Video Edit Vraagje.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LilQuint    posted on 12-06-2011 11:35
Beste DJr members!

Ik heb gister nacht gedraaid op bonbinibeach en het was echt vet!
Iedereen ging goed los, dus wij dachten: wij nemen onze camera mee!
Dus wij die avond een hoop beelden geschoten.
Maar, ik kan ze zelf niet editen.
Ik probeer het super veel. Maar er komt echt helemaal niks uit!

Nu is mijn vraag,
Zou iemand dit voor mij (gratis) willen doen?
Het hoeft niet zo lang te duren.
Dan stuur ik je de beelden en de muziek. En dan kun je aan de slag denk ik!

Hopelijk heeft iemand intressen!

Stef

What do you think about Video Edit Vraagje. ??

Vote :   

OneSoul    posted on 12-06-2011 11:50
Nu is dit nogal moeilijk, zit midden in de examens...
Play the music, not the instrument.
Gidi    posted on 12-06-2011 12:10
Ik zou het voor je kunnen doen, maar of ik het wil is een 2e.
Leer het jezelf en er komen de leukste beelden uit.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
LilQuint    posted on 12-06-2011 12:20
Ik doe dit al meer als een jaar proberen enzo,
maar het past net zo slecht bij mij als hoge punten :P

Zou iemand zo lief willen zijn om dit mischien te doen Happy, laughing?
Nazdrovje    posted on 12-06-2011 12:29
Begin misschien eens met alle beelden en muziek te uploaden. Op een of andere server.
Dan kunnen de eventuele kandidaten eens kijken wat ze ermee kunnen doen.
Wil je een aftermovie zoals je veelal te zien krijgt op?http://partyflock.nl/video/ Of wil je met die beelden iets heel anders bereiken. En enig idee hoe lang je video moet duren? Want hoe langer hoe meer tijd je erin moet stoppen.

Ik zit momenteel ook in de examens, en de zomervakantie begin stillaan vol te geraken. Dus ik zal ook moeten passen.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
OneSoul    posted on 12-06-2011 13:57
Examens zijn gedaan op 23/06 bij mij, nadien kan ik wel even kijken wat ik ermee kan doen?, en idd zoals eerder gezegd even vermelden wat je met de beelden wil bereiken...
mrmagix    posted on 12-06-2011 14:19
Zet alles op volgorde (chronologisch met de avond mee). Laat ze op vimeo of youtube of whatever op. Wij kunnen dan kijken en een concept meegeven waar je naartoe kan werken. Zoals Gidi zei, je leert het het beste zelf. Ook ik zit nu in mijn examens, maar kan eventueel wel ergens een uurtje vrijmaken om het te bekijken en je te helpen. Nadien wil ik ook wel eens een poging doen maar dan wel pas vanaf ik heb gezien dat ook jij een poging hebt gedaan. Misschien redelijk kinderachtig maar pas vanaf dan vind ik dat ik iemand echt help. Iemand waar je het werk zomaar voor doet help je niet, die profiteert in mijn ogen Happy, laughing. Give it a try!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Bennet    posted on 12-06-2011 16:04
Ik ben zelf een professionele video-editor. Ik zou je graag willen helpen. Maar heb helaas niet eens genoeg tijd voor mijn eigen klusjes. Dus ik stel voor: Probeer het gewoon zelf! Zo'n soort filmpje hoeft niet te ingewikkeld te zijn

Begin gewoon in je edit programma (Bvb FCP als je een mac hebt en Sony Vegas op windows) met een geschikt muziekje in je tijdlijn te zetten (EDIT ALTIJD MET .WAV BESTANDEN!) dan op de beats van het nummer de beelden plaatsen. Zodat het een vlot filmpje wordt, wat voor de kijker niet snel verveelt.

Monteer zoals MrMagix al zegt: in chronologische volgorde, niet dat je opeens begint met de laaste 10 min van de avond.

Maak het niet te ingewikkeld zal ik zeggen Thumbs Up
Als je vragen hebt dan hoor ik 't wel.
Nazdrovje    posted on 12-06-2011 19:56
Waarom is editen met wav beter? Via premiere Pro edit ik meestal met 320kbps mp3 files, en heb tot nu toe nog geen problemen gevonden. Al kan ik natuurlijk ook de originele WAV files gebruiken?
mrmagix    posted on 12-06-2011 20:05
Wav is de puurheid hemzelve en vraagt geen rendering (buiten bij effecten natuurlijk). Vermits mp3 een codec is, heeft die graag wel een rendering.
Nazdrovje    posted on 12-06-2011 20:08
Daar volg ik je in, maar het eindresultaat word toch omgezet naar aac of iets gelijkaardigs. Maar ik zal in het vervolg de WAV files gebruiken.?
Thx voor de tip.
Wat is eigendelijk het beste video formaat om mee te gaan bewerken?
mrmagix    posted on 12-06-2011 20:11
Wat bedoel je dan, het formaat voor in te schieten of het formaat om uiteindelijk naar te coderen?
OneSoul    posted on 12-06-2011 20:14
Volgens mij bedoelt hij inschieten
mrmagix    posted on 12-06-2011 20:21
Dan gaan we daarop antwoorden :D

Als jij een goede (lees: dure) camera hebt kies je voor het zwaarste (deuh). Anders is het meestal mp4. Ook voor uiteindelijk in weg te schrijven is vaak mp4. ?Gebruik dan de H264 codec. Ik vind hem super werken alleszins, goede kwaliteit voor weinig mb's!
OneSoul    posted on 12-06-2011 20:23
Poster: mrmagix
Dan gaan we daarop antwoorden :D

Als jij een goede (lees: dure) camera hebt kies je voor het zwaarste (deuh). Anders is het meestal mp4. Ook voor uiteindelijk in weg te schrijven is vaak mp4. ?Gebruik dan de H264 codec. Ik vind hem super werken alleszins, goede kwaliteit voor weinig mb's!

En als je niet op de mb's moet letten, kan je hem dan ook opslaan in nog hogere kwaliteit?
mrmagix    posted on 12-06-2011 20:27
Poster: OneSoul
En als je niet op de mb's moet letten, kan je hem dan ook opslaan in nog hogere kwaliteit?

AVI is altijd nog een steengoed formaat, ook REDELIJK uncompressed in ieder geval.
Maar na die H264 wil je niets anders meer Happy, laughing. Je kan opslaan in de pure full hd 1080P of in een h??l klein youtube SD bestandje... zoveel keuze Happy, laughing Althans met een goede decoder
Nazdrovje    posted on 12-06-2011 20:32
Thx voor de tips. Mijn camera shoot vanzelf al in H264 en ik exporteer ook altijd naar H264. (Via een standaard export template) waar ik wel tevreden over ben.
Een full hd camera das nog iets om in de toekomst aan te schaffen. Als ik eenmaal werk, want zoals reeds vermeld. kwaliteit kost geld.
mrmagix    posted on 12-06-2011 20:34
Poster: Nazdrovje
Thx voor de tips. Mijn camera shoot vanzelf al in H264 en ik exporteer ook altijd naar H264. (Via een standaard export template) waar ik wel tevreden over ben.
Een full hd camera das nog iets om in de toekomst aan te schaffen. Als ik eenmaal werk, want zoals reeds vermeld. kwaliteit kost geld.

Ach, ik film nog op mini-DV en DV-cam Cool. Da's kwaliteit hoor, je mag er alleen geen HD beeld naast zetten?Cool
BCDR    posted on 12-06-2011 20:35
Check je inbox.
Bennet    posted on 13-06-2011 00:33
Om terug te komen op het .wav verhaal. Wav is idd uncompressed. Dat voorkomt tikjes in je geluid, en het scheelt renderen.

Over codecs: h264 vind ik persoonlijk kut werken. Zelf edit ik in Apple ProRes 422 (HQ) dat maakt het bestand wel 3x zo groot maar het werkt wel een stuk sneller. En dan exporten naar .mov. Tevens ook de meest gebruikte codec.
mrmagix    posted on 13-06-2011 00:39
Poster: Bennet
Over codecs: h264 vind ik persoonlijk kut werken. Zelf edit ik in Apple ProRes 422 (HQ) dat maakt het bestand wel 3x zo groot maar het werkt wel een stuk sneller. En dan exporten naar .mov. Tevens ook de meest gebruikte codec.

Of ie het meest gebruikt is weet ik niet, al ben ik persoonlijk wel voorstander van de H264 codec. Hij is enorm toegangelijk en tegenwoordig voor alle web doeleinde is dat echt wel nodig. Je wilt geen uren staan uploaden. De ProRes is in dat opzicht dus een enorm slechte keuze. Mov is inderdaad veel gebruikt, maar weet eigenlijk het verschil niet erg goed tussen Mov en H264... Denk dat dit dan wel erg klein is...
Bennet    posted on 13-06-2011 00:53
Ik en veel collega's zijn enorme voorstander van ProRes!! Maar ik heb het puur voor tijdens het editen. Als eind export is h264 wel goed!
En tot nu toe wat ik aan filmpjes heb moeten inleveren moest in MOV. hoe dat verder zit, weet ik niet.
will-j    posted on 14-06-2011 01:29
Poster: Bennet
Ik ben zelf een professionele video-editor. Ik zou je graag willen helpen. Maar heb helaas niet eens genoeg tijd voor mijn eigen klusjes. Dus ik stel voor: Probeer het gewoon zelf! Zo'n soort filmpje hoeft niet te ingewikkeld te zijn

Begin gewoon in je edit programma (Bvb FCP als je een mac hebt en Sony Vegas op windows) met een geschikt muziekje in je tijdlijn te zetten (EDIT ALTIJD MET .WAV BESTANDEN!) dan op de beats van het nummer de beelden plaatsen. Zodat het een vlot filmpje wordt, wat voor de kijker niet snel verveelt.

Monteer zoals MrMagix al zegt: in chronologische volgorde, niet dat je opeens begint met de laaste 10 min van de avond.

Maak het niet te ingewikkeld zal ik zeggen Thumbs Up
Als je vragen hebt dan hoor ik 't wel.

Dan moet je het wel h??l druk hebben, maar je hebt nog wel genoeg tijd om actief te zijn op deze website zie ik.

Waarom zou je overigens met WAV-bestanden moeten werken vraag ik me af? MP3 heeft meerdere voordelen en converten van WAV naar MP3 ziet men ook niet echt zitten Winking my eye
mrmagix    posted on 14-06-2011 01:54
Ach, er zijn veel mensen die een druk leven hebben, maar er is altijd wel ergens tijd voor ontspanning. En als dat nu net andere mensen helpen is, why not Happy, laughing. Jij doet dat ook (ander topic) maar dan wel tegen betaling natuurlijk!

MP3 heeft als bijna enigste voordeel dat het toegankelijker is. MP3 is een codec, codecs zijn ALTIJD kwaliteitsverlies. WAV daarintegen is een zuiver ongecodeerd muziekbestandje. Dat maakt ook de vaak 50 ? 60 mb files. Wav moet bijgevolg ook niet renderen in een videomontage, buiten als er natuurlijk effecten op geplaatste worden.

This is an old Topic

No new postings for 5.192 days.
 Post CommentThat would be 173.1 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 129 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 19.267
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.671