[M] Mix DnB 7min. TIPS plz.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 04-06-2011 10:09
Jow..
Heb mijn eerste mix opgenomen..
Na de 2de dag dat ik de controller had..
De eerste dag had ik geen tijd meer als ik hem had gekocht ..

Iemand tips.??

Nu moet je er niet teveel van verwachten..
dit was mijn eerste mix dat ik heb opgenomen na een uurtje verkennen.

Grtzz..
User edit by Blackaround on 04-06-2011 @ 17:11:10 (51%)

What do you think about [M] Mix DnB 7min. TIPS plz. ??

Vote :   
Blackaround    posted on 04-06-2011 21:06
Niemand ??
-FLoriZ-    posted on 04-06-2011 21:27
Als dat bij 1:55 een overgang was is ie veels en veels te snel en gewoon eruit en ingefade.
Of het hoort bij je nummer, of je flanger bleef hangen.
Kan het weinig een mix noemen, het lijkt zelfs alsof het 1 nummer is van 7 minuten is waar je wat fx overheen hebt gegooid.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Henri_D    posted on 04-06-2011 21:28
Niet slecht bedoeld, maar heb toch gevoel dat je alles wat te snel wilt laten verlopen. Na uurtje je toestel verkennen mix posten... Lijkt mij amper tijd om er dan ook maar iets van feeling mee te krijgen.

Verder draai ik niet echt Dnb dus veel tips over een mix zou ik niet kunnen geven, maar probeer ook eens een degelijke mix te posten als je hulp wilt (toch van meer dan 7min, met tracklisting bij voorkeur) hier kun je niets beoordelen van opbouw van je mix gewoon door duur. Bij deze mix kan ik eens een fade en cut overgang er in opmerken maar echt mixtechnisch toch niet veel wijzer van geworden (zal ook zeker aan gengre liggen waar ik niet in thuis ben).

Cool wil je niet afbreken ofzo hoor, maar neem gewoon je tijd. Als je zelf je mixen goed vind, begin ze dan eens te posten voor nieuwe opmerkingen, zul je veel meer uit bijleren.
Blackaround    posted on 04-06-2011 21:49
Er zitten 3 liedjes in deze mix..

Effecten heb ik niet gebruikt..

Zou graag met echo out werken maar ik heb de gekraakte Vdj.. En ik krijg hem niet werkende..

Zou iemand mij een tracklist kunnen geven voor een goede mix dat ik kan namixen..Ong. een 15Minuten?

De stijl maakt niet uit.

Mijn probleem is dat ik geen inspiratie heb ^^ Heel raar om uit te leggen..
User edit by Blackaround on 04-06-2011 @ 21:54:00 (8%)
Henri_D    posted on 04-06-2011 22:01
dan vrees ik toch dat je die inspiratie moet gaan zoeken... (en vraag ik mezelf af wrm je hier mee begonnen bent). Namixen met vdj (gekraakt?Cool) heeft echt niets te maken met wat het inhoud om dj te zijn. Je muziek leren kennen en je eigen sound vinden is net belangrijk. Je hebt je controller 2 dagen, ga eens een maandje op beatport en dergelijke rondzwerven, check mixen op soundcloud, mixcloud,... Zoek artisten en labels op die je graag hoort. Is enige manier dat je ooit jezelf die titel 'dj' die je blijkbaar graag ziet rond dansen bij je mix, kan waard maken.

En 15min mix zijn mss iets populair door youtube Thumbs Up maar oefen maar naar wat langere mixen, 15min knallen kan iedereen wel, 2uur boeiende mix maken is al heel iets anders.?

Mathiz    posted on 16-06-2011 17:43
Ik denk dat op radio's nog meer/beter 'gemixed' word dan jij doet ... 3 keer play en pauze drukken is geen mix maken ... verdiep je toch maar eerst even in de dnb / dj wereld Winking my eye

En als je geen inspiratie hebt is dat puur om dat je veel te weinig met muziek bezig bent. Ga andere mensen hun mix beluisteren ... KOOP nieuwe muziek .... zoek wat je leuk vind ... probeer wat aan te klooien...
User edit by Mathiz on 16-06-2011 @ 17:46:36 (100%)
XMatiC    posted on 16-06-2011 18:09
Man man..

Dat is net de kunst en het begrip van DJ zijnde in 2011.
Nieuwe dingen vinden, beatmixen, overgangen zoeken, mash-ups bedenken en het volk uit hun dak laten gaan!
Dat is waar het om draait, dat is de droom van iedereen om daar in uit te blinken!

Ook zou ik maar eerst een versie kopen alsook de muziek die je speelt.
Want die laatste vraag vind ik op niets trekken, puur mijn eigen mening.
'Maakt niet uit welke stijl zolang iemand maar de liedjes geeft want mijn inspiratie is op'.
Verdiep je eerst in de muziek, ga opzoek naar de passie en het gene wat je ligt.
Veel oefenend zoeken naar de uitdaging, de muziek, de feeling en niet al direct een mixje maken.
'Heel veel van muziek houden maakt je nog geen DJ.'

Veel succes en altijd welkom op DJR voor al je vragen!

www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 16-06-2011 @ 18:09:24 (1%)
Bonchanoize    posted on 16-06-2011 18:25
Per dag worden er 100en nummers gereleased in de elektronische muziekwereld. Ik heb vaak inspiratie te veel.
Ik snap niet hoe je dit als hobby kan kiezen zonder dat je de muziek eigenlijk kent of graag hoort.
Let the magic begin
Blackaround    posted on 16-06-2011 19:11
Heb ondertussen mijn liedjes al gevonden ^^
ik ga me verdiepen in het jump/tek wereldje..

Dit hoor ik het liefst en dit lukt ook het beste voor het moment..
Henri_D    posted on 16-06-2011 19:45
Is vrij makkelijke stijl om mee te starten, zou je goed kunnen op weg helpen!
Hoewel ik eignlijk niet weet als dit nog veel ergens gedraaid wordt, ik hoor het toch bijna nooit meer in. Maar dat doet er natuurlijk niet veel om, zolang je het zelf maar leuk vindt.
Blackaround    posted on 16-06-2011 20:31
Ik ken persoonlijk 2 dj's dat het elk weekend in de buurt hier draaien..

1 ervan draait ook in de cherrymoon..

Idd is het een makkelijke stijl.. Ook daarom dat ik die stijl neem.. Heb vannalles geprobeert en
vond jump/tek het leukst om te draaien..
XMatiC    posted on 17-06-2011 20:07
Veel succes !
www.youtube.com/LennertDJ
Blackaround    posted on 23-06-2011 20:00

This is an old Topic

No new postings for 5.205 days.
 Post CommentThat would be 173.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 64 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 26.106
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.361.637