Muziek om goed te mixen..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThaBooykies    posted on 01-06-2011 09:02
Heyy,

Ik ben opzoek naar 2 nummers (mag ook meer) om goed te beatmixen? Die goed door elkaar gemixt kunnen worden..

Alvast bedankt.

Groet,

Booykie
Bram - ThaBooykies

What do you think about Muziek om goed te mixen.. ??

Vote :   
Bonchanoize    posted on 01-06-2011 09:03
alle extended mixen zijn goed, alles met een intro en een outro
Let the magic begin
ThaBooykies    posted on 01-06-2011 09:16
Daar was ik al wel achter, maar toch bedankt! Winking my eye
Ik ben meer opzoek naar de wat makkelijker platen die je kunt mixen. Je moet ??nmaal zo makkelijk mogelijk beginnen.
Bram - ThaBooykies
Xtremer    posted on 01-06-2011 09:22
House platen zijn makkelijk zat denk ik. Je hebt extended (original) versies die langer zijn dan 8 minuten. Die hebben van een outro van 2 minuten. Kun je mij niet vertellen dat je geen tijd genoeg hebtCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJADMIN    posted on 01-06-2011 09:23
Zanger Rinus - Hey Marloes

Kun je het beste mixen met

De apres ski hut - De pizzahut....

kan je goed mee leren mixen, als je die op elkaar krijgt, neem ik je direct aan !!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
AdenFarleigh    posted on 01-06-2011 09:53
Begin met Deadmau5 ofzo; tracks zijn simpel opgebouwd en 9/10 tracks zitten op 128 BPM.

lol @ Dj admin Tongue
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
MrQreeny    posted on 01-06-2011 10:26
Dus als ik het goed begrijp begin je met beatmatchen... Pak gewoon 2 dezelfde platen met een lekkere beat. Dan kan je gelijk kijken of je het goed hebt en hoe nauwkeurig!
Zelf gebruikte ik Vato gonzales - now we dance veel in het begin. Lekkere lange intro met mooie duidelijke kick. Maar ik heb eigenlijk een hele cd gemaakt met lekkere lange intro's. Als je de tracklist wilt, moet je het maar even zeggen, want die heb ik nu even niet bij de hand.

Verder kan je bijvoorbeeld 8 tellen loopen van een beat en dan kan je die beat gebruiken bij praktisch alle nummers die erop volgen. Moet je wel zorgen dat je eerst een perfecte loop hebt natuurlijk.
'Music is the universal language of mankind...'
Arondjuser    posted on 01-06-2011 10:32
E
X
T
E
N
D
E
D
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Bonchanoize    posted on 01-06-2011 11:48
Poster: MrQreeny
Dus als ik het goed begrijp begin je met beatmatchen... Pak gewoon 2 dezelfde platen met een lekkere beat. Dan kan je gelijk kijken of je het goed hebt en hoe nauwkeurig!
Zelf gebruikte ik Vato gonzales - now we dance veel in het begin. Lekkere lange intro met mooie duidelijke kick. Maar ik heb eigenlijk een hele cd gemaakt met lekkere lange intro's. Als je de tracklist wilt, moet je het maar even zeggen, want die heb ik nu even niet bij de hand.

Verder kan je bijvoorbeeld 8 tellen loopen van een beat en dan kan je die beat gebruiken bij praktisch alle nummers die erop volgen. Moet je wel zorgen dat je eerst een perfecte loop hebt natuurlijk.

En cd-spelers waar je mee kan loopen
Let the magic begin
Winston    posted on 01-06-2011 13:15
Als je een nummer hebt in je collectie waar je duidelijk boem boem boem hoort, en nog een ander waar je duidelijk boem boem boem hoort, dan zijn dat je 2 nummers waarmee je kunt leren mixen.

Desnoods draai je de EQ van hi en mid weg.

Beginners beatmatch les bestaat uit 2 delen die je apart kunt oefenen. Optijd ingooien,dat kun je met dezelfde titels.

En les 2 is pitchen.
Tic Toc
ThaBooykies    posted on 01-06-2011 14:59
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nu een aantal nummers gekocht van Deadmau5. Ik ga eens wat proberen.

Verder zijn tips nog welkom hoor!
Bram - ThaBooykies
MrQreeny    posted on 01-06-2011 15:25
Poster: Bonchanoize
En cd-spelers waar je mee kan loopen

Haha duh, maar ik weet niet niet of je bij alle cdspelers je loop nog aan kan passen. Van pioneer en de players die ik heb weet ik het wel. Maar als dat niet zo is is het wat moeilijker (want tsja je hebt er zo weinig aan als je wilt beatmatchen en je hebt 8.1 beat geloopt :P)

Edit:

01. You're Not Alone (Bingo Players Remix) - Oliver Twizt
02. Can't Get Enough (Original Mix) - Groovenatics ft. Quintino
03. Polkadots (Original mix) - Afrojack
04. Catch Your Fall (Hardwell Club Mix) - Clokx
05. Can't Get Enough (Groovenatics Re-edit) - Groovenatics ft. Quintino
06. King Of Beatz - Hardwell
07. Agua No (Original Mix) - Jose Ponce ft. Rafa Nandez
08. Body Language In White Rooms - M.A.N.D.Y. vs. Booka Shade
09. Exceeder - Mason
10.?Point?-?NiCe7
11. Troya (Original Mix) - Noir
12. Alors on danse (Vato Gonzalez Bootleg) - Stromae
13. You Got Me Burnin' - Milk & Sugar ft. Ayak
14. Step By Step (Original Mix) - Gregor Salto & Laidback Luke ft. Mavis Acquah
15. Hey Hey (DF's Attention Vocal Mix) - Dennis Ferrer
16. Paul Gardner & Hugh Come Get My Lovin' (Plastik Funk Remix) - Paul Gardner
17. In The Air (Alex Salvador Remix DRM )? - Johnson Junior

Dit was mijn beatmix oefen cd...

Daarnaast wil ik nog even voor de zoveelste keer zeggen, bekijk de serie 'How to DJ' op youtube eens! Dat hielp mij enorm.
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 01-06-2011 @ 15:32:31 (100%)
ThaBooykies    posted on 01-06-2011 22:24
Ik moet eerlijk zeggen dat het nu best lekker gaat, ik zal binnenkort is iets opnemen! Winking my eye
Bram - ThaBooykies
jannickv    posted on 02-06-2011 09:33
haha toen ik begon heb ik gewoon in ableton een paar tracks gemaakt met enkel een kick op een random tempo (126 - 130) en die proberen inmixen...
Dav3    posted on 02-06-2011 11:10
Begin gewoon met 2 x dezelfde track en probeer die maar gelijk te krijgen.
www.everybeat.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

101 Users online: 66 Guests (35 Unknown)
Pages generated today : 23.956
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.186.812