Muziekinstallatie dubbeldekkerbus (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OpenTop    posted on 07-01-2006 12:40
Hallo DJ's,

Ik ben bezig een engelse dubbeldekkerbus om te bouwen tot een mobiele bar. Er zit een bar in (beneden), een dansvloer/lounge ruimte op (boven) en een terras/podium aan de zijknat (buiten). In de bar komt een computer met mp3's.
Nou wil ik overal muziek hebben. Minimaal 2 luidsprekers per gedeelte en ook per paar afzonderlijk te regelen volume.
Heeft iemand suggesties hoe ik dat zou kunnen oplossen. Zijn er versterkers met minimaal 6 luidspreker uitgangen? En de volume regeling dan? Of moet ik meer denken aan één voorversterker en drie eindversterkersConfused
Het gaat hier om de achtergrond/werkmuziek. Voor dansfeesten huur ik voorlopig een DJ in. Interesse?

Bedankt vast!

What do you think about Muziekinstallatie dubbeldekkerbus ??

Vote :   

OpenTop    posted on 16-01-2006 09:11
Ja, de bus gaat ook gebruikt worden op festivals. En op de bovenvloer kan ook een dj-set gebouwd worden Happy, laughing

Heeft iemand ervaring met een apparaatje dat TC26 heet (ik weet niet welk merk). Het hangt achter de versterker en heeft 4 luidspreker uitgangen, volume regeling en geeft 100 W rms. Met 3 TC26jes doorgelust heb je dan volgens mij 12 luidspreker uitgangen met afzondelijke volume regeling. Kan dat werken?
Cyrille    posted on 17-01-2006 16:08
Okay gaaf plan man!! En hij is af voor de zomer ?
sorry van dat apparaatje heb ik geen verstand ..
djmamo    posted on 17-01-2006 17:28
je moet uitkijken dat je je versterker dan niet teveel belast, wat je doet is je kanaal opslitsen van 1 kanaal naar 3, wat je versterker dan ook doet is zijn vermogen over 3 kanalen verdelen.

het is dus niet zo als je bijv. een 150 wat versterker hebt dat deze dan 3x 150 watt uitstuurt

als je het gaat splitsen dan stuurt hij nog maar 50 watt per kanaal uit, en mischien zit je dan nog met eventuele watt verliezen maar dat weet ik niet...

als ik jou was zou ik niks splitsen maar gewoon met versterkers werken, zo blijft je geluid optimaal.
www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 08-03-2006 13:00
is deze al af zou het eind resultaat wel willen zien
www.moonentertainment.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

170 Users online: 13 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 50.406
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.438.780