Draaien met Pioneer makkelijker? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 18-06-2011 23:37
Jow,
Heb een vraagje.
Als je nu een Pioneer set 2xCDJ2000 en Djm 2000 hebt .

Draai je dan beter of makkelijker dan bv een reloop of een xponent ( console )

What do you think about Draaien met Pioneer makkelijker? ??

Vote :   

dj-zero    posted on 19-06-2011 14:14
oke wtf.... dit verhaal begint eng te worden:x

doe mij ook eens zon nonkel:P
Blackaround    posted on 19-06-2011 14:16
Haha ! :D

Ik denk nu gwoon van ja, dit word tog niets.. te mooi om waar te zijn..

Kan het egt moeilijk geloven. Moest het dan niets worden.. Is de teleurstelling ook niet zo groot ^^

Maar moest het wel zo zijn omg^^

Estacy    posted on 19-06-2011 14:18
Poster: Desp
Laat ik het zo stellen> ik ben met toendertijd met RMP1 begonnen 2 jaar basics?op geleerd en toen?naar CDJ 800 gegaan.
Mixjes teruggeluisterd van die gear en vergeleken met de nieuwere gear. Improvement all the way..
Dus misschien BULL voor jou maar zeker TRUE bij mij Cool

ik denk dat dat meer te maken heeft met gewoon beter worden ipv andere gear....

hoe precies de pitch is maakt niet zo veel uit, als de pitch maar tot 1 getal achter de comma gaat, kun je nog precies beatmatchen. mischien dat je na 3 minuten moet bijsturen, maar hoeveel mensen houden een plaat 3 minuten in de mix? de CDJ 2000 hebben wel veel andere voordelen. zoals snel USB laden, waveforms, recordbox, link, quantize, goede jog, etc etc
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bambamstudio    posted on 19-06-2011 14:21
Snel laden, reordbox kwantiseren....heeft allemaal niet te maken met skills
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 19-06-2011 @ 14:21:14 (3%)
Estacy    posted on 19-06-2011 14:22
nee, zeg ik dat dan?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ceesietopc    posted on 19-06-2011 14:34
1 member likes this  Het woord 'suikeroom' krijgt weer nieuwe betekenissen. Man man man... dat zijn leuke cadeau's.
?
@Desp
Dus... als jij nu weer een mix zou moeten maken op RMP's zou je mix minder zijn, zeg je? Kan ik moeilijk geloven Winking my eye
Desp    posted on 19-06-2011 15:19
Poster: tek-zotic
kan ik met een 800 zeker even goed dan met een 2000, ik wil het er zelfs nog met vinyl bijdoen
en het beatmatchen heeft net evenveel tijd nodig hoor

Je leest/begrijpt niet wat ik je duidelijk probeer te maken. H?t beatmatchen zelf heb ik het ook niet over.
Dat zal overal hetzelfde zijn. Echter de plaat 3 minuten in sync met de ander houden. Oftwel een lange mix maken?MEt de CDJ 800 ben je genoodzaakt om te benden na verloop van tijd. Dit omdat de pitchrange gewoon groffer is dan een CDJ 2000.

Kwartje gevallen? Ander vb. Als je lang met 800's heb gedraaid en je gaat naar 1000's waardoor je hotqueue's kunt opslaan.
Je sets worden dikker en beter omdat je meer diepte in je set kan leggen, meer variatie. Ligt dit dan o.a.?aan de gear of aan jezelf?

Edit:@ ceesietopc
Neej mijn mix zou op een RMP niet minder worden omdat deze dezelfde functies of zelfs meer heeft.
Dat is weer een ander verhaalCool

http://soundcloud.com/desp
User edit by Desp on 19-06-2011 @ 15:21:32 (19%)
tek-zotic    posted on 19-06-2011 15:54
benden hoort er toch allemaal bij, ik ga echt niet sneller mixen met een 2000 dan dat ik met een 800 kan hoor,?
maar goed leer het maar allemaal lekker op een 2000, zal ik wel lachen als je geboekt wordt en er staat ineens een rodec en denon dubbelaar
ceesietopc    posted on 19-06-2011 15:56
@Desp
Ok?. Dus hoe goed jij draait, is niet afhankelijk van je gear, maar je skills zijn beter geworden. Dus, draai je met betere spelers niet per s? beter, omdat je beide spelers voor langere tijd hebt gebruikt (en dus kent).
?
In het algemeen is het denk ik zo dat zowel de DJ als de gear een limiterende factor kan zijn. Of de skills schieten te kort, of de DJ kan niet al zijn creativiteit kwijt omdat de gear bepaalde dingen niet kan (of goed ?genoeg kan). Denk aan looping, instart start, pitch resolutie, etc.
?
ThirTeen    posted on 19-06-2011 16:00
enden hoort er toch allemaal bij, ik ga echt niet sneller mixen met een 2000 dan dat ik met een 800 kan hoor,?
maar goed leer het maar allemaal lekker op een 2000, zal ik wel lachen als je geboekt wordt en er staat ineens een rodec en denon dubbelaar

Hier sluit ik me een deel bij aan. De meeste dans-caf?etjes hier in de buurt en waar ik al ben geweest (geen discotheken dus) hebben allemaal een denon dubbelaar staan en een rodec. Meestal aangevult met 2 technics.
Dus als je daar even mag gaan spelen moet je het ook kunnen.

Echter wordt het nog leuker als je zoals ik een half jaartje geleden werd geboekt. Maatjes van mij vroegen of ik op een klein feestje van hen kon komen draaien. Ik zie ok en gaan. Toen ik daar kwam stond er een jb-systems beat 6 en een jb dubbelaar (waarvan de linkse niet snel meer vertrok). Dan is het ff wennen en knallen.

Try that one Winking my eye.
Music makes my day.
-FLoriZ-    posted on 19-06-2011 16:04
1 member likes this  Je oom doet niet iets met afpersing/oplichting/diefstal ofzo? Hoe oud ben je eigenlijk>?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
tek-zotic    posted on 19-06-2011 16:05
Poster: ceesietopc
of de DJ kan niet al zijn creativiteit kwijt omdat de gear bepaalde dingen niet kan (of goed ?genoeg kan). Denk aan looping, instart start, pitch resolutie, etc.

creativiteit = iets erg vet maken met de middelen die je op die moment hebt
ik denk bvb aan een Ben Sims 4 Decks (technics SL1210MKII) setje
Blackaround    posted on 19-06-2011 16:08
Poster: -FLoriZ-
Je oom doet niet iets met afpersing/oplichting/diefstal ofzo? Hoe oud ben je eigenlijk>?

hahaha ^^ Nee :D

Bn 17jaar ^^

-FLoriZ-    posted on 19-06-2011 16:20
1 member likes this  Dan is je oom rijk/gestoord.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Blackaround    posted on 19-06-2011 16:23
1 member likes this  Gestoord is het juiste woord ! hahah :D
ceesietopc    posted on 19-06-2011 17:10
creativiteit = iets erg vet maken met de middelen die je op die moment hebt
ik denk bvb aan een Ben Sims 4 Decks (technics SL1210MKII) setje

Ja, daar heb je zeker een goed punt. Toch denk ik dat features van gear de creativiteit (of in ieder geval de mogelijkheid tot creativiteit) van DJ's kunnen be?nvloeden. Als je nu bijv. kijkt naar die sample decks op een S4, daar kunnen echt leuke dingen mee. Betekent natuurlijk niet dat DJ's zonder die gear niet creatief zijn.
Sandr    posted on 19-06-2011 18:09
+1

Als beginnende DJ zal het helemaal?niets uitmaken. Op beiden zul je even goed/fout draaien Cool
Je kunt dan ook beter imho beginnen met iets wat simpel is zodat je niet teveel afgeleid bent door alle toeters en bellen.

Maar als je al wat jaartjes ervaring hebt dan heb je net die extra mogelijkheden die je kunt aangrijpen om iets in te gooien, cutten, op te nemen, samplen wat met andere gear niet/minder goed/minder makkelijk?kan.

Als jij puur op je beatcounters gaat draaien ben je beter af met Pioneer spelers dan met elk ander merk. De counters van Pioneer zijn precieser dan die van andere merken. Juist als beginner zal je hiermee dus sneller kunnen beatmatchen dan met goedkopere cd spelers.

Kom je dan een keer met andere apparatuur in aanraking zonder BPM counters dan heb je direct een probleem want blijkt dat je het niet op gehoor kan.

Conclusie, het zal het beatmatchen makkelijker maken maar uiteindelijk hou je alleen jezelf voor de gek of zul je overal je CDJ 2000's mee naar toe moeten slepen.

En met de meeste software (bijv Traktor) kan je meer creative dingen doen dan met een CDJ 2000. Denk hierbij aan effecten per kanaal, sample decks etc. BPM counters in Traktor zijn nog precieser dan die van de CDJ 2000. Bovendien kan je ze eenvoudig aanpassen als ze niet kloppen...

Dus eigenlijk zijn beide dingen die je beweerd, volgens mij, net andersom...Cool
Play that funky music white boy....
tek-zotic    posted on 19-06-2011 18:14
Poster: Sandr
Als jij puur op je beatcounters gaat draaien ben je beter af met Pioneer spelers dan met elk ander merk. De counters van Pioneer zijn precieser dan die van andere merken.?

ben ik het niet mee eens, de beatcounters van de ecler evo reeks zijn mijns inziens een pak nauwkeuriger
Sandr    posted on 19-06-2011 18:16
Dat zou heel goed kunnen. Ik heb echter nog nog nooit op de Ecler EVO cd spelers gedraaidWinking my eye
Play that funky music white boy....
Winston    posted on 19-06-2011 20:58
Poster: bambamstudio
... Je hebt ook geen Apple computer nodig om betere muziek te maken.....

Wel als je firewire nodig hebt ..Cool

En de 2 vragen van de topic starter.

1. Nee, je gaat niet beter van draaien. Dat ligt aan je creativiteit. Maar misschien krijgt men meer zin om zijn/haar creativiteit uit te leven op duur gekochte top spullen. Maar jij krijgt ze gratis dus waardeert ze minder dan de mensen die hard voor hebben moeten sparen.

2. Ja, het draait gemakkelijker. Alle top DJ's vinden dat en daarom eisen zei dat. Als je met citronic players weet te beatmixen kun je dat ook op een CDJ-2000 set. Maar als je met CDJ-2000s hebt geleerd te beatmixen, wil dat nog niet zeggen dat je ook op Citronic decks het zelfde resultaat haalt.

En waarom draait de CDJ-2000 zo makkelijk. Juist omdat het zo nauwkeurig is, zo precies bijstuurt, zoveel afspeelinformatie geeft, quantize heeft (soort auto sync), t.o.v. de budget merken. En de lay-out is beter dan bij de meeste midi controllers (groot jog, knopjes etc.).

Tic Toc
Seca    posted on 19-06-2011 22:23
Je leest/begrijpt niet wat ik je duidelijk probeer te maken. H?t beatmatchen zelf heb ik het ook niet over.
Dat zal overal hetzelfde zijn. Echter de plaat 3 minuten in sync met de ander houden. Oftwel een lange mix maken?MEt de CDJ 800 ben je genoodzaakt om te benden na verloop van tijd. Dit omdat de pitchrange gewoon groffer is dan een CDJ 2000.

Hoe bedoel je?
Je kan toch perfect lang beatmatchen met een cdj 800 zonder te benden?
De pitchrange is toch helemaal niet zo grof?
bambamstudio    posted on 19-06-2011 22:45
Poster: Winston
Wel als je firewire nodig hebt ..Cool

weer eentje met geen verstand van computers..... ASUS moederborden hebben gewon FW, en er zijn FW kaarten te koop....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Winston    posted on 19-06-2011 23:04
Ik ben een aantal laptop toko's binnengestapt en geen van ze had een normale laptop met FW.

Ik zocht op het net over firewire en vond dat het niet populair is en zeg maar de concurrentie met usb heeft verloren en waarschijnlijk helemaal dood zal gaan met de komst van usb 3. Nou heb ik dan maar snel een mac book gekocht. Dan heb ik ook geen gepruts dat wel of niet zal lukken met een aparte FW kaart.?

Maar ik heb inderdaad weinig verstand van computers Cool En die OS van Mac geeft me nu koppijn.
Tic Toc
OneSoul    posted on 19-06-2011 23:19
Met die DJM 2000 kan je link me LAN, pioneer zeer degelyk materiaal, zeker niet afslaan, ik ga binnenkort 2X CDJ 2000 kopen en DJM 900
Play the music, not the instrument.
tek-zotic    posted on 20-06-2011 11:17
Poster: Winston
Ik ben een aantal laptop toko's binnengestapt en geen van ze had een normale laptop met FW.

Ik zocht op het net over firewire en vond dat het niet populair is en zeg maar de concurrentie met usb heeft verloren en waarschijnlijk helemaal dood zal gaan met de komst van usb 3. Nou heb ik dan maar snel een mac book gekocht. Dan heb ik ook geen gepruts dat wel of niet zal lukken met een aparte FW kaart.?

Maar ik heb inderdaad weinig verstand van computers Cool En die OS van Mac geeft me nu koppijn.

ik heb op mijn PC een firewire geluidskaart aangesloten, gewoon rechtstreeks op m'n asus moederbord, mijn laptop heeft ook een fire wire connectie, mijn zus haar laptop ook, ...

128 Users online: 26 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 3.462
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.977