Poster: mrmagix
Dan gaan we daarop antwoorden :D
Als jij een goede (lees: dure) camera hebt kies je voor het zwaarste (deuh). Anders is het meestal mp4. Ook voor uiteindelijk in weg te schrijven is vaak mp4. ?Gebruik dan de H264 codec. Ik vind hem super werken alleszins, goede kwaliteit voor weinig mb's!
Poster: OneSoul
En als je niet op de mb's moet letten, kan je hem dan ook opslaan in nog hogere kwaliteit?
Poster: Nazdrovje
Thx voor de tips. Mijn camera shoot vanzelf al in H264 en ik exporteer ook altijd naar H264. (Via een standaard export template) waar ik wel tevreden over ben.
Een full hd camera das nog iets om in de toekomst aan te schaffen. Als ik eenmaal werk, want zoals reeds vermeld. kwaliteit kost geld.
Poster: Bennet
Over codecs: h264 vind ik persoonlijk kut werken. Zelf edit ik in Apple ProRes 422 (HQ) dat maakt het bestand wel 3x zo groot maar het werkt wel een stuk sneller. En dan exporten naar .mov. Tevens ook de meest gebruikte codec.
Poster: Bennet
Ik ben zelf een professionele video-editor. Ik zou je graag willen helpen. Maar heb helaas niet eens genoeg tijd voor mijn eigen klusjes. Dus ik stel voor: Probeer het gewoon zelf! Zo'n soort filmpje hoeft niet te ingewikkeld te zijn
Begin gewoon in je edit programma (Bvb FCP als je een mac hebt en Sony Vegas op windows) met een geschikt muziekje in je tijdlijn te zetten (EDIT ALTIJD MET .WAV BESTANDEN!) dan op de beats van het nummer de beelden plaatsen. Zodat het een vlot filmpje wordt, wat voor de kijker niet snel verveelt.
Monteer zoals MrMagix al zegt: in chronologische volgorde, niet dat je opeens begint met de laaste 10 min van de avond.
Maak het niet te ingewikkeld zal ik zeggen![]()
Als je vragen hebt dan hoor ik 't wel.