Welke moet ik kiezen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThaBooykies    posted on 24-05-2011 18:49
Hi people,

ik sta op het moment om een MIDI keyboard te kopen. Nu zit ik nog te twijfelen en wil ik graag jullie ervaringen horen.

Ik wil graag jullie ervaringen van;
- E-MU X Board 49
- Alesis Q-49 MIDI keyboard
- M-AUDIO Keyrig 49

Graag zal ik de ervaringen willen weten, functies, is het prut etc.

Alvast bedankt people!
Bram - ThaBooykies

What do you think about Welke moet ik kiezen? ??

Vote :   

JMwan    posted on 24-05-2011 18:59
waarom lees je niet gewoon de reviews op bax of ergens anders? hoef je geen nieuw topic te openen voor iets wat je ook ergens anders kan vinden
tek-zotic    posted on 24-05-2011 19:47
Poster: JMwan
waarom lees je niet gewoon de reviews op bax of ergens anders? hoef je geen nieuw topic te openen voor iets wat je ook ergens anders kan vinden

man man, een forum dient toch om anderen hun mening te vragenConfused
gaat beetje foute kant op met dit forum,?altijd als iemand iets over gear vraagt is er wel iemand die vind dat hij moet reageren dat hij het maar ergens anders moet zoeken, als jij er zo over denkt post dan niets

van deze 3 keyboard heeft de EMU het meeste knoppen, en kan je dus meer tegelijkertijd bedienen. ook zijn emu keyboards van redelijke kwaliteit. moest ik in jouw plaats zijn zou ik deze kiezen
ElVrieso    posted on 24-05-2011 22:16
Ik heb zelf de M-Audio, die lekker werkt, maar wel een beetje cheap aanvoelt en minder knoppen heeft. De EMU daarintegen voelt veel lekkerder aan, en heeft wat meer knoppen. Hier werk ik ook vaak mee, een vriend van me heeft m. Ik zou kiezen voor de EMU. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
ThaBooykies    posted on 24-05-2011 22:44
Bedankt jongens, daar heb ik wat aan!

Ik heb ook zeker reviews bij shops gelezen, maar dat zijn er meestal maar ??n of twee!
Bram - ThaBooykies
ThaBooykies    posted on 27-05-2011 16:07
Jammer genoeg is de?E-MU X Board 49 nu niet meer leverbaar.. Is er een keyboard die vergelijkend het zelfde is als de?E-MU X Board 49?
Bram - ThaBooykies
User edit by ThaBooykies on 27-05-2011 @ 16:07:49 (14%)
DaCompra    posted on 27-05-2011 20:25
ik zou sws de m-audio nemen. niet duur, perfecte driver support en makkelijk te installeren.
ik heb zelf de m audio oxygen 49 en heb nog nooit problemen gehad. vroeger gebruikte ik fl studio op windows xp. en nu ableton op windows 7 64 en met beide werkt het perfect.
Lomme_    posted on 27-05-2011 20:45
Spaar door voor de M-AUDIO OXYGEN 49 (3th generation). Kost je zo'n ?140, echt waar voor je geld!

ThaBooykies    posted on 29-05-2011 15:50
Haha, toevallig dat jullie die mij ook aanraden. Ik heb hem ook gekocht !

Foto:

Toch leuk voor een kleine studio. Welke software raden jullie mij aan? Ik werk momenteel een beetje met de demo van FL studio.
Bram - ThaBooykies
StudioNieuws    posted on 30-05-2011 16:10
Absoluut de M-Audio!

je moet je voor jezelf afvragen in hoeverre je al die knoppen en faders gaat gebruiken. Ik gebruik ze zelden namelijk! hooguit 3 - 4 knobs om filters en asdr te testen bij het maken van een goede sound, en dan pak ik nog meestal de knoppen van mijn drumpad, omdat deze veel fijner zijn!

Kies het keybaord dat het beste speelt, dus wat het beste aanvoelt en het snelste reageert, en niet voor de knoppen!?

Voor mijn site test ik over 2 weken een aantal midi keyboards. Dus als je nog interesse hebt houd dan mijn site in de gaten:

Studio Nieuws
ThaBooykies    posted on 30-05-2011 18:12
Jammer dat er niet echt een gebruiksaanwijzing bij zit..?

Waarvoor dienen de faders midden in het keyboard en rechts de draaiknoppen?
Bram - ThaBooykies
Larsz    posted on 31-05-2011 00:17
Heb goede ervaring met M-Audio keyboards?Smile alhoewel ik denk dat al deze keyboards goede equivalente zijn, ook financieel gezien.
AdenFarleigh    posted on 31-05-2011 00:22
Toevallig net de Akai MPK 49 gekocht; komt van de week binnen hoop ik! Ook leuk om eens op Youtube op te zoeken Happy, laughing
De faders en draaiknopjes gebruik je voor de settings in je Programma, resonance, filter blablabla - dan hoef je niet steeds die muis weer te grijpen Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 5.204 days.
 Post CommentThat would be 173.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

256 Users online: 131 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 83.293
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.330