maar dan dacht ik van 'zoiets zou toch niet mogen' Cool

Daar zitten de verschillen tussen een 1000 en een 800 zeker in. De 1000 zijn bufferspace is zeker een tik groter.
Verder is de uitleg van stefan een goede verwoording van hoe het ongeveer werkt. Happy, laughing
Music makes my day.
MoXeGy    posted on 28-06-2011 12:20
het kan ook aan je type cd's liggen, ik heb namelijk ook 800mk2's en ik kan je vertellen dat de buffer groot genoeg is, ik kan heel mijn tracks back of forwardspinnen op een 'normale' snelheid, dit kon ik bij goedkope cd's en vooral mp3 cd's niet doen. het is normaal dus Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 28-06-2011 @ 12:21:25 (11%)
Danielvb    posted on 28-06-2011 12:34
Ik had dat ook toen ik nog met mp3 cds draaiden. Met mp3 cds is de buffer nog kleiner. En die cdjs waren net nieuw :P dus wat stefan zegt klopt.
djAmbeye    posted on 28-06-2011 18:27
ok, ik zal dit weekend eens met een gekochte CD proberen en zien of het zich nog voordoet.
dan weet ik meteen als het aan mijn CD-R's ligt of als ik gewoon teveel wil backspinnen!
iGrasmat    posted on 29-06-2011 09:20
Heb het ook, heeft volgensmij met de buffer te maken ja.
Het kan ook zijn dat het aan MP3 CD's ligt, die gebruik ik namelijk veel.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 29-06-2011 @ 09:22:16 (100%)
LilQuint    posted on 29-06-2011 10:19
Poster: iGrasmat
Heb het ook, heeft volgensmij met de buffer te maken ja.
Het kan ook zijn dat het aan MP3 CD's ligt, die gebruik ik namelijk veel.

Ik ga het dalijk ook is testen met mijn CDJ 1000...
Ben benieuwd of dat ook bij deze is...
djAmbeye    posted on 13-07-2011 20:34
het gebeurde ook met een gekochte Audio CD, dus het ligt niet aan mijn CD-R's!
het zal dus idd aan die buffer liggen... nu ben ik het zekerCool
Mon-D    posted on 13-07-2011 21:11
Ik heb zelf ook de cdj800 MK2 en heb er alleen last van als ik een cd als MP3?brand bijv als data?als ik gewoon een cd brand met mp3s dan heb ik er geen last van.
Dolivieira    posted on 13-07-2011 23:23
Poster: djAmbeye
strong>CD: audio-cd gebrand met iTunes aan 8x op een gewone CD-R.
fenomeen: als ik blijf backspinnen of blijf forwardspinnen, dan kan mijn cdj opeens 'niet meer mee'. hij blokkeert als het ware en spint dan na een secondje terug verder of terug...

is dat normaal?

Doen ze allemaal wel eens. Heb niks met je CDs te maken. Als je te snel backspin doet plokkeren ze wel eens.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
qntr0l    posted on 14-07-2011 09:07
Poster: stefanmplayer
dit heeft met de audio ''buffer'' als ik het zo goed omschrijf te maken.

een pioneer CDJ ( onder anderen) maakt vanaf het punt dat je afspeelt continu een ''bufferzone'' in de track zodat je vooruit en achteruit kunt spinnen, hij slaat dus in zijn geheugen een stukje track op waar jou normale afspeelpunt dus precies middenin zit, als jij nu sneller gaat backspinnen dan je CDJ buffer zone kan maken kom je dus op een gegeven moment op het randje van die buffer en dan hapert hij omdat hij die eerst weer moet aanmaken voordat hij verder kan back of voorwaards spinnen.

bovenstaande is natuurlijk mijn theorie en staat nergens officieel vermeld ofzo.
al heb ik het idee dat deze menign wel (op z'n minst) deels klopt aangezien ik de laatste tijd heb gemerkt dat hoe beter / duurder je model CDJ is hoe minder last je hebt van dit fenomeen.

ik heb zelf CDJ-400's en die hebben dat echt heel erg snel, een CDJ-1000mk3 of een CDJ-2000 hebben dit (naar mijn ervaringen) een stuk minder tot soms helemaal niet.

Dit is helemaal waar. De CDJ-1000, CDJ-2000 hebben een veel groter buffer dan de CDJ-400 en CDJ-800. Simpel =).

This is an old Topic

No new postings for 5.051 days.
 Post CommentThat would be 168.4 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

151 Users online: 35 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 59.208
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.732.160