CDJ2000 kapot :( (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DutchTommy    posted on 18-06-2011 10:38
ik heb vorige week 2x een cdj2000 gekocht bij dj store spincity te nijmegen..

en 1 speler doet de jogdisplay het ineens niet meer van :S kwam deze speler uit china ofzo?

ik ben erg ontdaan hierdoor.. maandenlang gespaard voor dit stukje moois.. en dan gaat het zomaar stuk.. ik ben er kapot van.. hier een filmpje die ik heb geschoten over dit probleem.. goed spul hoor dat pioneer ik weet niet of dit vaker gebeurd is maar een lottery win ik nooit enkel in negatieve zin dan.. zoals een cdj2000 die half dood gaat na 1 week in huis te hebben.. Unhappy ?

http://www.youtube.com/watch?v=F7FejjNfp00

What do you think about CDJ2000 kapot :( ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 19-06-2011 22:23
Kan altijd gebeuren is gewoon een fabriek foutje en word altijd door pioneer opgelost. Enige is wel dat je graag natuurlijk wil draaien met je dure speeltje. Ik vind het mooi dat Spincity je een leen CDJ meegegeven heeft. Het is balen. Maar er kan altijd wel een rotte exemplaar tussen zitten. En misschien krijg je wel een nieuwe toegezonden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Seca    posted on 19-06-2011 22:28
Poster: DutchTommy
en 1 speler doet de jogdisplay het ineens niet meer van :S kwam deze speler uit china ofzo?

Ja, worden deze niet in china gemaakt?
Sandr    posted on 19-06-2011 22:32
ik ben zojuist terug gekomen van SpinCity Dj Store Nijmegen

ik schrijf even deze specifieke winkel in zijn volledigheid op hierboven omdat ik ondanks mijn teleurstelling wel enigszins tevreden ben over Dj Store SpinCity.. de oplossing die is aangedragen is dat ik een winkel showmodel cdj2000 heb meegekregen, en dat mijn Exemplaar word opgestuurd naar Pioneer en hem 2 tot 3 weken kwijt ben.. op zich ben ik daar wel content mee.. tenzij ik daarlijk een hersteld produkt terug krijg die is beschadigd door transport ofzoiets.. natuurlijk is het niet de beste oplossing.. het mooiste was natuurlijk dat ik een nieuwe in de doos mee had gekregen en dat hun de RMA voor hun eigen rekening nemen.. wat ergens ook wel terecht had geweest, maar niet in de mogelijkheden lag, afijn wel tevreden.

ik kan in iedere geval weer doorgaan met mixxen en platen beatmatchen thuis Happy, laughing ?

Oplossing is wel goed, vraag me alleen af hoe ze het gedaan hadden als ze geen showroom model hadden staan.. Normaal behandel je dit volgens mij als een DOA (death on arrival) en ruil je hem direct om voor een nieuwe.

Maar het belangrijkste is inderdaad dat je nu even niet zonder komt te zitten en gewoon door kan gaan.

Wat betreft Pioneer, sneu dat het jou overkomt maar alles kan kapot gaan/zijn. Ik heb mijn CDJ 800's toendertijd ook 3 keer op kunnen sturen... De andere kant is als je beseft hoeveel er verkocht wordt en hoe weinig er daar van terug komt... toch wel kwaliteit!
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 20-06-2011 15:48
Idd, bij Mercedes en BMW gebeurd het ook wel eens dat er een hele serie terug gehaald wordt vanwege gebreken. Leuk is het niet maar het kan gebeuren.
Estacy    posted on 20-06-2011 16:08
Poster: Seca
Ja, worden deze niet in china gemaakt?

Maleisi? meen ik
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DutchTommy    posted on 20-06-2011 18:37
Poster: Sandr
Oplossing is wel goed, vraag me alleen af hoe ze het gedaan hadden als ze geen showroom model hadden staan.. Normaal behandel je dit volgens mij als een DOA (death on arrival) en ruil je hem direct om voor een nieuwe.

ja ten tijden van het filmpje kwam ik er voor mezelf achter dat de jogdisplay overleden was.. het kan voor sommige mensen erg rot overkomen ut filmpje.. maar het speelde zich af pal na mijn constatering en uiteraard VOORDAT ik bij de winkel was geweest,. en ja wat ik ook in winkel spincity zei tegen de eigenaar,. was dat ik het natuurlijk erg klote vond.. en dat begreep hij goed,. maar ik zei ook nadat hij zijn toezegging had gedaan wat betreft de cdj2000 leenspeler.. dat het wel een grote pleister op de wond is dat hij mij zijn showroom modelletje meegeeft.. bij gebrek aan het in bezit hebben van een nieuwe (nu vraag ik me wel af, wat hij had gedaan als hij ze wel nieuw had liggen in doos) ik kreeg wel sterk het gevoel dat de beste man er alles aan heeft gedaan.. en dat is een pluim voor de shop. ONDANKS dat het eigenlijk geen DOA is want je kan pas van een DOA spreken (naar mijn inziens) als je gelijk na het uitpakken van een apparaat er gelijk mankementen vertoont.. dat gaat in mijn verhaaltje niet op.. je kan eerder spreken van een NDOA (nearly Death on Arrival) lol .. mja er zal wel een stekkertje vh display niet goed vast hebben gezeten ofzo wat dan ook..

ik moet zeggen nu ik mijn eigen filmpje kijk dat ik wel erg fel door de bocht ga,. maar het was in de heat of the moment zogezegd.. en ja wat er door mijn hoofd ook heen ging was niet alleen om het feit dat de speler naar god was.. maar ook omdat ik echt het idee had dat ik nu zwaar genaaid was om het volgende... dat ik gewoon 2 tot 3 weken met een halfassed onbruikbare set thuis zou komen te zitten.. kortom nie kan draaien.. maar dat is zonder meer goed opgelost door spincity.. al had ik liever een nieuw exemplaar gezien.. en stel al zouden ze geen cdj2000 op voorraad hebben gehad.. dan had ik ook wel genoegen genomen met een cdj-900 of zoiets dergelijks, al is het maar voor tijdelijk.. mgoed ik mag hoe dan ook niet klagen wat dat betreft vind ik.. maarem lol de cdj2000 van de winkel staat hier en ik merk nu pas op.. dat het geprinte prijskaartje op de kopse kant gezien op de speler gewoon nog aanwezig is Happy, laughing ?haha

User edit by DutchTommy on 20-06-2011 @ 18:54:42 (28%)
stefklep    posted on 20-06-2011 19:26
ja ten tijden van het filmpje kwam ik er voor mezelf achter dat de jogdisplay overleden was.. het kan voor sommige mensen erg rot overkomen ut filmpje.. maar het speelde zich af pal na mijn constatering en uiteraard VOORDAT ik bij de winkel was geweest,. en ja wat ik ook in winkel spincity zei tegen de eigenaar,. was dat ik het natuurlijk erg klote vond.. en dat begreep hij goed,. maar ik zei ook nadat hij zijn toezegging had gedaan wat betreft de cdj2000 leenspeler.. dat het wel een grote pleister op de wond is dat hij mij zijn showroom modelletje meegeeft.. bij gebrek aan het in bezit hebben van een nieuwe (nu vraag ik me wel af, wat hij had gedaan als hij ze wel nieuw had liggen in doos) ik kreeg wel sterk het gevoel dat de beste man er alles aan heeft gedaan.. en dat is een pluim voor de shop. ONDANKS dat het eigenlijk geen DOA is want je kan pas van een DOA spreken (naar mijn inziens) als je gelijk na het uitpakken van een apparaat er gelijk mankementen vertoont.. dat gaat in mijn verhaaltje niet op.. je kan eerder spreken van een NDOA (nearly Death on Arrival) lol .. mja er zal wel een stekkertje vh display niet goed vast hebben gezeten ofzo wat dan ook..

ik moet zeggen nu ik mijn eigen filmpje kijk dat ik wel erg fel door de bocht ga,. maar het was in de heat of the moment zogezegd.. en ja wat er door mijn hoofd ook heen ging was niet alleen om het feit dat de speler naar god was.. maar ook omdat ik echt het idee had dat ik nu zwaar genaaid was om het volgende... dat ik gewoon 2 tot 3 weken met een halfassed onbruikbare set thuis zou komen te zitten.. kortom nie kan draaien.. maar dat is zonder meer goed opgelost door spincity.. al had ik liever een nieuw exemplaar gezien.. en stel al zouden ze geen cdj2000 op voorraad hebben gehad.. dan had ik ook wel genoegen genomen met een cdj-900 of zoiets dergelijks, al is het maar voor tijdelijk.. mgoed ik mag hoe dan ook niet klagen wat dat betreft vind ik.. maarem lol de cdj2000 van de winkel staat hier en ik merk nu pas op.. dat het geprinte prijskaartje op de kopse kant gezien op de speler gewoon nog aanwezig is Happy, laughing ?haha

Hoe oud is de speler, zins dat je hem kocht, ofwel weken/maanden ? Je kan dan namelijk nog een beroep doen op een nieuwe.
DutchTommy    posted on 20-06-2011 20:28
1 member likes this  
Hoe oud is de speler, zins dat je hem kocht, ofwel weken/maanden ? Je kan dan namelijk nog een beroep doen op een nieuwe

iets langer dan 1 week was het apparaat oud voordat ik hem heb moeten retourneren..

ik heb de cd spelers namelijk op 8 juni 2011 aangeschaft
en op 17 juni trad er een defect op.. en op 18 juni is het apparaat aangenomen in de winkel en dus in reparatie gebracht.. heb dus ongeveer anderhalve week gedraaid ermee..?

dus ja zeg het maar? valt dat nog onder een geheel nieuwe of niet? en zo ja dan blijft het nog aan de winkel om dat te bepalen neem ik aan? of is dat ergens juridisch vastgelegd?
Laidback    posted on 20-06-2011 20:35
1 member likes this  gevalletje DOA toch?
gewoon terug ermee, RMA sticker erop, nieuwe unit mee naar huis en klaar...
(volgens mij hebben ze in NL meer als zat units op voorraad,..)
User edit by Laidback on 20-06-2011 @ 20:47:51 (65%)
Estacy    posted on 20-06-2011 21:00
1 member likes this  zover ik weet ben je niet verplicht om meteen een nieuwe mee te geven. repareren kan ook.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Laidback    posted on 20-06-2011 21:06
1 member likes this  
Poster: Estacy
zover ik weet ben je niet verplicht om meteen een nieuwe mee te geven. repareren kan ook.

haha, goedkoper voor pioneer om je een nieuwe unit mee te geven!
voor ze erachter zijn welk printplaatje de storing veroorzaakt, zijn ze al bijna de nieuweprijs aan uurloon kwijt..
oude in de schredder, nieuwe uit de doos, tjakka!

en met een speler van (as near as makes no difference) 1900 euro verwacht je toch wel een klein beetje customer service Winking my eye
User edit by Laidback on 20-06-2011 @ 21:06:47 (2%)
Dolivieira    posted on 20-06-2011 22:59
Je heb best kans dat die een nieuwe krijgt. Maar de winkel kan dat niet bepalen dat doet de Importeur dus Pioneer Nederland in overleg met Pioneer hoofdkantoor. De winkel is maar een doorverkoper. Winkel moet in principe altijd insturen. Zodat de de importeur altijd kan bepalen of het door roekeloosheid van de gebruiker is gebeurd. Dat is in jou geval niet het geval. Dus je een hele grote kans dat je een nieuwe krijgt maar ze mogen ook repareren.
User edit by Dolivieira on 20-06-2011 @ 23:04:18 (100%)
AdenFarleigh    posted on 20-06-2011 23:47
1 member likes this  
Poster: Estacy
zover ik weet ben je niet verplicht om meteen een nieuwe mee te geven. repareren kan ook.

Klopt, als consument kun je reparatie indien mogelijk, vervanging indien niet mogelijk, of een refund eisen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Dolivieira    posted on 21-06-2011 18:22
Klopt helemaal, AdenFarleigh.
Toppertje    posted on 23-06-2011 01:38
Pluim voor deze shop? Nee, want:

Je kan een koopovereenkomst binnen 7 werkdagen zonder enkele verklaring ongedaan maken.
De oplossing die de winkel gaf, hoefte jij geen genoegen mee te nemen.
Ze moesten, als jij dat verlangde, een nieuwe doos meegeven. Anders kon jij je geld terug vragen en zijn zij verplicht daaraan te voldoen. Meestal is dit een termijn van 30 dagen.

Bij een gewone garantieafhandeling, wanneer het buiten de bedenkperiode valt, kan de ondernemer jou product opsturen. Of hij of zij een reservespeler geeft is een gunst en dus niet verplicht. In dat geval is dat goede service. Echter kwam jij binnen 7 werkdagen terug, dus is huidige oplossing niet het beste.

Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Dolivieira    posted on 23-06-2011 08:03
Toppertje je moet wel goed lezen/ De speler is iets meer dan een week oud toen die naar de winkel ging. Dus je 7 dagen zijn al voorbij. Er is een wetvoorstel die aangenomen is die de periode naar 14 dagen zal gaan. Maar dat is pas volgend jaar.
Hieronder de citaat van DutchTommy. Eerst goed lezen dan hoog van de toren blazen.

iets langer dan 1 week was het apparaat oud voordat ik hem heb moeten retourneren..

Toppertje    posted on 23-06-2011 18:56
Oei, dacht dat ik ergens een week oud las...?

In dat geval is de oplossing conform de koopovereenkomst :P ?

Succes met de verdere afhandeling.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Sandr    posted on 24-06-2011 13:12
Bovendien heeft de speler het wel gedaan en is hij kapot gegaan in de klant zijn bezit. Dan kan je hem niet 1,2,3 omruilen.

Zou makkelijk zijn als je? een loopwerk nodig hebt:

Koop er een, schroef hem open, haal loopwerk eruit, schroef weer dicht en breng binnen een week terug. Je hoeft geen verklaring te geven en mooi nieuw loopwerkje!
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 24-06-2011 21:46
Sandr?zo makkelijk gaat dat ook weer nietCool. Fabriekanten en Importeurs zijn gelijk of the speler open is geweest. Meestal ziet er een seal of een verborgen seal dat de fabriekant of importeur kan zien of die open is geweest.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

120 Users online: 34 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 61.588
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.540