[P] Nieuwe Dutch House track, Plastix UPDATE
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Furret    posted on 20-06-2011 14:39
Hallo mensen,

na een lange tijd bezig geweest te zijn met deze track, en het beter bekend worden met Fruity Loops, is mijn 2e creatie ooit in FL gemaakt dan eindelijk klaar.

Het is een Dutch/dirty-achtige track geworden. Er zit redelijk wat tijd in, maar dat komt o.a. omdat ik nog nieuw ben met FL. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en ben vooral op zoek naar tips en dingen waardoor ik mn track beter zou kunnen laten klinken indien dit nodig is.

Update: Ik heb het een en ander aan de track veranderd/verbeterd en ben nogmaals benieuwd naar jullie meningen!

Veel luisterplezier en alvast bedankt!

Nummer is hier te vinden

-- DJ Furret
User edit by Furret on 07-07-2011 @ 23:08:12 (21%)

What do you think about [P] Nieuwe Dutch House track, Plastix UPDATE ??

Vote :   

Bonchanoize    posted on 20-06-2011 15:41
Lekkere dirty track. Ik vind wel vanaf 2:30 de percussie een beetje te hard. De tweede climax op 4:00 is een beetje onverwachts, daar zou ik die bassline van in de eerste drop laten terugkomen. Er klopt ook iets niet met het ritme, maar ik weet niet wat.
Let the magic begin
Furret    posted on 20-06-2011 15:49
Thanks voor de feedback. Percussie kan inderdaad wel ietsjes zachter, maar hij moet wel duidelijk zijn.

Over de tweede climax heb ik heel erg getwijfeld, mijn vorige nummer was namelijk wat aan de eentonige kant omdat ik de hele tijd hetzelfde gebruikte, wilde nu niet weer in die valkuil trappen en de hele tijd hetzelfde ding hergebruiken. Ik ga het nog even proberen en kijken hoe het klinkt Happy, laughing

Het ritme weet ik niet wat je zou missen, hij is opzich wel vrij vol. Het kan simpelweg ook liggen aan het feit dat ik helemaal niet heb afgemixt, aangezien ik die vaardigheid nog niet beschik. Ik heb hoogstens de geluidjes onderling aan elkaar aan proberen te passen, maar echt professsioneel afmixen is er niet bij Winking my eye

In ieder geval bedankt!

edit:
- Heb de percussie wat zachter gemaakt
- Heb de 2e drop toch zo gehouden, wel de leads omgewisseld zodat eerst de 'volle' komt, zo knalt hij er wat beter in.

PS: Dit is nog niet aangepast op soundcloud
User edit by Furret on 20-06-2011 @ 16:46:47 (28%)
Furret    posted on 01-07-2011 00:56
Bumpje, nog mensen met andere feedback?
tojx    posted on 01-07-2011 19:16
Je bent goed bezig. Klinkt op zich wel heel leuk. Als die helemaal gemixt is dan wordt dit wel een lekker trackie.?

Puntjes critiek : Dat begin is 40 sec dacht ik het zelfde. Probeer daar anders eens wat variatie in te steken ? Het wordt al snel eentonig vindt ik ( don't blame me ). Zelf maak ik ook die fout , maar misschien is dat net wat je wilt.?

De 2de lead vindt ik persoonlijk niet lekker , die eerste is veel beter. Ook las ik dat je niet in 1 lijn wil doortrekken dat je variatie wil in je leads. Op zich wel goed ! Kan echt niet wachten tot hij voledig klaar is. Misschien ook even zetten work in progress. Aangezien je nog aanpassingen aan het doen bent.

Keep up the good work mate ?!?Cool

Furret    posted on 07-07-2011 23:11
Bedankt voor je commentaar tojx.

Ik heb het begin iets veranderd zodat er wat duidelijker verandering is (zat in de eerste versie ook maar die hihat leek te veel op de shaker). De eerste een laatste minuut zijn uiteraard bedoeld om in en uit te mixen, dus in principe iets minder belangrijk voor het nummer, maar desalniettemin hoort het er wel bij.

De lead heb ik er toch in laten zitten, maar ik heb hem wel omgedraaid zodat het dikkere stuk eerst komt, klinkt al een stuk beter vond ik zelf.

PS: Dit is dus de veranderde versie die erop staat. Ben nog steeds op zoek naar commentaar op de geupdate versie. Bij voorbaat dank!
Sebasz    posted on 08-07-2011 13:11
hm vind je kick clap en tom/bass niet zo tof klinkt een beetje goedkoop. sorry?Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.059 days.
 Post CommentThat would be 168.6 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

178 Users online: 20 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 39.254
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.847.713