DJ Naam nodig (Urgent) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichaelMiller    posted on 12-06-2011 22:09
Hey iedereen!
Ik moet volgende week draaien voor 900 man in voorprogramma Sascha Visser & Dean Saunders en ook nog eens?aangenomen bij nieuw radiostation waar wereldberoemde DJ draait! Probleem; Ik heb geen DJ Naam... Eerst DJ M!keyy-V. toen DJ Miguel Pajaro wat bijna niemand kan schrijven/uitspreken.. Heb dringend een goede naam nodig, help?!? Misschien DJ Qualix, van kwaliteit zeg maar en komt redelijk professioneel over. Ik vind DJ Devious & Vato Gonzalez, Alvaro, Don Diablo onwijs vette namen. Ik ben redelijk klein, dus misschien daar iets mee. Moet wel professioneel klinken omdat ze dan een ander beeld van je hebben dan DJ Littleboy. Als jullie het daar niet mee eens zijn, dat kan. Ik heb echt heel snel een DJ naam nodig omdat het radiostation vanaf morgen gaat promoten en ik heb gewoon een goede DJ naam nodig.
Als ik niks anders krijg dan;
DJ M!keyy of DJ M!keyy-V. (1e denk ik beter)
DJ Miguel Pajaro
DJ Qualix

www.facebook.com/michaelmillerofficial

What do you think about DJ Naam nodig (Urgent) ??

Vote :   

mrmagix    posted on 14-06-2011 09:12
Poster: Bonchanoize
Bonchanoize is geen enkel probleem om uit te spreken, aangezien nonchalant ook een engels woord is.

Komaan, dat ga je zelf toch niet geloven??Cool Als iemand jouw nick voor de eerste keer leest, gaat die ook moeten denken hoor, wees maar gerust. Nonchalant is gewoon een veel gebruikt woord dat iedereen kent. Daar zit ook niet ergens een 'z' in waardoor je niet weet hoe je eigenlijk het einde uitspreekt...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Bonchanoize    posted on 14-06-2011 09:50
Noise spreek je sowieso met een 'z' uit, het staat gewoon beter als je het ook zo schrijft.
En ik heb ooit een videoresponse gekregen op YT van een jap die geen enkel probleem had met de naam en zijn engels was nochtans met haar op.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 14-06-2011 10:40
Noise spreek je sowieso met een 'z' uit, het staat gewoon beter als je het ook zo schrijft.
En ik heb ooit een videoresponse gekregen op YT van een jap die geen enkel probleem had met de naam en zijn engels was nochtans met haar op.

Laat ook maar... Spijtig dat er op alles geargumenteerd moet worden, ookal zijn er duidelijk meer mensen die moeilijkheden er mee zouden hebben dan mensen die het vlot een eerst keer lezen..
Hier ga ik niet meer op in want blijkbaar heeft het toch geen nut.
Bonchanoize    posted on 14-06-2011 10:42
Je moet niet zwemmen als je bang bent van water.
Als je niet van discussie houdt, dan hoor je niet thuis op een forum.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 14-06-2011 10:48
Je moet niet zwemmen als je bang bent van water.
Als je niet van discussie houdt, dan hoor je niet thuis op een forum.

HAHAHAHAHAHA, sorry, maar als je persoonlijk gaat dan gaan we hier wel op in.
Om met jouw mooie uitdrukking verder te gaan, tegen argumenteren dat water nat is, is nutteloos.
Discussieren moet discussieren blijven en dan moet je soms ook eens water bij de wijn doen. Als iedereen zich vastzet op z'n eigen mening, dan kom je nergens. Ik ga gewoon van dingen uit die waar zijn: Bonchanoize is geen courrant woord dus is zowiezo al zoeken als je het eerste keer moet uitspreken + er zijn hier nog mensen dat dat vinden.
Ik ben blij voor die ?ne japanner dat hij jouw naam heeft uitgesproken zoals het hoort en ben blij dat jij in die dingen je bevestiging vind. Maar je moet ook luisteren naar de mening van anderen en misschien ook die eens proberen te begrijpen.

Ik voel mij heel thuis op het forum, ben hier ook al langer als jij. Stop er nu alstublief mee want dit is totaal buiten de kwestie. Wil je nog iets kwijt aan mij, ga dan via PM.
Henri_D    posted on 14-06-2011 11:33
:p beide 10min afkoelen en we gaan trg op topic??

Zal er altijd op neer komen als je iets van originele naam wilt dat er soms uitspraak moeilijkheiden gaan zijn. Als je naam eens gehoord hebt kan dit heel natuurlijk over komen de uitspraak, maar uit schrift is dit vaak toch al moeilijker af te leiden (zeker niet met 100% zekerheid). Je hebt puur uit schrift niet de makkelijkste naam bonchanoize, maar zou niet inzien waarom je daarvoor bijna zou aangevallen voelen? En dan nog, verschillende personenen hebben andere aanleg voor uitspraak van een taal... een fransman engels laten spreken (of vaak een nederlander frans infeiteCool) zal een woord toch al heel wat minder 'vanzelfsprekend' maken.?

Of zo denk ik er toch over.Cool Nu trg over?Miguel hebben ?
Bonchanoize    posted on 14-06-2011 11:41
1. Het is al uitgepraat
2. Over Miguel, als je Miguel gebruikt, met wat ook erachter, verwachten mensen denk ik ook iets over je stijl. Van een Miguel verwacht je eerder latino-achtige house en als je dan afkomt met een underground electro-set, klopt het plaatje niet helemaal. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Edit: Fransmannen kunnen helemaal niks uitspreken, feit Winking my eye
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 14-06-2011 @ 11:41:41 (19%)
Henri_D    posted on 14-06-2011 11:45
Ja daar heb je ook punt dat je met die naam moeilijk zal weg raken met een hard tech set mss... Maar denk wel zolang je bij house blijft het goed zit. Perfecte naam om te starten bestaat niet vind ik , moet je maar van jou naam in je streek een begrip maken... komt alles goed.?

Maarja :p is makkelijk zeggen, heb zelf ook nog geen naam gevonden...
Bonchanoize    posted on 14-06-2011 11:46
De naam is maar zo goed als de persoon die erachter zit.
Ik bedoel maar: Deadmau5, wat een kutnaam :P
Let the magic begin
Ashley    posted on 14-06-2011 11:53
De naam is maar zo goed als de persoon die erachter zit.
Ik bedoel maar: Deadmau5, wat een kutnaam :P

Ik vind die naam anders echt briljant Winking my eye
anyway, totally agree met je 1e zin. 'naam maken' is niet voor niks een uitdrukking
het is zaak om jezelf op de kaart te zetten, met welke naam dan ook, en dan sooner or later zullen mensen je naam accepteren of die nou goed in elkaar steekt of niet!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Bonchanoize    posted on 14-06-2011 11:57
Joel Zimmerman vond ooit eens een dode muis in zijn computer en sindsdien staat hij bekend als Deadmau5.
Ik denk dat de naam pas briljant werd toen Deadmau5 zelf briljant (lees, legendarisch) werd.
Dus, je skills, muziekkeuze, persoonlijkheid... zullen altijd belangrijker zijn dan je alias.
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 14-06-2011 @ 11:59:02 (47%)
Ashley    posted on 14-06-2011 13:33
Joel Zimmerman vond ooit eens een dode muis in zijn computer en sindsdien staat hij bekend als Deadmau5.
Ik denk dat de naam pas briljant werd toen Deadmau5 zelf briljant (lees, legendarisch) werd.
Dus, je skills, muziekkeuze, persoonlijkheid... zullen altijd belangrijker zijn dan je alias.

dat is precies wat ik hierboven zei Winking my eye
en ik blijft deadmau5 een toffe naam vinden, en daarbij maakt het me niet uit hoe die aan die naam gekomen is
Maar wat nou als het lukt, mama?
MichaelMiller    posted on 30-11-2011 19:54
Haha, even weer eens wat in dit topic plaatsen. Ik ga dus ongeveer een kleine 200 dagen door het leven als Qualix. Het probleem is wel dat veel jongens van school (4e klas, waar ik in zit, vooral) die mij nog niet hebben horen draaien mij niet echt serieus nemen. Ik kan er wel mee omgaan, maar iedereen vindt de DJ naam sowieso ruk.. Ze spreken ook uit als Quaaaalix en ben nog steeds zoekende en denkende over nieuwe DJ naam. Ik ben Qualix ook wel aardig beu en Miguel Pajaro die ik tijdje heb gebruikt is al helemaal niet uit te spreken, wat ik toch raar vind aangezien ik op gymnasium zit en aantal mensen zelfs Spaans hebben?

In ieder geval, ja..; Het beste is zelf verzinnen/ontdekken, maar aangezien in dit topic de mensen enorm creatief bezig waren. Dus ik dacht, even posten en kijken of er misschien iets uit komt rollen wat me op idee?n brengt. Zoals jullie sowieso weten, ik vind 'het grote DJ naam-topic' niet 'briljant' om het zo maar te zeggen, aangezien vooral veel mensen hier een account aanmaken puur om even te vragen van; Ik heet (..), weten jullie een DJ naam?

En jullie hadden helemaal gelijk. Miguel Pajaro is goed als Latin-DJ, maar draai voornamelijk Progressive/Electro/(tech)-House, waar Qualix meer in de buurt komt. Ben benieuwd hier!
niiicola    posted on 30-11-2011 20:07
Zoals je topic titel al zegt, Dj Urgent?
Gewoon.
Vinnyo    posted on 30-11-2011 21:18
Bonchanoize is geen enkel probleem om uit te spreken, aangezien nonchalant ook een engels woord is.

Mee eens, jouw naam bestaat namelijk uit klanken die iedereen kent. (we hebben het hier tenslotte over het uitspreken en niet over het onthouden wat met deze naam wat moeilijker is)

Zelf kan ik Miguel Pajaro en Qualix niet goed uitspreken, maja, ik kan ook geen betere verzinnen.
MichaelMiller    posted on 30-11-2011 21:25
DJ Urgent? Komt 'negatief' over.
Ik dacht zelf aan een alias-achternaam.
Dus; Michael (...)
Echte naam Vogels, wil geen Birds.
Iets Engels lijkt me mooi, past goed bij Michael.

Michael Mills (bestaat geloof ik al)
Michael Woods (bestaat zeker)
Michael Miller
Mike Moon

Iets wat daar op lijkt, zou best vet zijn. Heel andere suggesties ook welkom.
youngbeatsz    posted on 30-11-2011 22:02
michael duran
mike pitch
michael cue
michael micks
michael demarell
michael choop (lees: tjoep Winking my eye )
mike Q meda
...
MichaelMiller    posted on 30-11-2011 23:06
Poster: youngbeatsz
michael duran
mike pitch
michael cue
michael micks
michael demarell
michael choop (lees: tjoep Winking my eye )
mike Q meda
...

Youngbeatsz, bedankt voor de moeite! Waardeer ik.
Toch zijn de namen het voor mij net niet.
Mike Pitch & Michael Cue.... Ik denk dat een standaard Engelse achternaam
het enige is wat echt achter Michael of Mike past. Miller bijvoorbeeld, weet niet of hij
bestaat maar zou best goed klinken.

Iets heel anders in de richting van Qualix maar enigzins uitspreekbaar zijn ook goed.
Devious, Sunnery James & Ryan Marciano, Fedde le Grand, Afrojack, Avicii, Axwell.. Zijn ook vette namen.
PhonoGraaf    posted on 30-11-2011 23:29
Wat je kan doen is in het Engels een vogel uitzoeken, aangezien je achternaam Vogel is.
Op die manier kun je exotische namen kweken:

Michael Calliope
Michael Skua
Mike Weaver
Miguel Raggiano
Michael Sunbitter
Mike Diver

Of pak in wikipedia de lijst van Italiaanse muziektermen erbij.?
Allemaal voorbeelden. Ik heb de mijne van een Engels en Nederlands woord. Phonograph en Fonograaf, betekend hetzelfde. Was een van de eerste mogelijkheden om muziek af te spelen. Het leuke is dat je de term Phono op vrijwel elke mixer nog terug vind.

Mike Fonaut. (een fonautograaf was waarschijnlijk weer een van de voorgangers van de fonograaf)
Of Michael Fona
Sound-Division    posted on 01-12-2011 00:06
@ Phonograaf

Ik vind ''Miguel Raggiano'' wel strak klinken! Smile
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 00:09
Wat je met wikipedia wel niet kan bereiken. Winking my eye
Ik vind Mike/Michael Weaver ook wel vet.
MichaelMiller    posted on 01-12-2011 00:10
Raggiano klinkt lekker. Toch denk ik dat ik niet voor een exotische naam ga.
Ben benieuwd naar reacties voor Michael Miller. Lijkt Mike Miller teveel op hiphop-artiest Mac Miller?
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 00:14
Miller is sowieso een best standaard naam in het Engels, vergeet dat niet.
Dat is hetzelfde als een Nederlandse achternaam als Molenaar, ?Smit of Bakker.

Maar het gaat erom wat jij het vetst vind. En zoals ik al zei is dat van die vogels maar een tip, maar gebruik bijvoorbeeld wikipedia om iets origineels te bedenken. Je ziet al dat er een positieve reactie is op mijn gebrainstorm, Miguel Raggiano. Probeer wat te puzzelen.

En het genre bepaalt inderdaad ook vaak de naam. Marco V, Marcel Woord, Chris Liebing, allemaal namen die je niet snel doen denken aan een dubstep of hiphop dj. En als jij house draait is zo'n exotisch tintje net zoals Vato G. heeft wel mooi meegenomen denk ik!
User edit by PhonoGraaf on 01-12-2011 @ 00:16:12 (62%)
Sound-Division    posted on 01-12-2011 00:14
Als ik Michael Miller hoor denk ik persoonlijk aan een acteur ala David Hasselhoff, vraag me niet waarom Cool
vanilladj    posted on 01-12-2011 00:22
Mike Vogels Winking my eye

Slotje... klaar
Was voorheen: Nils7

278 Users online: 165 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 55.807
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.352