Poster: jeffrey412
Ik had een mail gekregen dat ik mijn gegevens moest terug mailen en met hoeveel ik kom, alleen heb hier nog steeds geen reatie op?
Poster: dj-nick
Er zijn gelukkig nog mensen op het forum die wel snappen hoe het werkt en dat het organiseren van zo iets ontzettend veel tijd kost, meer tijd dan een mail met wat info op sturen....(wat voor sommigen al te moeilijk is)
In oktober zijn we met 6 man(full time) begonnen aan het organiseren van het toernooi, als eerst begin je dan met zoeken van een locatie, onderhandelen daarmee en dan proberen een vergunning rond te krijgen bij de gemeente.?
We zijn tot januari bezig geweest met het zoeken van een locatie en hebben pas sinds vorige week een vergunning gekregen.
In die zelfde periode ben je ook bezig met het zoeken van sponsoren/ partners, ook hier gaat veel tijd in zitten want bedrijven hebben het de laatste jaren behoorlijk zwaar.
Vervolgens begin je met het promoten van het toernooi en zorgen dat zoveel mogelijk teams naar jou toernooi willen komen, wij hebben ontzettend veel gepromoot via social media en dit heeft succes gehad.
Daarnaast ben je ook continu bezig met het opvragen van offertes van oa; catering, tenten, licht en geluid, toiletten, attracties en alles wat je maar nodig hebt vervolgens ga je met de drie beste onderhandelen.
Tot slot begin je met het inplannen van personeel, want met 6 man kan je niet 1000 mensen verzorgen! op het toernooi werken dat ook 50 mensen. ?In het zoeken naar de juiste mensen gaat ook aardig wat tijd zitten er haken ook aardig wat mensen af als ze te horen krijgen dat een gemiddeld crewlid maar 8 uur slaapt in een weekend en dan nog het moeilijkste de crewleden inplannen.
Dan zijn we aangekomen bij het puntje dj's, wij hebben gewoon een vast bestand met dj's die vaak voor ons draaien en waarvan we weten dat die de zaal op z'n kop krijgen, deze dj's bellen we als eerste (dj's als Yorick).
Daarna gaan we de lege plekken opvullen met opkomende dj's dus plaatsen we een 'vacature' op diverse site's.?
In totaal hebben hier 60 mensen op gereageerd, ca 50% gaat gelijk de prullenbak in omdat deze mensen niet eens een fatsoenlijke brief kunnen typen of er nog een mailtje achteraan sturen met ik was die link vergeten.... of mijn telefoonnummer.... (Tip, lees altijd dit soort mails na voordat je ze verstuurd).
Vervolgens maken we printen we de rest uit en gaan deze sorteren, hierbij maken we drie verschillende stapels na het doorlezen/luisteren kan je op de volgende stapels terecht komen: goed/twijfel/niet goed.
Tot slot plannen we dan eerst de mensen in die op de stappel goed liggen, zijn er dan nog plekken over gaan we nog naar de twijfel gevallen kijken en halen er daar nog een paar uit.?
Mocht je niks gehoord hebben kan het zijn dat je mail gewoon de moeite niet waard was, je mixtape slecht of misschien omdat je te ver weg woont. Ook kan het zijn dat je niks hoorde omdat je 400 euro voor 1,5 vroeg.....
Dit is slechts een klein deel van wat er komt kijken bij het organiseren van een event, ik hoop dat sommige nu inzien dat een organisatie zijn tijd liever aan iets nuttigs kan besteden dan aan 60x een standaard mail te plakken.
ps. na het toernooi bekijken we de twijfelgevallen nog is en wie weet hebben we nog wel ergens een plekje in zijn/haar buurt.
Poster: MarcoMartinez
Tuurlijk heb ik begrip voor de situatie en snap ik ook wel dat het allemaal veel werk is.
Toch denk ik dat dat je als organisator niet voorbij moet gaan aan het nut van de mensen netjes en tijdig
een antwoord te geven,ook als je ze niet nodig hebt.
Maar goed genoeg hierover. Ik heb mijn mening gegeven,doe ermee wat je wil.
Mij kan je,ook voor de toekomst in ieder geval afschrijven(voor het geval dit nog niet gebeurt was door mijn reacties,
brief of demo).
Rick als dit ook jouw manier van denken en werken is kan je mij ook uit jouw bestand halen.
Ik hou de eer aan mezelf.
Dit is slechts een klein deel van wat er komt kijken bij het organiseren van een event, ik hoop dat sommige nu inzien dat een organisatie zijn tijd liever aan iets nuttigs kan besteden dan aan 60x een standaard mail te plakken.
Poster: DJADMIN
Je weet hoe ik werk
DJ's schrijven zich in...en ik krijg boekingen. Die boekingen koppel ik, samen met de organisatie aan DJ'S. Ben jij in de ogen van mij en de organisatie geschikt, neem ik contact op. Ben je dat niet, neem ik ook geen contact op. Zou beetje vreemd zijn als ik al mijn DJ'S (45 nu al) daarvan op de hoogte moet stellen, vind je niet...
En op deze manier heeft nick denk ik ook gewerkt...alleen bij hem betreft het ??n evenement.
MrMagix; Dit was ook de bedoeling, maar was er vrijdag ook even bij ingeschoten omdat we een andere grote productie hadden en had wel verwacht dat ?er bij mensen een belletje zou gaan rinkelen dat als de lege tijden opgevuld waren dat er geen plek meer is.
Poster: DJADMIN
Agree agree. Zuur voor de mensen die niet hoeven draaien...maargoed, zo gaat 't vaak in 'het echte leven '' ook als je moet solliciteren. Lang niet altijd krijg je een passende reactie, zowel bij een open als ook gesloten sollicitatie. Zie het vooral zo : de dj's zijn slechts een onderdeel van een totaal evenement, er moet nog zo veel anders gedaan worden. Ik neem aan dat Nick dit niet fulltime doet (correct me if im wrong, maar hij zal waarschijnlijk student zijn / baan hebben ) en dan ga je voornamelijk de ''goede'' stapel af. Ik begrijp dat wel. Prioriteiten stellen.
Als je feedback wil over jezelf, waarom je er niet bij zit, doe dit dan na het event. Dan is er tijd. Iets dergelijks organiseren heeft nu prioriteit, en hij moet zich niet blijven verantwoorden voor zijn keuzes. Zit je er bij ? Prima, dan ben je in de smaak gevallen. Zit je er niet bij ? Even uithuilen, en doorgaan. Na het event eventueel feedback vragen (want feedback is vrijblijvend).
Kijk jongens, wat hij heeft gedaan, is alleen goed voor de mensen van DJR. Doordat er nu zoveel ''commotie'' ontstaat, zal hij zich een volgende keer wellicht gaan bedenken voordat hij dj's van DJR gaat vragen...
...
Oja aanmelden kan tot woensdag 8 juni 10 uur, uiterlijk 10 juni krijg je bericht van ons met de exacte tijd en overige informatie.
...
Poster: Yorick
Sommige mensen verwachten gewoon te veel als ze een mail/bericht sturen,
Als ik contact met een klant of organisatie heb ga ik er altijd van uit dat ik een standaard reactie terug krijg of niks terug krijg.. Alles wat anders is kan je als speciaal zien of erg positief dat je jou er uit hebben gevist tussen die 100 andere e-mails. Bij een paar residance lees ik af en toe wel eens de DJ Sollicitaitie mail's door. En blijft me keer op keer verbazen wat ze er in zetten, Van gage's tot eisen tot zo gek het maar wezen kan.
Hier word als een stel kraaien die een stukje brood zien gereageerd. Vraag me soms af heeft iedereen wel werk? Of draait? Komt in mijn ogen over van oeeeee een feest eindelijk weer eens een boeking.. Al wil je het echt, had je allang meer bookingen...
Tuurlijk snap ik dit en staat leuk als referentie.. Maar sommige denken gelijk dat ze een hele persoonlijke e-mail terug krijgen met een compliment of bedank...
Als er iets een rare wereld is is het wel de Horeca/Evenementen/Organisatie branche.
En spreek uit ervaring wat zit er vanaf m'n 12e in, Vader is Horeca ondernemer, Ga regelmatig naar lezingen en meeting van oa Horeca Nederland, NIghtlife, Etc Etc.. Heb regelmatig contact met Horeca/Evenementen/Orginisatoren en veel meer. Dus snap best hoe de wereld ?in elkaar zit..
owja,
Zelf heb ik geen mail gestuurd naar Nick, ik ben door hem benaderd. Bedankt daar voor!
Al wil je wat bereiken moet je er kei hard voor werken en knokken.. Vooral in dit vak, kijk maar op hyves elke dag veranderen 1000000000 mensen hun profiel naar een ''dj'' profiel omdat ze denken als ze DJ voor hun naam zetten en berg muziek op hun pc hebben staan al DJ zijn.. ?en het leuke is dat ze denken dat ze het allemaal gaan maken of regelmatig bookingen krijgen.... NOT!
Poster: Yorick
Sommige mensen verwachten gewoon te veel als ze een mail/bericht sturen,
Als ik contact met een klant of organisatie heb ga ik er altijd van uit dat ik een standaard reactie terug krijg of niks terug krijg.. Alles wat anders is kan je als speciaal zien of erg positief dat je jou er uit hebben gevist tussen die 100 andere e-mails. Bij een paar residance lees ik af en toe wel eens de DJ Sollicitaitie mail's door. En blijft me keer op keer verbazen wat ze er in zetten, Van gage's tot eisen tot zo gek het maar wezen kan.
Hier word als een stel kraaien die een stukje brood zien gereageerd. Vraag me soms af heeft iedereen wel werk? Of draait? Komt in mijn ogen over van oeeeee een feest eindelijk weer eens een boeking.. Al wil je het echt, had je allang meer bookingen...
Tuurlijk snap ik dit en staat leuk als referentie.. Maar sommige denken gelijk dat ze een hele persoonlijke e-mail terug krijgen met een compliment of bedank...
Als er iets een rare wereld is is het wel de Horeca/Evenementen/Organisatie branche.
En spreek uit ervaring wat zit er vanaf m'n 12e in, Vader is Horeca ondernemer, Ga regelmatig naar lezingen en meeting van oa Horeca Nederland, NIghtlife, Etc Etc.. Heb regelmatig contact met Horeca/Evenementen/Orginisatoren en veel meer. Dus snap best hoe de wereld ?in elkaar zit..
owja,
Zelf heb ik geen mail gestuurd naar Nick, ik ben door hem benaderd. Bedankt daar voor!
Al wil je wat bereiken moet je er kei hard voor werken en knokken.. Vooral in dit vak, kijk maar op hyves elke dag veranderen 1000000000 mensen hun profiel naar een ''dj'' profiel omdat ze denken als ze DJ voor hun naam zetten en berg muziek op hun pc hebben staan al DJ zijn.. ?en het leuke is dat ze denken dat ze het allemaal gaan maken of regelmatig bookingen krijgen.... NOT!
Poster: Bootstrap
Hier gaat het toch gewoon om? Als er wordt gezegt dat je bericht krijgt dan verwacht je dat ook, niet heel gek toch? Er kunnen wel allerlei betogen worden gehouden over de evenementenwereld en het DJ zijn, maar daar heeft het helemaal niks mee te maken. Voor mij in ieder geval niet.
Poster: Hoeike8819
Weet iemand welke apparatuur er op dit evenement staat?
Er staat ook nog een mail sturen geeft geen garantie tot draaien, dus indien je na de deadline niks gehoord heb kan je er toch gewoon vanuit gaan dat je het niet bent geworden.
Ik denk dan een heleboel mensen hier nog moeten leren zoals Yorick al zei hoe het er in de horeca / nachtleven aan toe gaat.
Poster: Bootstrap
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mail, betekent dit dat ik sowieso niet in de discotheek sta?
@ Bootstrap & Maykfroix; Dit betekent nog niks, ik heb een grove planning gemaakt maar maak hem pas vrijdag definitief en dan weet je ook pas of je draai en waar.
Lijst is bekend gemaakt
Als je er nog niet bij staat, niet getreurd er worden nog aanpassingen gedaan!
Als wij een mail sturen naar een sponsor, gaan we er in eerste instantie ook vanuit dat we geen reactie krijgen of een standaard mail.. is het dan ook gelijk van Coca Cola is een kut bedrijf / slecht geregeld?