even voorstellen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aziaat    posted on 09-06-2011 10:47
Dag allen,

Ik ben heel erg nieuw met djresource.eu dus wou me toch nog even voorstellen Winking my eye
Ik ben Lander en ben al een tijdje bezig met dj'en op een heel toevallige manier.
Ben een eerste jaars student op de unief en er was een (toch wel redelijk amateuristische) dj-contest waarin ik en een vriend meededen.
We hadden al eens op kleine feesten voor muziek gezorgd en hadden nog zo'n Hercules Dj control MP3 liggen (zonder geluidskaart).
Tot onze verbazing waren we toch uiteindelijk tweedes ge?indigd en dit viel in smaak bij de vele leden van het praesidium.
We mochten af en toe gaan draaien de zondagavond in onze lokale studentencaf? en daar is de bal beginnen rollen. Wat een paar zondagen waren, werden al snel heel wat zondagen en uiteindelijk heel wat fuiven.
Na een paar maand hebben we een goede aankoop gedaan naar een deftige midi-controller nl. de Traktor Kontrol S4 en dat was gewoon hemels om mee te draaien.
Verdienen deden we niet, wel kregen we gratis toegang en gratis drank de hele avond.
Nu wou ik al sinds een aantal weken een eigen setje (want de S4 was toch van mijn vriend, hij betaalde die) en heb ik met mijn spaarcenten een 2ehandse set gevonden van Technics SL1200's; voor te beginnen waarschijnlijk teveel maar ik wist gewoon, ooit koop ik ze toch (ze waren nog praktisch nieuw; nog garantie en sinds ze uit productie zijn... wie weet hoeveel ze later wel niet kosten...)
Jammer genoeg zijn het nu examens maar deze zomer ben ik van plan om de TT's meester te worden Winking my eye

Hopelijk ga ik hier veel steun en hulp krijgen want ook al draai ik al een goed jaartje, ervaring opdoen kan altijd nog.
Vind het ergens jammer dat ik hier niet eerder ben opgekomen, want tot nu toe draaiden we constant op 'gevoel', we vonden onze eigen weg in de djwereld wat me toch wel ergens een heel klein beetje trots maakt Winking my eye

Bedankt voor het lezen en hopelijk tot nog eens Winking my eye

What do you think about even voorstellen ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 09-06-2011 10:57
Welkom welkom, aardig verhaal !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Aziaat    posted on 09-06-2011 11:22
Thanks, wou gewoon dat er meer stond dan wie ik ben en dat ik ben beginnen draaien Winking my eye
Tekhead    posted on 09-06-2011 11:34
idd, hoe stom soms dingen vorm krijgen, welkom
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mrmagix    posted on 09-06-2011 11:37
Da's net het fantastische vind ik. Je eigen weg banen naar de top! Zo leer je alle facetten van dj'n enorm goed kennen en ga je later andere beginners goed en graag kunnen helpen. Ik ben ook begonnen met een Hercules paneeltje (met geluidskaart dan wel) en heb nu een setup van tegen de 3000 euro?Cool. Indien je het graag doet, ga je toch upgraden Happy, laughing.

Jij hebt jezelf waarschijnlijk een uniekere stijl van draaien aangeleerd, daar je alles zelf hebt ondekt en das mooi vind ik!

Leuk om heel die evolutie te kunnen lezen.

Veel succes verder en natuurlijk enorm veel plezier toegewenst hier op het forum.

Groetjes,
Frederik
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
OneSoul    posted on 09-06-2011 12:07
Welkom hier, zoals al gezegd mooi verhaal...
Play the music, not the instrument.
Aziaat    posted on 09-06-2011 16:34
@ mrmagix

Inderdaad, ik merk wel dat ik soms 'apartere' manieren gebruik om mijn overgangen in te zetten.
Zelf experimenteer ik constant met de EQs, effecten, loops, samples,... zelfs live doe ik dit want dat is toch waar het allemaal om draait? Live performance niet? :D
Ik bekijk altijd een tijdje de dj's achter of voor mij om zelf nog veel bij te leren en ik merk dat ze meestal een meer gerichtere manier van draaien gebruiken. En het viel me op hoeveel dj's draaien met laptop! Ik zelf ben nu ook pro voor het digitale tijdperk maar ik ben nog maar een jaar actief en had een heel ander beeld van dj's: 2 cd-spelers/2 TT's + mixer en ze kunnen weg Winking my eye blijkt dat dit dus meestal NIET zo is :p alhoewel velen dit wss toch wel kunnen.

Zelf ga ik voor een timecode set-up dus ik hoop hiermee ver te geraken.

Bedankt voor verwelkomingen iedereen Winking my eye
Zal proberen een zo'n actief mogelijke bijdrage te leveren want ik merk dat ik zelf nog redelijk wat kennis heb, maar niet genoeg om pro te zijn Winking my eye

grts,
Lander

This is an old Topic

No new postings for 5.219 days.
 Post CommentThat would be 174 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

266 Users online: 52 Guests (214 Unknown)
Pages generated today : 56.100
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.391.631