Poster: Desp
Laat ik het zo stellen> ik ben met toendertijd met RMP1 begonnen 2 jaar basics?op geleerd en toen?naar CDJ 800 gegaan.
Mixjes teruggeluisterd van die gear en vergeleken met de nieuwere gear. Improvement all the way..
Dus misschien BULL voor jou maar zeker TRUE bij mij
Poster: tek-zotic
kan ik met een 800 zeker even goed dan met een 2000, ik wil het er zelfs nog met vinyl bijdoen
en het beatmatchen heeft net evenveel tijd nodig hoor
enden hoort er toch allemaal bij, ik ga echt niet sneller mixen met een 2000 dan dat ik met een 800 kan hoor,?
maar goed leer het maar allemaal lekker op een 2000, zal ik wel lachen als je geboekt wordt en er staat ineens een rodec en denon dubbelaar
Poster: ceesietopc
of de DJ kan niet al zijn creativiteit kwijt omdat de gear bepaalde dingen niet kan (of goed ?genoeg kan). Denk aan looping, instart start, pitch resolutie, etc.
Poster: -FLoriZ-
Je oom doet niet iets met afpersing/oplichting/diefstal ofzo? Hoe oud ben je eigenlijk>?
creativiteit = iets erg vet maken met de middelen die je op die moment hebt
ik denk bvb aan een Ben Sims 4 Decks (technics SL1210MKII) setje
+1
Als beginnende DJ zal het helemaal?niets uitmaken. Op beiden zul je even goed/fout draaien
Je kunt dan ook beter imho beginnen met iets wat simpel is zodat je niet teveel afgeleid bent door alle toeters en bellen.
Maar als je al wat jaartjes ervaring hebt dan heb je net die extra mogelijkheden die je kunt aangrijpen om iets in te gooien, cutten, op te nemen, samplen wat met andere gear niet/minder goed/minder makkelijk?kan.
Poster: Sandr
Als jij puur op je beatcounters gaat draaien ben je beter af met Pioneer spelers dan met elk ander merk. De counters van Pioneer zijn precieser dan die van andere merken.?
Poster: bambamstudio
... Je hebt ook geen Apple computer nodig om betere muziek te maken.....
Je leest/begrijpt niet wat ik je duidelijk probeer te maken. H?t beatmatchen zelf heb ik het ook niet over.
Dat zal overal hetzelfde zijn. Echter de plaat 3 minuten in sync met de ander houden. Oftwel een lange mix maken?MEt de CDJ 800 ben je genoodzaakt om te benden na verloop van tijd. Dit omdat de pitchrange gewoon groffer is dan een CDJ 2000.
Poster: Winston
Wel als je firewire nodig hebt ..
Poster: Winston
Ik ben een aantal laptop toko's binnengestapt en geen van ze had een normale laptop met FW.
Ik zocht op het net over firewire en vond dat het niet populair is en zeg maar de concurrentie met usb heeft verloren en waarschijnlijk helemaal dood zal gaan met de komst van usb 3. Nou heb ik dan maar snel een mac book gekocht. Dan heb ik ook geen gepruts dat wel of niet zal lukken met een aparte FW kaart.?
Maar ik heb inderdaad weinig verstand van computersEn die OS van Mac geeft me nu koppijn.