Ik ben echt een leek in het produceren en ben me er nu wat in aan het verdiepen,welke programma's,apparatuur etc etc.
Wat ik echter niet kan vinden via search is hoe het zit met de rechten van de samples die je gebruikt in je producties.
Stel ik maak een remix van een bestaand nummer, hoe zit het dan met de rechten van het gebruikte origineel.
Ook zie ik bij de dj-tools op beatport vaak acapella's die ik nu gebruik tijdens het draaien.
Kan en mag je deze dj-tools die je op beatport koopt zoals de acapella's ,samples, drums etc gebruiken in een nieuwe productie??
www.djmarcomartinez.com
What do you think about Vraagje mbt beginnen met produceren ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Je mag alles gebruiken in je producties, tot een Obama-speech toe, zolang je niet releast.? Vanaf je je producties uitbrengt voor profijt-doeleinden, wordt er over rechten gesproken. Dan zul je toestemming moeten vragen aan degene die de samples, acappella's, percs... heeft uitgebracht. Vooraleer je aan releasen moet denken, is het aangewezen om wat demo's van programma's zoals FlStudio te downloaden, dat is goede composer-software voor beginners.
Als 'leek' zijnde zul je geen grote platenmaatschappijen achter je broek aankrijgen, of jezelf in de rechtbank vinden. Mocht je echter wel een naam van dat kaliber ontwikkelen dan is het verstandig om een aanvraag bij de betrokken platenmaatschappij / artiest te doen of je zijn sample mag gebruiken
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.