Draaien met Pioneer makkelijker? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 18-06-2011 23:37
Jow,
Heb een vraagje.
Als je nu een Pioneer set 2xCDJ2000 en Djm 2000 hebt .

Draai je dan beter of makkelijker dan bv een reloop of een xponent ( console )

What do you think about Draaien met Pioneer makkelijker? ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 18-06-2011 23:42
Nee.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 18-06-2011 23:49
niet te vergelijken. appels met de zaadjes van rotte ziekte verwekkende peren vergelijken
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-wan    posted on 18-06-2011 23:51
Nee.
Je hebt inderdaad meer en professionelere functies op die Pioneer setup, maar de skills en de creativiteit van de DJ bepalen hoe goed het is.
Blackaround    posted on 18-06-2011 23:57
Welja ik heb het niet over de skills..

Ik heb het over of het makkelijker is..
Estacy    posted on 19-06-2011 00:04
tis echt niet te vergelijken. computer en hardware draaien is zowiezo anders. je kunt ze qua functies niet vergelijken en dus hoe makkelijk het is ook niet. bovendien, alles is makkelijk als je er maar tijd insteekt om het te leren kennen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-wan    posted on 19-06-2011 00:04
Poster: Blackaround

Makkelijker is niet merk gebonden. Je kunt dezelfde opties ook voor meer of minder geld op andere apparatuur vinden.
ceesietopc    posted on 19-06-2011 00:05
Apparatuur van Pioneer is kwalitatief goed in orde en makkelijk in gebruik. Makkelijke interface, geen toeters en bellen die in de weg zitten.
?
Draai je daardoor beter? Nee, hoe goed je draait hangt van jou als dj af. Dat zijn jouw skills.
Is draaien met Pioneer gear daardoor makkelijker? Nee, na een tijdje raak je toch gewend aan je apparatuur en kan je alles uit je apparatuur halen. Het leerproces bij Pioneers is misschien makkelijker dan bij andere merken, maar zelfs dat zal niet altijd zo zijn.
Bonchanoize    posted on 19-06-2011 00:32
Je mag nooit de kracht van gewenning onderschatten. Hoe onhandig, lomp en ingewikkeld een dj-setup ook is, als je lang genoeg oefent, wen je er sowieso aan. Dat is met dj-booths zo, maar ook met computers, auto's, eigenlijk alle gebruiksvoorwerpen.
Let the magic begin
Lucalicious    posted on 19-06-2011 02:21
Ligt er aan. Als jij al goed kunt draaien, dan ga je zeker beter draaien met pioneer vind ik. Omdat je veel strakker kunt beatmachen, en je veel meer creatieve mogelijkheden hebt. Als je echter net begint zal het vrij weinig uitmaken.
Xurion    posted on 19-06-2011 09:33
Ik had thuis citronic troep staan toen ik voor het eerst op een CDJ-2000 ging draaien, toen draaide die CDJ-2000 voor mijn gevoel wel veel smoother.
MarcoMartinez    posted on 19-06-2011 10:14
Het makkelijke aan thuis ook op een cdj en een djm draaien is dat dit de club standaard is en dat je je hierdoor in de club of evenement sneller thuis zal voelen op de gear.
www.djmarcomartinez.com
bambamstudio    posted on 19-06-2011 10:33
Jow,
Heb een vraagje.
Als je nu een Pioneer set 2xCDJ2000 en Djm 2000 hebt .

Draai je dan beter of makkelijker dan bv een reloop of een xponent ( console )

nee
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
rfljmh    posted on 19-06-2011 10:57
nope! Ligt aan je eigen dj-skills hoe goed je draait.
DJ and VJ
BennoRevelli    posted on 19-06-2011 11:34
Het is niet echt een vergelijk..
Wanneer draaien als makkelijk wordt ervaren is ook per persoon verschillend, en hangt ook af van je ervaring (met draaien op verschillende apparatuur) en je skills.

Aangezien je nu een hardware setup met midi vergelijkt is het ook een beetje een lastige vraag..
Want in dat geval zou het kunnen zijn dat je met die midi controllers alleen maar op sync hoeft te drukken terwijl je met de andere setup echt moet kunnen beatmatchen.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Desp    posted on 19-06-2011 12:34
Poster: Lucalicious
Ligt er aan. Als jij al goed kunt draaien, dan ga je zeker beter draaien met pioneer vind ik. Omdat je veel strakker kunt beatmachen, en je veel meer creatieve mogelijkheden hebt. Als je echter net begint zal het vrij weinig uitmaken.

+1

Als beginnende DJ zal het helemaal?niets uitmaken. Op beiden zul je even goed/fout draaien Cool
Je kunt dan ook beter imho beginnen met iets wat simpel is zodat je niet teveel afgeleid bent door alle toeters en bellen.

Maar als je al wat jaartjes ervaring hebt dan heb je net die extra mogelijkheden die je kunt aangrijpen om iets in te gooien, cutten, op te nemen, samplen wat met andere gear niet/minder goed/minder makkelijk?kan.

http://soundcloud.com/desp
User edit by Desp on 19-06-2011 @ 12:35:00 (1%)
tek-zotic    posted on 19-06-2011 12:55

is het makkelijker om op play knop 1 te drukken dan op een andere playknop van dezelfde grootteConfused
@ lucalicious: beter beatmatchenConfusedConfused?? zever in pakskes, als je goed bent kan je op alles perfect beatmatchen, zowel op pioneer, niet pioneer, dubbelaar, tabletop als turntable. ?beatmatchen doe je op gehoor, niet met materiaal

@ xurion: gaat in het begin veel smoother omdat je denk dat het beter gaat: wauw nu heb ik wel pro gear = placebo effect, het zit hem dus gewoon tussen de 2 oren
Desp    posted on 19-06-2011 13:20
@tek-zotic> ': beter beatmatchensmilesmile?? zever in pakskes'

Lol. Ik geef je 2 x CDJ 800?en laat je 2 platen 127.8 en 129.3 bpm voor 3 minuten beatmatchen.
Vervolgens mag je het op de CDJ 2000 proberen.

Conclusie, bij de CDJ 2000 kun je veel precezier en daardoor makkelijker kunnen?beatmatchen.
Wordt je daardoor automatisch beter? nee maar het heeft minder aandacht nodig waardoor je meer tijd hebt voor andere skills.

Dit alles natuurlijk in verhouding tot het eerder gezegde 'als newbie zal het niets uitmaken'
bambamstudio    posted on 19-06-2011 13:23
Poster: Desp

Lol. Ik geef je 2 x CDJ 800?en laat je 2 platen 127.8 en 129.3 bpm voor 3 minuten beatmatchen.

Conclusie, bij de CDJ 2000 kun je veel precezier en daardoor makkelijker kunnen?beatmatchen.
Wordt je daardoor automatisch beter? nee maar het heeft minder aandacht nodig waardoor je meer tijd hebt voor andere skills.

Dit alles natuurlijk in verhouding tot het eerder gezegde 'als newbie zal het niets uitmaken'

Bullls... Ik hoor goede mixen hier gedraait op simpele stantons. Appartuur zegt niets, je skills zegt alles! Je hebt ook geen Apple computer nodig om betere muziek te maken.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Desp    posted on 19-06-2011 13:33
Lezen is en blijft?lastig Smile

Laat ik het zo stellen> ik ben met toendertijd met RMP1 begonnen 2 jaar basics?op geleerd en toen?naar CDJ 800 gegaan.
Mixjes teruggeluisterd van die gear en vergeleken met de nieuwere gear. Improvement all the way..
Dus misschien BULL voor jou maar zeker TRUE bij mij Cool
Blackaround    posted on 19-06-2011 13:35
Het was gewoon een vraag^^
Het kan zijn dat ik een Pioneer set 2000 kan bemachtigen ^^

Ik kan het moeilijk afslaan tog? :D
main    posted on 19-06-2011 13:41
Poster: bambamstudio
Bullls... Ik hoor goede mixen hier gedraait op simpele stantons. Appartuur zegt niets, je skills zegt alles! Je hebt ook geen Apple computer nodig om betere muziek te maken.....

compleet mee eens, maar het beste kun je het leren op simpele/slechtere apparatuur. hierdoor kun je naast draaien op goeie gear ook op slechte gear draaien, en leer je het dus beter.
ceesietopc    posted on 19-06-2011 13:43
Het was gewoon een vraag^^
Het kan zijn dat ik een Pioneer set 2000 kan bemachtigen ^^

Ik kan het moeilijk afslaan tog? :D

Als jij zo'n set kan bemachtigen, zeker doen. Topspul. edit: Ok?, te kort door de bocht. Als de prijs goed is. Als je het waard vindt.
Snap alleen je eerste vraag dan niet... heb je de keuze tussen zo'n set en een set Reloops of een Xponent?
User edit by ceesietopc on 19-06-2011 @ 13:43:45 (28%)
Blackaround    posted on 19-06-2011 13:53
Ik heb 3 weken geleden de xponent voor 150euro kunnen kopen.

Nu kan ik via mijn nonkel 4 of 2xCDJ2000's en 1x DJM-2000 of 1x DJM-800 krijgen..Mag kiezen. Volledig gratis. ( hoe dit kan, mag ik niet vertellen )

Hij liet me een boekje zien van wat ik allemaal kon vragen..

Ik zag meteen die CDJ2000 staan en dacht van omg^^

Hij zei me dan dat hij dat voor mij ging regelen..

Eig geloof ik dit niet want dat zou te mooi zijn om waar te zijn..Maar hij zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
User edit by Blackaround on 19-06-2011 @ 13:55:10 (4%)
tek-zotic    posted on 19-06-2011 13:57
Poster: Desp

kan ik met een 800 zeker even goed dan met een 2000, ik wil het er zelfs nog met vinyl bijdoen
en het beatmatchen heeft net evenveel tijd nodig hoor

@ black: regel er 4 en geef er 2 aan mj cadeau Happy, laughing
hoe dit kan: je nonkel toevallig uit de oostblokConfused :p die kunnen wel meer gratig 'krijgen' (lees nemen :p ) in de benelux :p
User edit by tek-zotic on 19-06-2011 @ 13:59:23 (26%)
TH3llC    posted on 19-06-2011 14:12
Ik heb 3 weken geleden de xponent voor 150euro kunnen kopen.

Nu kan ik via mijn nonkel 4 of 2xCDJ2000's en 1x DJM-2000 of 1x DJM-800 krijgen..Mag kiezen. Volledig gratis. ( hoe dit kan, mag ik niet vertellen )

Hij liet me een boekje zien van wat ik allemaal kon vragen..

Ik zag meteen die CDJ2000 staan en dacht van omg^^

Hij zei me dan dat hij dat voor mij ging regelen..

Eig geloof ik dit niet want dat zou te mooi zijn om waar te zijn..Maar hij zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

wel als jij ze voor niets krijgt, ik geef je er 1000 voorCool

142 Users online: 30 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 59.811
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.732.763