Gratis DJ Software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pouckie    posted on 15-06-2011 16:24
Hey,
?
Thuis zet ik al eens wat goeie muziek op (logisch) en ik zou die graag wat aan elkaar mixen. Voorlopig zou ik dat graag doen met gratis software.
?
Ik heb al verschillende programma's geprobeerd (Virtual DJ, UltraMixer, Mixx, ...) maar geen bij geen enkel slaag ik erin om mijn hoofdtelefoon te configureren. Ik werk met een interne geluidskaart (op Gigabyte moederbord) met optische, coaxiale, 5.1 uitgangen, koptelefoon vooraan, ... Toch kan ik de monitor niet in mijn hooftelefoon apart krijgen (hij zet het altijd op mijn speakers door de andere muziek).
?
Kennen jullie gratis (of niet te dure) software waarbij je dat wel kan? Of weet er iemand hoe ik mijn probleem op kan lossen?
?
Groeten van een groentje...

What do you think about Gratis DJ Software ??

Vote :   1 member likes this  

-FLoriZ-    posted on 15-06-2011 16:28
Koop gewoon Traktor. Ik mag het woord download hier niet noemen, dus dat maar niet.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
mrmagix    posted on 15-06-2011 16:41
Hey Pouckie,

Eerst en vooral welkom hier op het forum, wat je het beste doet is jezelf even voorstellen via een introduce yourself topic. Dit maak je hier: Introduce yourself.

Verder over je vraag, Virtual dj heeft nu een home edition die gratis is, wat je vervolgens kan doen is ergens een goedkope geluidskaart zoeken of een midi controllertje en dan ben je wel gesteld volgens mij.

Succes met de zoektocht en natuurlijk hier op het forum veel plezier toegewenst!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MrTomrubber    posted on 15-06-2011 17:44
iK heb zelf nog VDJ gehad en je kan met de Home Edition (die je nu gratis kan downloaden op hun site)
je audio-signaal in 2 splitsen: 1. Headphone Monitor( voor te cueen) en 2. als master. Het probleem bij deze oplossing dat je signaal wel mono is Unhappy dit kan met een Y-kabel.

En zoals Mrmagix al zei je kan ook gewoon een midi controller kopen (ik heb zelf nog een Hercules Rmx en ik ben daar zeeer tevreden over)
Maar Virtuaj DJ Home werkt niet met midi-controllers
mrmagix    posted on 15-06-2011 18:30
Poster: MrTomrubber
Maar Virtuaj DJ Home werkt niet met midi-controllers

Dat wist ik niet Happy, laughing. Logisch misschien ook, anders heb je geen reden virtual dj echt te kopen.
Ook bij de aankoop van een midi controller zit vaak software bij.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
jannickv    posted on 15-06-2011 18:40
Al koop je dj software van 10000 euro nog zal je niet kunnen wat jij wil Happy, laughing

bij mijn weten kan je niet monitoren via je hoofdtelefoon en het geluid uit je pc boxen krijgen. Toch niet met een standaard geluidskaart... het is ofwel alles via hoofdtelefoonuitgang ofwel alles via je boxen
Pouckie    posted on 15-06-2011 18:56
Alvast merci voor de hele snelle antwoorden! Die laatste comment klinkt niet zo goed, jammer... ?Bij VJD kan je het idd splitsen, maar mono is toch niet hetzelfde...
?
Misschien dus toch eens een controlertje aanschaffen, want zonder dat (of geluidskaartje) is het dus niet mogelijk om stereo geluid te hebben? Zelfs niet met traktor of een ander (betalend) programma? Heel jammer, ik wou graag wat oefenen voor ik besliste welke console ik nodig had.
Bonchanoize    posted on 15-06-2011 19:01
1 member likes this  Een controller is voor jou de ideale oplossing. Maar koop dan wel ??n met een geluidskaart, anders kun je nog steeds niet voorluisteren. Ik heb een Reloop digital jockey IE2 en daar ben ik zeer tevreden mee. In september verkoop ik hem misschien. Je moet maar eens gaan kijken in Key Music in Gent (Nazareth is daar toch in de buurt h??), daar zullen ze wel wat controllertjes staan hebben (Numark, Reloop, Vestax, Hercules, NI...)
Let the magic begin
T-to-the-J    posted on 15-06-2011 19:03
Of een controller, met een externe geluidskaart, zoals de NI AUDIO 2DJ
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Bonchanoize    posted on 15-06-2011 19:06
Is inderdaad ook een oplossing, maar minder praktisch.
Let the magic begin
AdenFarleigh    posted on 16-06-2011 09:45
Je hebt ook Geluidskaarten die in een USBpoortje kunnen; waarin je een koptelefoon en een mic kan stoppen, dan heb je weliswaar 2 geluidskaarten maar het werkt wel. En die dingen kosten vrijwel niets!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Ywe    posted on 16-06-2011 12:44
Poster: AdenFarleigh
Je hebt ook Geluidskaarten die in een USBpoortje kunnen; waarin je een koptelefoon en een mic kan stoppen, dan heb je weliswaar 2 geluidskaarten maar het werkt wel. En die dingen kosten vrijwel niets!

Beste oplossing, zo begon ik ook. In VDJ kan je dan zo instellen:

Bij de 2e Build-In Output komt dan je externe (usb) geluidskaart te staan.

Wat dan ook kan is een mixer aansluiten (kan je ook kiezen bij outputs)

dan doe je deck 1 --> geluidskaart 1 & deck 2 --> geluidskaart 2 en die sluit je dan aan op 2 kanalen van je mixer. Zo ben ik begonnen.
ceesietopc    posted on 16-06-2011 12:51
Wat ik eerst zou proberen is ASIO4ALL te installeren. Dit is een extra stukje software dat zich voordoet als geluidskaart en fungeert als doorgeefluik naar andere geluidskaarten in je systeem. Vaak kan je door ASIO4ALL te gebruiken wel meerdere kanalen van je geluidskaart los aanspreken.
?
Stappen plannetje:
1. Asio4All isntalleren
2. In VirtualDJ Asio4All selecteren als geluidskaart
3. Het icoontje wat nu verschijnt rechtsonderin de taakbalk aanklikken.
4. Zorgen dat de 'outs' van je onboard geluidskaart allemaal geactiveerd staan (play icoontje opgelicht, evt. advanced mode oid aanzetten)
5. In VirtualDJ kijken wat voor kanalen je kan bereiken...
6. Aanklooien aanklooien aanklooien Winking my eye
MrTomrubber    posted on 16-06-2011 14:34
Ja inderdaad zo een usb geluidskaart kan je ook altijd nemen; je kan ook Mixvibes Home Edition kopen MET zo'n stickje erbij als je een beetje zoekt vind je dit SAMEN Nieuw voor maar liefste 20? (kan de link hier niet vermelden, maar wil je wel altijd is een PM sturen als je ge?ntereseerd bent)
Ik denk dat dit echt wel handig is als je nog niet direct iets wilt kopen maar toch eens kijken of het DJ'en iets voor jou is (al is het dan op je computer)
AdenFarleigh    posted on 16-06-2011 23:37
Poster: Ywe
Beste oplossing, zo begon ik ook. In VDJ kan je dan zo instellen:

Bij de 2e Build-In Output komt dan je externe (usb) geluidskaart te staan.

Wat dan ook kan is een mixer aansluiten (kan je ook kiezen bij outputs)

dan doe je deck 1 --> geluidskaart 1 & deck 2 --> geluidskaart 2 en die sluit je dan aan op 2 kanalen van je mixer. Zo ben ik begonnen.

Precies zo ja; zo begon ik ook Happy, laughing Helaas met een ruk-usb ding maar goed, als beginner had ik daar toch geen erg in..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Pouckie    posted on 20-06-2011 21:56
De methode van ceesietopc, met?Asio4All werkt perfect! Merci!
?
Nu nog iets verzinnen op het uitvallen van die instellingen na 10 min in de gratis versie... Mss toch eens een ander programma proberen. En oefenen in het 'aanklooien'... Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.075 days.
 Post CommentThat would be 169.2 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

148 Users online: 23 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 55.804
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.728.756