geluidskaart ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

A-LAN    posted on 20-06-2011 19:45
hallo allemaal,

ik heb een probleem ik heb een hercules control mp3 e2 ?gekocht ik heb hem nu een paar dagen maar ik mis een goeie geluids kaart in mijn computer waarmee ik de track kan afluisteren in mijn koptelefoon terwijl ik de andere afspeel in mijn boxen mijn computer is een dell latitude D420 ik weet niet precies over wat voor een soort geluidskaart beschikt ik heb hier den ook geen verstand van alvast bedankt,

groeten A-lan

What do you think about geluidskaart ? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 20-06-2011 19:51
1 member likes this  Welkom op het forum A-LAN.

Eerst en vooral zou ik je willen uitnodigen om jezelf even voor te stellen in het hiervoor bestemde topic: Introduce yourself.

Om je vraag te antwoorden, vermits je met hercules aan het werken bent, zou ik voorstellen hierin verder te gaan en een Deejay Trim 4&6 van Hercules aan te schaffen. Met je interne geluidskaart ga je niets kunnen doen spijtig genoeg.

Succes!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
A-LAN    posted on 20-06-2011 19:54
oke bedankt maar zou je me kunnen uitleggen hoe het werkt met aansluiten en zo ?Smile
mrmagix    posted on 20-06-2011 19:59
1 member likes this  Als jij een introduce yourself topic aanmaakt :D Haha, neenee, maar ik zou het wel apprecieren, zoals vele hier Happy, laughing.

De Deejay Trim 4&6 vervangt de interne geluidskaart van je dell. De geluidskaart dat je nu hebt heeft maar 1 stereo signaal dat hij naarbuiten stuurt, dit maakt dat het niet mogelijk is een 2de signaal te sturen naar je koptelefoon.

Met een externe geluidskaart als de Deejay Trim kan dit wel. Je sluit je luidsprekers aan op die geluidskaart en je steekt je koptelefoon erin. Vervolgens ga je met een usb kabel je computer in en daar stel je met een paar klikjes de geluidskaart perfect in. Je computer gaat nu zijn geluid via de USB kabel sturen naar de Hercules geluidskaart waardoor jij doormiddel van de software (ik vermoed Virtual Dj?) je tracks eerst kan voorbeluisteren en dan door je speakers sturen.

Deze manier van werken werkt echter voor 90 % van alle geluidskaarten, dus indien je een andere zou vinden/kopen, is dit geen probleem Happy, laughing.
A-LAN    posted on 20-06-2011 20:05
heel erg bedankt ik ga dat wel aanmaken ja ?maar is dan geen versterker meer nodig want mijn boxen moeten in de versterker vast gedraaid worden met het ijzerdraad?Cool
mrmagix    posted on 20-06-2011 20:09
1 member likes this  Je gaat vanaf de geluidskaart naar je versterker met dit soort kabel (foto).

Dit is de meest courante kabel voor dit soort toepassingen. Aan je luidsprekers moet je dus niet aankomen, je moet gewoon de kabel dat eerst vanaf je computer naar je versterker ging nu vanaf het geluidskaartje van hercules naar de versterker sturen.
A-LAN    posted on 20-06-2011 20:13
oke en wordt het geluid van de dj software (computergeluid) dan ook door verstuurt naar de versterker ?
mrmagix    posted on 20-06-2011 20:17
1 member likes this  Ahja.
Dit is de volgorde:
Jij speelt met je hercules controller MP3 e2. Je bestuurt hiermee de software op je computer. De software gaat de liedjes dat jij afspeelt via je computer, doorsturen naar je nieuwe geluidskaart. De geluidskaart stuurt doormiddel van de getoonde kabel hierboven dan weer de muziek door naar de versterker. Dus al het geluid dat normaal langs je interne geluidskaart zou gaan, gaat nu via de externe.
Eigenlijk veranderd er niets, buiten dat je nu ook kan voorbeluisteren Happy, laughing
A-LAN    posted on 20-06-2011 20:20
oke heeel ergbedankt voor al deze info?Cool
Henri_D    posted on 20-06-2011 20:23
1 member likes this  mooie uitleg alvast magix Thumbs Up

1 klein puntje waarover ik eventueel andere mening dan jij heb is dat TS beter eventueel gaat kijken naar een Audio2dj of een geluidskaart niet ontworpen voor ingangen te voorzien. Tenzij hij van plan is om naar timecoded over te gaan heeft dit geen nut voor hem.
mrmagix    posted on 20-06-2011 20:26
1 member likes this  
Poster: Henri_D
mooie uitleg alvast magix Thumbs Up

1 klein puntje waarover ik eventueel andere mening dan jij heb is dat TS beter eventueel gaat kijken naar een Audio2dj of een geluidskaart niet ontworpen voor ingangen te voorzien. Tenzij hij van plan is om naar timecoded over te gaan heeft dit geen nut voor hem.

Haha, bedankt Happy, laughing.
Je hebt gelijk, mijn research rond het geluidskaartje dat ik toonde was redelijk beperkt, dus heb ik hier niet aan gedacht. Waarschijnlijk zijn er hier inderdaad veel goedkopere alternatieven voor, maar dat dat een Audio2dj is dat weet ik niet, zijn die niet relatief duur (tegenover andere merken dan)?
User edit by mrmagix on 20-06-2011 @ 20:27:13 (5%)
Henri_D    posted on 20-06-2011 20:29
1 member likes this  Het is duur, maar je hebt ook wat,zoals voor heel veel op gaat. Noemde deze gewoon omdat het enige 2line-out is die ik kan bedenken. Maar even surfwerk zal alvast nog wel andere voorbeelden opleveren.
mrmagix    posted on 20-06-2011 20:33
1 member likes this  
Dit is wat Henri_d bedoeld. Het verschil met jouw is gewoon dat het toestel met de vele knopjes vervangen is met jouw Hercules MP3 e2.
Henri_D    posted on 20-06-2011 20:42
1 member likes this  Ja sorry ik moest mss wat meer moeite doen om alles uit te leggen. (Ben nog met teveel dingen samen wat op dit moment vrees ik.)

Maar dat is het idd. Mocht je nog vragen hebben over werking hoor ik het graag, maar denk dat magix zijn uitleg al zeer volledig is (om de basis te gaan begrijpen, je eens inlezen over het volledige verhaal is altijd goed!).
Aziaat    posted on 20-06-2011 20:45
1 member likes this  Het kan natuurlijk ook veel omslachtiger via bv. de iMic .
Is hetzelfde principe, alleen gebruik je geen 2e geluidskaart maar eerder een 2e line-out.
Toen ik begon gebruikte ik ook een Hercules control mp3 (de oude versie van de jouwe dan) en had net hetzelfde probleem. Via de iMic kon ik via de gewone line-out van mijn mac een versterker aansluiten (of mixer) en kon ik voorbeluisteren op de iMic.
Zo sloot ik alles aan.
Hercules Control mp3 --> usb-poort laptop
Koptelefoon --> iMic --> usb-poort laptop
Mixer/versterker --> RCA-to-3,5mm-kabel --> line-out laptop (waar je normaal boxen of koptelefoons op aansluit)

Hoop dat je het een beetje verstaat Winking my eye was destijds het goedkoopste alternatief.
A-LAN    posted on 20-06-2011 20:58
maar aziaatik zoek ook met micro mogelijkheid voor miss in toekomst ?
mrmagix    posted on 20-06-2011 21:08
1 member likes this  
Poster: A-LAN
maar aziaatik zoek ook met micro mogelijkheid voor miss in toekomst ?

Met alle respect, maar leer eerst maar kruipen voor je gaat lopen Happy, laughing.
Met geen van bovenstaande oplossingen kan je immers een microfoon gebruiken. Dan moet je al beginnen werken met ofwel heel dure geluidskaarten ofwel een mengpaneel dat je extern aansluit.
A-LAN    posted on 20-06-2011 21:12
oke bedankt ?voor deze info?Smile
A-LAN    posted on 20-06-2011 21:16
gericht aan :aziaat?

kan ik dan tracks voor beluisteren ?
Smile
mrmagix    posted on 20-06-2011 21:19
Poster: A-LAN
gericht aan :aziaat?

kan ik dan tracks voor beluisteren ?
Smile

Vermits Aziaat er niet is, zal ik antwoorden.
Ja, je kan hiermee voorbeluisteren. Dit is een geluidskaart voor enkel je koptelefoon aan te sluiten zodat deze ook signaal kan krijgen van je computer. Je versterker blijft in deze opstelling dan aangesloten zoals hij nu is (op de interne geluidskaart van je Dell).
A-LAN    posted on 20-06-2011 21:29
oke bedankt?Cool
Aziaat    posted on 21-06-2011 00:41
Sorry, tussen de pauzes door moet er geleerd worden tijdens de examens... :p

Kon er zelf niet beter op antwoorden mrmagix Winking my eye
En ik denk zelfs dat een microfoon aansluiten niet echt een probleem zou moeten vormen, als je dit ?cht wilt natuurlijk.
Alleen kwesite van de juiste instellingen te gebruiken, heb dit wel zelf nooit geprobeerd...
Normaal zou jouw laptop al een line-in moeten hebben, dus simpelweg een aansluiten en de juiste instellingen selecteren.

Wens je verder nog veel succes A-Lan. Ben zelf zo begonnen en vind het een ideaal instapmodel voor midicontrolled dj's. Als de djmicrobe jou maar niet loslaat, dan kun je altijd verder upgraden. Met een vriend kon ik al direct upgraden naar een Traktor S4 (pracht ding!) en ben nu in het bezit van een Technicsset Winking my eye dus je kan ver geraken :p mits je er veel voor over hebt. Want dj'en betekent heel veel oefenen!
A-LAN    posted on 22-06-2011 19:17
ja begrijp thanks voor deze info?Smile
A-LAN    posted on 22-06-2011 19:17
ja begrijp thanks voor deze info?Smile

This is an old Topic

No new postings for 5.074 days.
 Post CommentThat would be 169.1 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

138 Users online: 21 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 15.634
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.752.149