What To Do?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ace-Twisted    posted on 03-06-2011 11:47
Ik werk al geruime tijd met FL studio 9 en nummers maken lukt aardig. Ik heb nog niet het idee dat ik echt alles van FL weet maar ik kom redelijk in de buurt.
Om mijn tracks te verbeteren zou ik naar een ander programma moeten overstappen of niet?

Bedankt voor het mee denken!

Ace,

What do you think about What To Do? ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 03-06-2011 16:24
Juist niet... Je zegt zelf al dat je het programma nu goed begint te snappen. Dan begint de lol toch juist Winking my eye.

Ik ben trouwens wel overgestapt (naar ableton...) om de simpele rede dat ik dat programma nog beter vond. En dat timestretching zuigt bij FL.?Maar in principe kan je alles met FL als je weet hoe het moet, maar er hangt gewoon een sfeer rond FL dat het 'kinderachtige' software zou zijn. Dit is eigenlijk bullshit, want genoeg pro's maken hun stuff ook met FL.

Conclusie: Je kan beter 1 programma goed begrijpen dan meerdere een beetje. En om die rede zou ik gewoon doorgaan Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
DaCompra    posted on 03-06-2011 17:40
De sound engine van FL Studio is niet zo als DAW's als Ableton, Cubase, Logic etc.
Dat is ook de reden dat ik nu werk met Ableton. Bovendien?is Ableton ook geschikt voor live optredens.
Ik ben begonnen met Fl, en ben bewust snel overgestapt naar een andere DAW om die zo goed mogelijk onder de knie te krijgen.
Ace-Twisted    posted on 03-06-2011 17:59
Bedankt voor de reacties mensen Winking my eye
Ik gebruik FL enkel voor het maken van nummers en niet voor live optredens..

Dus ik denk dat het dan gewoon verstandiger is om bij fl te blijvenHappy, laughing
MrQreeny    posted on 03-06-2011 20:03
Dat lijkt mij dus niet overstandig Winking my eye. Zolang je niet tegen de beperkingen aan loopt te schoppen, is het alleen maar goed als je het programma goed kent!
'Music is the universal language of mankind...'
Gery    posted on 03-06-2011 20:16
elke DAW werkt ongeveer op dezelfde manier, dus het feit dat je bij een programma moet blijven en je het dan volledig kent is onzin, gezien je het meeste toch doet met VST en AU plugins die je in elke DAW kan laden...

Ook al zijn er pro's die FL gebruiken, toch wordt op hoog niveau veel meer met logic of cubase gewerkt.
Ableton is zeker geen slecht programma, maar wordt meer live gebruikt als in de studio..

Ikzelf gebruik ableton enkel voor snelle mashups en edits omwille van het gemak van warpen ed,
iets wat je bij andere DAW's veel moeilijker kan..

Qua DAW voor te producen ben ik grote fan van Logic pro, is volgens mij veel intuitiever als cubase en maakt zoals geen ander optimaal gebruik van de recources van je mac. De sound in logic is stukken beter als die van FL en ik vind zelf ook als die van Ableton. ?Bij gestretchte bestanden geeft Logic met flex time of time & pitch machine een veel zuiverder geluid als een gewarpt bestand in ableton..

maar uiteraard moet je jezelf ook goed voelen om met een bepaald programma te werken Happy, laughing
DJ - Producer
Ace-Twisted    posted on 03-06-2011 23:36
Poster: Gery
elke DAW werkt ongeveer op dezelfde manier, dus het feit dat je bij een programma moet blijven en je het dan volledig kent is onzin, gezien je het meeste toch doet met VST en AU plugins die je in elke DAW kan laden...

Ook al zijn er pro's die FL gebruiken, toch wordt op hoog niveau veel meer met logic of cubase gewerkt.
Ableton is zeker geen slecht programma, maar wordt meer live gebruikt als in de studio..

Ikzelf gebruik ableton enkel voor snelle mashups en edits omwille van het gemak van warpen ed,

Qua DAW voor te producen ben ik grote fan van Logic pro, is volgens mij veel intuitiever als cubase en maakt zoals geen ander optimaal gebruik van de recources van je mac. De sound in logic is stukken beter als die van FL en ik vind zelf ook als die van Ableton. ?Bij gestretchte bestanden geeft Logic met flex time of time & pitch machine een veel zuiverder geluid als een gewarpt bestand in ableton..

maar uiteraard moet je jezelf ook goed voelen om met een bepaald programma te werken Happy, laughing

hele nuttige post, bedankt!
Tekhead    posted on 04-06-2011 03:23
Poster: Gery

zware kost dit, voor dummy's.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

227 Users online: 118 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 86.407
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.444