DJ Qualix (nieuwe naam)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichaelMiller    posted on 19-06-2011 04:12
Hey iedereen! Ik ben Michael Vogels, DJ naam is (DJ) Qualix. Ik ben pas?15 jaar en kom uit Deurne (Nederland). Dit is wat ik tot nu toe ?bereikt? heb als DJ in een jaar tijd.

Ik ben sinds jongs af aan heel erg druk bezig met muziek, vooral luisteren maar ook o.a.?gitaar spelen?en sinds 1 jaar ben ik dus bezig met DJ'en. Ik zag beelden van Armin & Ti?sto op internet en een uitzending op TMF van 'Wat te doen voor je poen' waar Sascha Visser langsging bij Afrojack om te kijken hoe het werk als DJ is. Dit leek mij echt fantastisch om te doen en mijn vader heeft vroeger ook veel gedraaid in discotheken en nu dus binnenkort weer op de lokale radio.

Op die lokale radio, DMG, krijg ik elke week een dance-hour waar ik ontzettend blij mee ben. Ik promoot zelf ontzettend veel via social media en ook op verschillende fora. Af en toe draai ik dus in de sporthal, erg leuk om te doen en op feestjes van neefjes en vrienden.

17 Juni 2011 was mijn eerste grote optreden, een ervaring die ik nooit zal vergeten. De maanden vooraf heb ik erg veel gezocht naar waar ik kon draaien en ik kwam op Twitter terecht bij @Winschoolfeest. Zij hadden een campagne met organisaties tegen drank onder 16. Ze zochten een DJ om te draaien op het schoolfeest van een van de scholen die zich hadden opgegeven. De winnaar kreeg dus een supergaaf schoolfeest met alcoholvrije cocktails, Sascha Visser & Dean Saunders. Ik had dus een mail gestuurd van dat ik dat ontzettend graag zou willen en wie ik ben enz. Na een tijdje waren er uiteindelijk nog twee erg geschikte DJ's over die ze zouden bellen. Een leerling van de winnende school en ikzelf.?Uiteindelijk mocht ik dus draaien. Daar was ik natuurlijk heel erg blij mee.

Nou, dit was dus echt een droomstart. Het optreden was in Veghel waar niemand mij zou kennen en dus geen bepaald beeld van je hebben en het waren ruim 800 man. Er waren dus ook nog BN'ers. Toen ik daar aankwam werd ik dus naar de zaal gebracht. Ik ging achter de DJ booth staan en er stonden 3 Pioneer CDJ's 2000 & een DJM 2000 (net uit!). Haha, mijn hart stopte bijna met kloppen toen ik het zag. Gelukkig kon ik nog ruim een uur oefenen. Er waren licht & geluidsmensen achter mij die konden helpen als ik het nodig had en blijkbaar zijn?zo'n?mensen ALTIJD aardig & gezellig! Er was ook een twitterwall en ik mocht nog langer draaien dan gepland. Ik heb ongeveer?100 minuten gedraaid. Na een half uur kwam schoolband en daarna Dean Saunders, ging uiteindelijk nog zingen met zijn broer Jaimy. Daarna ging ik weer draaien en toen kwam Sascha Visser, die ik dus in de eerste alinea al noemde. Was echt een topkerel en had nog gezellig mee gepraat en tijd meegekeken. Was blijkbaar voor hem ook eerste keer dat hij op DJM 2000 draaide en heb hem snel dingen uitgelegd over hoe de?mixer werkt, vond ik wel grappig. Hij draaide veel dezelfde bootlegs als ik (Use Somebody Chew Fu en speciale Coming Home remix). Ik zag dat als bevestiging dat ik dus goede muziek draaide! Ik draaide heel erg gevari?erd. Ik had o.a.?nieuwe nummer van Coldplay gedraaid, bootlegs van Hardwell, Swedish House Mafia & Dave Aude e.d. Ik wou dat iedereen het?naar zijn zin?zou hebben. Als ik hele avond house had gedraaid was ook niks geweest voor groot aantal.

Dit was dus voor mij een droomstart en iedereen daar was ontzettend aardig en enorm positief. Zo'n ontzettend fijne complimenten van 'Die komt er wel' enz. zijn super om te horen. Ik ken nu twee professionele DJ's die zeg maar fungeren als een soort 'mentor'. Als ik ergens een vraag over heb of iets dergelijks geven zij mij daar supersnel antwoord op en ze geven ook tips & beoordelingen over mixen van mij. www.Soundcloud.com/DJ-Qualix is wat van mij te vinden. Ik ben ook op Twitter (@MichaelVogels). Voor vragen of reacties; MichaelVogels96@hotmail.com

Dit was mijn DJ carri?re tot nu toe. Ik ben pas sinds kort begonnen en ik hoop dat het nog lang doorgaat?en dat ik nog vaker zo'n gevoel krijg als bij mijn eerste keer draaien.? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en ik hoop ook dat ik er iets mee kan.
We delen allemaal dezelfde passie; Music <3

DJ Qualix

www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 19-06-2011 @ 04:23:41 (7%)

What do you think about DJ Qualix (nieuwe naam) ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 19-06-2011 10:36
Iemand idee?n of ik dat van dat schoolfeest ofzo of van 'carri?re' beter in ander topic kan zetten??
M-Tine    posted on 19-06-2011 10:59
Heb ff je mix geluisterd. klinkt niet slecht! Ga vooral zo door!
You can find all your answers, in Music!
Bcurly    posted on 19-06-2011 11:09
Dat hoef je niet naar een ander topic te verhuizen hoor, het hele forum weet het waarschijnlijk toch al :p
MichaelMiller    posted on 19-06-2011 11:35
M-Tine thank you!
Bcurly, ach waarom ook niet...
Nu begint het allemaal pas echt! Nu ook al interesse van andere DJ
voor een evenement dat hij gaat organiseren met groep mensen voor paar duizend man!
Gaat erg lekker dus.
Lucalicious    posted on 19-06-2011 11:54
sorry, maar ik vind het toch jammer dat je voor qualix als naam hebt gekozen haha :P ik zou zelf die andere hebben gedaan, maar goed, jij bent jij, ik ben ik. wel vet verhaal natuurlijk, lekker bezig!
MichaelMiller    posted on 19-06-2011 17:58
Dank je! Ja, ik hoor ook al reacties van veel mensen dat Miguel Pajaro veel exotischer en professioneler was enz.
Nu heb ik Miguel als bijnaam zoals ik volgens mij al zei. Klinkt lekker! Gisteren hadden ze zelfs moeite met Qualix af en toe, haha. Was inderdaad echt te gek, heel veel betere start kon ik niet van dromen!
Lucalicious    posted on 19-06-2011 18:03
lekker toch! :D maar serieus, ik zou echt overwegen om alsnog miguel pajaro te nemen, klinkt veel professioneler en mooier vooral.
MichaelMiller    posted on 19-06-2011 18:16
Vind het ook mooier maar ik meen het, ik snap niet waarom maar NIEMAND kon Miguel Pajaro uitspreken. Niemand, en ik irriteerde me eraan. Misschien later nog. Hoop op mooie carri?re!
Lucalicious    posted on 19-06-2011 19:08
dat niemand het kan uitspreken is niet zo erg, gewoon tegen een mc zeggen hoe het moet, en een keer een filmpje maken waarin je het zelf goed uitspreekt, dan weet iedereen gelijk hoe het moet. Winking my eye
MichaelMiller    posted on 21-06-2011 23:37
Waar kan ik DJ Foto's posten? Heb paar vette foto's van afgelopen vrijdag. Gewoon gallery ergens zoeken?
Limb-Girdle    posted on 21-06-2011 23:43
Leuke intro man!?
Hier kun je foto's plaatsen!
Where the music meets the deejay!
Tekhead    posted on 21-06-2011 23:52
Poster: Lucalicious
dat niemand het kan uitspreken is niet zo erg, gewoon tegen een mc zeggen hoe het moet, en een keer een filmpje maken waarin je het zelf goed uitspreekt, dan weet iedereen gelijk hoe het moet. Winking my eye

Een MC Luuk ? Bij mij geen MC, dat gelul waar niemand de ballen van begrijpt omdat die meestal de micro bijna opeten, daar word ik sch***ziek van.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bonchanoize    posted on 22-06-2011 09:03
Poster: Tekhead
Een MC Luuk ? Bij mij geen MC, dat gelul waar niemand de ballen van begrijpt omdat die meestal de micro bijna opeten, daar word ik sch***ziek van.

+1 :D
Let the magic begin
Gidi    posted on 22-06-2011 11:01
Miguel Pajaro +1
(DJ) Qualix -1

Die naam leren ze wel uitspreken. Ik haat Dj namen met een Q

Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
MichaelMiller    posted on 26-06-2011 17:09
www.djqualix.webs.com
Eigen site, reacties?;O
Die .webs is wel jammer, maar als beginnende DJ niet zo'n probleem denk ik.
main    posted on 26-06-2011 17:47
qualix klinkt als een schranz naam
Lucalicious    posted on 26-06-2011 19:21
Poster: Tekhead

Haha, helemaal met je eens, maar ik bedoel meer degeen die je aankondigt
MichaelMiller    posted on 28-06-2011 18:47
Schranz is toch iets van supersnelle hard techno? Heb wel ooit van gehoord. Ken het verder niet.
MichaelMiller    posted on 28-06-2011 18:48
Toen ik voor 1e keer Koko van Sander van Doorn hoorde, kreeg ik in een keer kei veel idee?n voor DJ naam. Beetje in Ibiza-stijl. Nu weet ik er geen een meer...;( Lijkt me veel vetter, maar vergeet heel snel.
MichaelMiller    posted on 04-07-2011 19:43
Alweer denkende aan nieuwe naam..:$ Ben nog niet heel bekend dus kan nog. Dat ik bijv. Qualix voor radio gebruik en 'Michael ......' voor draaien op feesten e.d.
User edit by MichaelMiller on 26-07-2011 @ 16:59:10 (100%)
MichaelMiller    posted on 09-07-2011 21:10
Miguel Pajaro is inderdaad echt veel vetter. Qualix kunnen mensen ook amper uitspreken, maar ligt meer aan hun dan aan de naam denk ik. Overstap naar Miguel Pajaro? Of op iets latere leeftijd? Ik zal eens kijken wat ik ermee doe.
User edit by MichaelMiller on 26-07-2011 @ 17:02:01 (100%)
MichaelMiller    posted on 26-07-2011 16:59
UPDATE;
Hey DJR!
Het gaat echt fantastisch! Ik word veel gevraagd voor feestjes van sportclubs/verjaardagen enz.?en ik had pas nog op een te gek examenfeest gedraaid. Ik word steeds bekender en heel veel mensen zeggen ook van 'Je komt er wel' enz.?&
I feel amaaazing!

In Januari word ik 16 en in 2012 ga ik (als ik dan het geld heb) Pioneer CDJs 850 en een DJM 700 mixer kopen.. Heel veel werken bij?de bekende supermarkt 'Hallo .....' dus. Veel draaien ook welkom, maar ik vraag daar (nog) echt niet veel geld voor omdat dat niet de rede is dat ik draai. Dat is gewoon puur de love?voor muziek en dat is?ook goede promotie.?Dan nog een jaar ontzettend veel oefenen en hopen dat ik op mijn 18e elke maand een paar keer in een club kan draaien bijvoorbeeld. Binnenkort dus alvast het lokale radiostation, waardoor ik ook meer bekendheid krijg.

In een ander topic heb ik al een filmpje gepost van mijn 1e echt grote optreden (waar de meeste leden ondertussen wel van op de hoogte zijn, dat ik daar gedraaid heb). Ik heb nu ook een?lange demo gemaakt; http://soundcloud.com/dj-qualix-channel/dj-qualix-channel-official?Ik had eerst allemaal van die korte mixen van 15 minuten. Een paar overgangen gingen niet lekker en door deze basic gear kan ik ook geen effecten gebruiken. Ik hoop dat ik net zoveel ga bereiken als een aantal leden van dit forum. Ik hou jullie op de hoogte!

This is an old Topic

No new postings for 5.172 days.
 Post CommentThat would be 172.4 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 55 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 26.558
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.362.089