DJ set inbouwen/ automatisch laten zakken (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 21-06-2011 22:12
Aangezien ik deze week een dakkapel in me kamer krijg, en heel me kamer dus opnieuw kan inrichten wilde ik het meteen goed doen.

Mijn plan is te zorgen dat mijn flightcase in mijn bureau wegzakt als ik hem niet gebruik.

Een idee van mij is om een verlaagd plateau onder mijn bureau maken waar mijn flightcase op staat. Met behulp van bijvoorbeeld een elektrische krik wil ik hem dan omhoog kunnen laten komen zodat hij tijdens het draaien wat hoger staat.?

Het probleem hiervan is dat een elektrische krik vrij duur is. Voornamelijk denk ik omdat ze het gewicht van een auto moeten kunnen tillen. Iets wat bij mij dus niet echt nodig is.

Mijn vraag aan jullie, iemand nog geniale ideeen om de flightcase omhoog en omlaag te krijgen zonder al teveel geld uit te geven?

Overigens hoeft het ook weer niet persee elektrisch, het moet alleen niet heel veel moeite en kracht kosten dit dan met de hand te doen.

What do you think about DJ set inbouwen/ automatisch laten zakken ??

Vote :   

maartenw    posted on 22-06-2011 14:52
waarom ?berhaupt een flightcase? Als deze weg is hou je mooi 3 apparaten over. Deze zijn dan compacter en lichter dan met flightcase. En het ziet er mooier uit!
Henri_D    posted on 22-06-2011 16:26
Vrees dat je bij die klep zal in problemen komen met hoogte van je gear als je er ook van gebruik wil maken als echt buro... of je moet werken met een barkruk als buro stoel. Is makkelijk doenbaar zolang je niet iemand bent die elke dag vele uren er aan moet zitten.?

Lijkt me wel erg leuk idee om uit te werken, manieren genoeg, maar vrees dat het je gaat kosten.
Lomme_    posted on 22-06-2011 17:00
Hou Troostwijk in de gaten, daar komt iets als dit nogal regelmatig voorbij. En goedkoop!
Henri_D    posted on 22-06-2011 17:05
Moest je gewoon aan betaalbaare lineaire actuators kunnen raken zou je al heel stap verder zijn. Heb nu nog even voor je rondgesurft naar oplossingen die ik kon bedenken, maar is niet echt betaalbaar om die te gaan toepassen voor thuis situatie.
Cyspoz    posted on 23-06-2011 08:42
Ik heb nog eens zitten nadenken, maar het is volgens mij ergonomisch niet uitvoerbaar. Als je namelijk op een stoel gaat zitten die van de juiste hoogte is. Je knie?n zijn dan +/- 90 graden gebogen en je voeten op de grond. Als je dan goed rechtop zit en je bovenarmen langs je lichaam houd en je eleboog 90 graden buigt dan zou de onderkant van je arm op bureau hoogte moeten zitten. Als je nu kijkt naar de ruimte die je tussen je onderarm en bovenbenen hebt dan past daar al geen CDJ of DJM tussen. Laat staan in een flightcase.

Ik zou eens kijken of omhoog takelen niet een optie is?
User edit by Cyspoz on 23-06-2011 @ 08:42:44 (10%)
MrQreeny    posted on 23-06-2011 09:50
Mooie 90 graden bij de knieen... lol

Misschien naar achter en dan naar beneden?? Of alleen naar achter... Of je geeft gewoon niet om je rug/arm Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
ceesietopc    posted on 23-06-2011 10:43
Als al je gear stevig in je case zit kan je ook een soort garagedeur systeempje namaken. Dan kan je case verticaal achter je bureau, en zit 'ie echt niet in de weg.
TripleA    posted on 23-06-2011 13:10
Ga naar een autosloop, het meganisme van de elektrische ramen uit een auto zijn voldoende. kosten....? 20,=
mrmagix    posted on 23-06-2011 13:12
Dat lost het probleem dat?Cyspoz aanhaalt niet op. Had ook al gedacht aan het systeem dat ceesietopc zegt maar ikzelf zou mijn gear niet graag verticaal zien hangen ergens onder mijn bureau :D.?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Henri_D    posted on 23-06-2011 13:25
tjah onder m'n dj set gaan zitten zou ik toch ook niet echt zien zitten (als je hem gaat optakelen naar boven). Maar moet de dj set en buro in 1 verwerkt worden of wil je gewoon ergens de dj set inbouwen (Hangt wat af van hoe ruim je kamer is natuurlijk)?
Winston    posted on 23-06-2011 17:38
Een echt bureau waaraan wordt gewerkt dus in combinatie met een lifting DJ set is praktisch niet uitvoerbaar z.a. je ziet bij Cyspoz post.

Maar als het gewoon een (diepere) kast is met motorkap erboven en stijgt een DJ set op, dat kan wel.

CoolZou een binnen band gekoppeld aan een voetpompje,met op de band de flight case kunnen werken? Duurt wel eeuwen ... Cool
Tic Toc
DJ_OB    posted on 24-06-2011 20:25
Ben bang dat het inderdaad niet gaat passen. Ik heb net me dakkapel gezien, tenminste, het gedeelte dat nu staat.?

Het is lastig om uit te leggen maar het gaat er op neer komen dat ik links een stuk ruimte heb, door draagbalken die ook in me kamer zitten waar ik geen bureau gedeelte kan maken.

Mijn nieuwe plan is om te zorgen dat ik de flightcase met wieltjes of eventueel rails verplaatsbaar maak zodat ik hem in deze ruimte kan wegrollen als ik meer bureauruimte wil.

Bedankt voor het meedenken allemaal Happy, laughing Mocht er een mooie oplossing komen zal ik uiteraard foto's posten

This is an old Topic

No new postings for 5.182 days.
 Post CommentThat would be 172.7 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 135 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 19.296
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.700