1e x zonder bpm gebeatmatched, problemen..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 01-06-2011 22:48
hallo,

op aanraden van een aantal betere dj's ben ik direct begonnen met draaien, en de bpm meter afdekken
daarnet heb ik kort wat ingemixt
nu ik wil die mix gerust posten, maar hij is ver onder niveau, hij is ook verschrikkelijk offbeat
nu dit zijn naar mijn mening de voornaamste problemen,

-de nummers zitten niet perfect op elkaar, eens ze bij benadering juist staan, loopt het fout, ik hoor namelijk niet zo goed of hij vooruit moet of achteruit om perfect gelijk te staan

-ik probeerde zo nauw mogelijk te letten op het beatmatchen dat de overgangen soms nogal chaotisch klinken.

verder zijn er nog problemen, ik wil ze er amaal van eerste tot laatste uit, allemaal.
kunnen jullie me helpen?
de mix is eigelijk enorm slecht in mn ogen (ja sorry, ik breek mezelf veel af, alleen zo graag je hogerop)
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
dit is hij
have fun jonges (en meisjes) tell me what you think
User edit by youngbeatsz on 01-06-2011 @ 22:50:36 (1%)

What do you think about 1e x zonder bpm gebeatmatched, problemen.. ??

Vote :   

main    posted on 01-06-2011 22:59
vraag je ons nou om een schop tegen je reet aan, dat je meer moet gaan oefenen?
youngbeatsz    posted on 01-06-2011 23:11
ik vraag om uitleg hoe ik m'n fouten kan verbeteren en wegkrijgen, idd oefenen maar er is toch een tip fzo die u of eender wie op dit forum kan geven, je mag me gerust zeggen dat ie slecht is, maar daat weet ik zelf ook, en indien er iets goed is aan de mix hoor ik het graag, danku
main    posted on 01-06-2011 23:18
ik ga heel bot doen, maar ik ga niet zeggen dat je mix slecht is. ik ga je mix namelijk niet beluisteren, aangezien dat niet hoeft om je tips te geven. oefenen is de enige manier om je oren (en hersenen) te trainen op het luisteren naar muziek en te horen wat welk nummer is, en welk nummer dus sneller of langzamer moet.

tip: meer muziek luisteren, meer oefenen.
youngbeatsz    posted on 01-06-2011 23:20
oke, tzal nu wel even minder zijn, met de examens, maar das ook zoiets normaal dat je veel moet oefenen, maar mag ik eens vragen hoe oefen je het best? nr 1 door de master, en nr 2 op de headphone en met 1 oor headphone en 1 oor master, of met beide oren op de headphone, en ook de master in de headphone laten spelen?
main    posted on 01-06-2011 23:24
da's puur wat je zelf lekkerder vind werken. persoonlijk heb ik mn hp altijd aan mn linker oor, en draai ik de master in bij het luisteren naar mn cue.
Lomme_    posted on 01-06-2011 23:24
Werk een beetje aan je timing. Niet zomaar willekeurig op je play knop gaan rammen.
youngbeatsz    posted on 01-06-2011 23:27
@ lomme, dat zeg ik, ik lette meer op het proberen beatmatchen, per ongeluk welliswaar..
will-j    posted on 02-06-2011 02:14
Goed dat je zelf weet dat het niet ok? is, dan zul je wss wel weten als het wel goed klinkt.

Het is veel oefenen. Leer eerst met beatcounter en daarna kun je zonder leren. Heb ik ook zo gedaan en vond dat een stuk fijner dan meteen zonder de beatcounter. T is een kwestie van tijd Winking my eye
djmamo    posted on 02-06-2011 03:11
oefenen, dat is het enige wat je moet doen, uren, dagen, jaren.

dt is de enige manier om je gehoor zo te vormen dat je weet of een plaat wel of niet sneller moet.
www.moonentertainment.nl
RAS    posted on 02-06-2011 12:30
Ik ga je mix ook niet luisteren, maar naast beats gelijk leggen, kun je veel grotere structuren van nummers gelijk laten lopen, waardoor het veel beter zal klinken. Timing voor het instarten van het volgende nummer is daarbij erg belangrijk. Dat zijn waarschijnlijk de overige problemen waar je het over hebt. Lees deze post over timing maar: ////www.djresource.eu/Forum/topic/12602/#220108

Zorg dat je een nieuw nummer dus op het juiste moment instart. Gaat het fout? Dan kun je het na 16 beats opnieuw proberen. Iedere keer als het fout gaat, of als het dusdanig ver uit de maat loopt dat het niet meer te corrigeren valt, dan ga je gewoon terug naar je cue-point en probeer je het opnieuw.

ohja, in deze post stond het nog niet: OEFENEN! :P
youngbeatsz    posted on 02-06-2011 14:53
@wiily-j: ik deed het al n tydj met bpm counter, vandaar dat ik ook weet hoe ik de mix wil laten klinken.
Gerdo    posted on 02-06-2011 16:45
oefenen en oefenen dan ga je het vanzelf horen en beter doen. Ik heb het ook zo geleerd. En als je denkt dat het goed gaat even wat opnemen en zelf goed terug luisteren. Dan hoor je zelf de dingen die beter kunnen en dan ga je daar aan werken. Dus OEFENEN en jezelf terug luisteren, we kunnen wel tips geven maar dat is onze manier van mixen. Iedereen heeft zijn eigen trucs en doet het op zijn eigen manier.

OEFENEN!!!

edit: Ik heb net even geluisterd maar let goed op wanneer je de plaat die je in wilt start, of laat horen want dit zijn de fouten momenten. Dat is ook oefenen en dan gaat dat vanzelf beter.
User edit by Gerdo on 02-06-2011 @ 16:47:45 (45%)
youngbeatsz    posted on 02-06-2011 18:32
Ik wil jullie toch even bedanken, jullie zyn een grote hulp, naast oefenen heb ik hier toch al wat opgestoken, alvast bedankt, verdere commentaren zyn welkom

This is an old Topic

No new postings for 5.205 days.
 Post CommentThat would be 173.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: 171 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 31.207
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.235