Storend USB Signaal
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Temba    posted on 09-06-2011 17:20
Ik ben sinds kort nieuwe speakers gekocht, alles werkt prima op 1 ding na....
mijn laptop, mijn enige geluidsbron.
hij geeft een storend signaal af als ik mijn speakers inplug, ik heb alles al geprobeerd, mijn vaste geluidskaart en mijn externe geluidkaart (USB)
Is er een manier dat ik kan zorgen dat mijn USB uitgang geen storend geluid meer geeft?
Of ben ik gewoon na 8 jaar aan een nieuwe laptop toe?
Wie helpt mij?
Groeten DJ Temba

What do you think about Storend USB Signaal ??

Vote :   

ceesietopc    posted on 09-06-2011 17:23
Ruis over het geluid is bij veel laptops een probleem. Vaak is het alleen een probleem als je de voeding ook aan je laptop hangt (de stekker in het stopcontact dus).
?
Een externe geluidskaart heeft hier vaak geen last van omdat ze zelf de voedingsspanning netjes reguleren. Wat voor geluidskaart heb je?
venzi    posted on 09-06-2011 17:29
meestal zou je zeggen dat als stekker in stopcontact zit de ruis dan minder moet zijn, altans als je stopcontacten ge-aard zijn...
Winston    posted on 09-06-2011 17:32
Dus die speakers worden met usb gekoppeld aan je laptop?
Tic Toc
BennoRevelli    posted on 09-06-2011 17:35
Ik heb dit probleem ook gelange tijd gehad.

Zowel bij afspelen als opnemen was dit een ramp,
Het lijkt erop dat de ene pc hier meer last van heeft als de ander.

Mijn nieuwe notebook is er in ieder geval minder gevoelig voor.
Ook kan het soms nog wel eens uitmaken welke USB poort op je pc/notebook je gebruikt.

Wat voor laptop heb je? Model/Merk/besturingssysteem?
Sowieso vind ik het knap dat je notebook nog werkt na 8 jaar, ik hou het niet uit met die dingen Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
OneSoul    posted on 09-06-2011 18:25
Heb je het al eens op een andere pc uitgeprobeerd?
Play the music, not the instrument.
Winston    posted on 09-06-2011 18:27
Is het niet zo dat mac books nooit last van hebben, maar gewone laptops wel?
Tic Toc
OneSoul    posted on 09-06-2011 18:29
Ik heb luidsprekers van Creative maar die zijn gwn met zo'n groene kabel aangesloten op mijn macbookpro, op poort van hoofdtelefoon, normale 3,5mm jack dus, en ik heb er geen last van.

Als ik geen muziek afspeel hoor ik wel een piepend geluidje, maar dan zet ik ze gwn uit en dan is het weg.
Play the music, not the instrument.
Dolivieira    posted on 09-06-2011 19:29
Je moet gewoon de Laptop in ongeaar aansluiten dus een stopcontact zonder Aarde zoeken. Ben je van de ruis af.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xtremer    posted on 09-06-2011 19:42
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Macbook Pro i.c.m. Apogee Duet. Als hij stroom krijgt via m'n LED cinema display gaat de boel storen, doe je het met de normale oplader, dan heb je nergens last van. Zelfs na aarding van de kamer is er niets veranderd helaas.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dolivieira    posted on 09-06-2011 19:48
Ja Pat. Inderdaad. je zou zeggen dat het anders om zou moeten zijn. Maar ik merkte toen met mijn windows laptop al. Daarom vind ik het tof dat Mac er een aarde draad bij levert en een aan sluiting zonder aarde voor je voeding. Ik denk dat ze da niet voor niets hebben gedaan.?
.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 09-06-2011 20:38
Haal je stekker uit het stopcontact en stop hem in een andere, niet in hetzelfde stekkerblok als de speakers!
Gewoon.
stefanmplayer    posted on 11-06-2011 10:16
ik heb dat ook gehad een tijdje terug: ik heb de laptop van eewn powercon stekker voorzien zodat ik hem eventueel ook van versterkerracks o.i.d. af kan voeden, toen kreeg ik brom, met de precies 1 minuut durende actie van de aarde eruit knippen was het hele probleem opgelost,

ongeaard aansluiten dus en kijken of het weg is > zo nee dan is de akns dat het aan de stroom ligt al aanzienlijk kleiner

This is an old Topic

No new postings for 5.085 days.
 Post CommentThat would be 169.5 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 23 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 13.711
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.750.226