spelen met effectjes, wat kan, wat niet? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 25-05-2011 22:41
beste,

even inleiden, na enkele maanden draaien heb ik de indruk dat beatmatchen wel lijkt te lukken
maar ik kreeg de opmerking dat ik meer creativiteit moet leggen in het mixen,
wel daar was bij de aankoop van de mixer al aangedacht door eentje te kopen met effectjes, maar wat kan je zoal, ik probeerde al vanalles, maar het lijkt er telkens op alsof ik de muziek verkracht, iemand tips?

What do you think about spelen met effectjes, wat kan, wat niet? ??

Vote :   

youngbeatsz    posted on 28-05-2011 16:15
ik zie effecten als een vorm van creativiteit, en wat jullie hierboven omschrijven als het overdadig gebruik van effecten noem ik het gebrek aan creativiteit, waarom zeg ik dit, wel dat is net m'n probleem, momenteel heb ik een gebrek aan creativiteit maar ook vooral een gebrek aan andere mogelijkheden die ik onder de knie heb. wat gebeurt er nu? idd, je gaat vanzelf iets wat beter lukt vaker gebruiken = overdaad van effecten (als je ze kan gebruiken)
XMatiC    posted on 28-05-2011 16:38
Poster: Estacy
ik haat elk effect dat te veel gebruikt word. zelfs filters beginnen nu irritant te worden. subtiel gebruik op een Xone niet, maar dat gezanik met die DJM filters die nergens naar klinken elke 30 seconden...

Inderdaad, enkel ??n keertje een filter of een pan voor een climax is genoeg voor een hele set.
Ik haat de effecten gewoonweg,

laat ze beter weg en speel met je liedjes (mash-upjes maken enz.) niet met je effecten
www.youtube.com/LennertDJ
Estacy    posted on 28-05-2011 18:57
zelf vindt ik Isolaters veel leuker en fijner. Bij techno en deephouse het enige wat je nodig hebt. vraag het maar aan Derrick May
http://www.youtube.com/watch?v=kUzVDq1aZuE&feature=related
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.099 days.
 Post CommentThat would be 170 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 16 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 14.734
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.249