Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? (8/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-01-2006 17:25
De ene heeft een simpele naam, de andere een ingewikkelde, weer een ander een stoere strakke naam, of gewoon aangepast aan de muziek stijl.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe iedereen aan zijn naam is gekomen. In dit topic kun je schrijven hoe je eraan bent gekomen, en hoe je er zelf over denkt.

Mijn naam is ooit ontstaan doordat we op school iets hadde over Illusies. Op dat moment was ik net begonnen met deze hobby, en zodoende was ik ook aan het nadenken over een naam.

Dj Illusie klinkt natuurlijk niet. Vandaar heb ik het vertaald naar Illusion. Toen was ik Dj illusion. Inmiddels heb ik overal het DJ voorweg gelaten.?En ben ik nu gewoon 'Illusion'.

:::edit:::

Zoooo dit topic is oud. Even een editje:
Mijn naam is nu Kratoz, pas goed binnen de hardstyle scene. Zat te lezen in de griekse mythologie, en ik kwam een titan tegen genaamd Kratoz. Kratoz was volgens mij een zoon van Zeus. Kratoz stond bekend om kracht.

Ik wil laten zien dat ik de kracht/energie heb om door te zetten in het producers vak. Dat laat ik ook in mijn nummers horen.

Wat is jou naam, en hoe is die ontstaan?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-06-2010 @ 18:02:59 (74%)

What do you think about Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? ??

Vote :   

Ronn-Sastro    posted on 24-08-2009 11:19
Ik heet in het echt Ronny Sastropawiro, ik ben javaans-surinaams van oorsprong.

Ik werd al gauw DJ Ron genoemd door kennissen en vrienden en omdat de meeste mensen mijn achternaam niet kunnen uitspreken of zelfs lezen.
Kort en simpel.. maar omdat er al meer DJ's zijn met deze naam. Heb ik wat anders verzonnen.

Het is uiteindelijk DJ Ronn-Sastro geworden of gewoon Ronn-Sastro, vanwege mijn caribbische achtergrond en ik zelf ook meer Latin (house)georienteerd draai vond ik?de naam wel?een Latin Feel hebben.
Life=Music=Life
christiano    posted on 24-08-2009 14:29
ik draai en produce onder 3 aliasen :p

de eerste en meest gebruikte is christiano mijn voor naam is christiaan dus dacht laat ik er gewoon christiano van maken klinkt toch een stuk beter dan gewoon christiaan

de 2de is samen met een vriend wij maken onder deze alias minimal en producen dat ook

de alias is MEYR & HOYT die vriend van mij zijn achter naam is meier en mijn achter naam hoijtink

de 3de is mijn alias waar ik onder lounge maak en dat is paul laurens dat zijn mijn 2de en 3de namen
User edit by christiano on 24-08-2009 @ 14:30:15 (11%)
G-step    posted on 25-08-2009 19:16
DJ G-Step.
Mijn echte naam is glenn. dat staat uiteraard voor de G.
En step. tjaa geen idee ik dacht aan dansen , los gaan.
daardoor G-Step.
Ywe    posted on 25-08-2009 21:23
Ik heet Peter Ywe, al mijn vrienden noemen mij Ywe Coolte simpel voor woorden
Stagiar    posted on 01-09-2009 19:09
Ook hier meerdere namen, veel bezig onder de Alias Kinz. (afbastering van het woord Kinslayer, wat weer de titel is van een nummer van de band Nightwish. Die naam gebruikte ik in mijn Counter-Strike tijd jaaaren geleden. Raakte wat bekender binnen de community en kreeg Kinz als koosnaampje ofzo).
Daarnaast doe ik dingen onder deze Alias, Stagiar.
En zo zijn er nog wel meer benamingen die ik aan verschillende productie-projecten heb gegeven, maar daarvan staat nog niets online. Zijn het noemen dus (nog) niet waard Winking my eye
main    posted on 01-09-2009 19:27
eerst was t dj main (wou eerst draaien met vriend en onze name samen maakten 'main')
nu is t k lect omdat main al bezet was.

k lect omdat mn naam begint met n k daarom dus de k en lect omdat ik ook electro e.d. draai
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:00
Mijn Dj-naam is Bonchanoize.
Oorspronkelijk was ik namelijk van plan om samen met een vriend te draaien, we hebben eens zitten denken over een naam en toen kwam 'Nonchaboys' naar buiten, dat leek ons wel noncha. Die kerel is er uiteindelijk niet mee doorgegaan en dan heb ik als solo-dj gewoon twee letters van plaats gewisseld en de spelling wat gewijzigd. Zo is het dus Bonchanoize geworden :D
Let the magic begin
tek-zotic    posted on 06-06-2010 22:07
The Pharmacist: ik studeer farmaceutische wetenschappen
Sunrise8    posted on 06-06-2010 22:27
Sunrise -> komt meer als inspiratie van de In Search Of Sunrise series van Ti?sto, maar ook dat ik 's nachts tot Sunrise (Zonsopkomst) draai. Vond ik wel een leuke betekenis Happy, laughing
Music made me who i am
ThijsG    posted on 06-06-2010 22:45
mijn DJnaam is DJ T One. Ik ben er nou niet echt blij mee maar er wil maar niks leuks uitrollen bij mij. ik heb nog ees wat met letters en namen en andere spelingen geprobeerd, maarja. De T staat voor Thijs, en het idee is dat je er ook The One in zou kunnen lezen. Overigens is het aan elkaar, 'tone' ook iets muzikaals.
bambamstudio    posted on 06-06-2010 22:56
Was op de Philipijnen, zag daar een vrucht/kruid, Kamansi genaamd....a name was born
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Crazy    posted on 06-06-2010 22:57
Funk-I

Normaal is het Funky, mijn naam begint met een I, dus een beetje knippen en plakken en het was ontstaan.
Hardshort    posted on 07-06-2010 00:36
Hardshort,

Mn complete vrienden en kenissen kring noemt?me Shorty (ik ben 1.68m)
Ik draai graag harde muziek,
Hardshort is ook een engelse term voor kortsluiting, en zodra je mn kapsel ziet snap je die link wel Cool

Mn andere alias waarmee ik in samenwerking produceer & draai is Hardleetz,
Dit is afkomstig uit het gamerstaaltje zoals leetz weer een verbastering van elites, of leiders, word vaak?opgevat als hardleads, snap Winking my eye?
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
DJ_OB    posted on 13-06-2010 23:27
DJ OB, mijn naam is Job dus D JOB -> DJ OB

Helaas is er een heel bekend tamponmerk in nederland die dezelfde naam gebruikt...
Helemaal als ze je dan op de website aankondigen met DJ O.B. denkt men snel aan tampons :P?Heb ook al eens te horen gekregen van iemand dat hij mij wilde aankondigen als de meest vrouwvriendelijke dj ter wereld.

Kortom als ik binnenkort wat beters weet verander ik me naam weer xD
ThijsG    posted on 14-06-2010 07:43
Achjoh de iPad verkoopt toch ook goedWinking my eye
Decepticon    posted on 14-06-2010 08:39
In 1994 knalde ik bij het schaatsen tegen een brug, dus de kop helemaal open, vandaar DJ Scarface, maar die bleek er al te zijn (gabberartiestje destijds).
Een tijdje lopen denken wat te doen en zo zat ik op een gegeven moment op mn fiets, samen met een maatje, die helemaal NIETS met housemuziek had. Hij kijkt naar mn fiets en zegt (zwaar sarcastisch): DJ GIANT...das wel een mooie naam. Ik ben namelijk niet zo hele groot (1.73). Waar hij de grap maakte, vond ik m idd erg goed. Iedereen verwacht een boom van een kerel die komt draaien, komt ukkepuk binnenzetten!

Dus vandaar DJ Giant. Heb ondertussen ontdekt dat er in de VS en in Duitsland ook een DJ Giant rondloopt, maar allez, ik houd de naam er lekker in!

PS: Nickname hier (Decepticon) is gekozen uit jeugdsentiment...da good old dayz!
User edit by Decepticon on 14-06-2010 @ 08:40:29 (11%)
walteur    posted on 14-06-2010 11:32
Mijn echte naam is Wouter, maar we hadden een leerkracht Frans, die uit Walloni? kwam, en zei kon mijn naam niet uitspreken, ze sprak wouter uit als: walteur

Nadien noemde iedereen me walteur Happy, laughing

leuk topic btw Happy, laughing
User edit by walteur on 14-06-2010 @ 11:33:26 (10%)
TH3llC    posted on 14-06-2010 12:36
TH3llC kom gewoon van thc, en opeens kwam ik op Th3llC en vond het wel goed klinken.. vandaar dus :P
AdenFarleigh    posted on 14-06-2010 15:14
Een zooitje voor -en achternamen opgeschreven die ik wel mooi vond; beetje gekeken wat ik mooi vond klinken samen, en uiteindelijk heb ik dus gekozen voor Aden Farleigh.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
-FLoriZ-    posted on 14-06-2010 15:36
F-Fect

Voornaam Floris, en als je de E van Effect eraf haalt en een streepje tussen de F'en zet, heb je mijn naam. =D
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
LilQuint    posted on 14-06-2010 15:58
Dj Lil Quint.
Ik ben de kleinste van de familie..
En werd altijd Lil Boy genoegd :P
En Quint omdat me achternaam Kwinten is.
En ik vond het leuker met een Qu in plaats van Kw anders is het : Lil Kwint.
En dat klinkt niet echt:P
Dus vandaar.
Sommige mensen vingen dat 'Lil' echt alleen maar hip hop is en voor patsers.
Maar veel rappers hebben hier geen verhal achter, En ik wel.

Mooie naamen hiero Happy, laughing
ThijsG    posted on 14-06-2010 16:04
?en beschrijving per topic is genoeg hoor:p. Maarja deze is wat uitgebreider.
Leuk om al die namen langs te zien komenHappy, laughing Ook leuke verhalen.
XMatiC    posted on 14-06-2010 16:09
Nou ik ben Dj Lennert
heel raar verhaal maar mijn mama noemde me lennert
en toen dacht ik laat ik mijn dj naam nu ook eens lennert laten noemen !
www.youtube.com/LennertDJ
ElVrieso    posted on 14-06-2010 16:11
DJ El Vrieso is de naam. Happy, laughing

Mijn achternaam is de Vries en een tijdje geleden kwam een vriend met ''IL VRIESO'' maar ''EL'' vond ik toch beter klinken.
En ik heb altijd wel wat met het latijns en spaans gebeuren gehad dus ik vond het wel leuk. Verwacht alleen geen DJ die met allemaal reggaeton aan komt zetten, maar ik heb der niks tegen om Gasolina of Dalle Don Dalle der in te gooien. Happy, laughing

Leuk topic!
Bruno de Vries - @djelvrieso
Milo    posted on 14-06-2010 17:17
DJ Milo / DJ Mylo

Milo is me echte naam en sommige spreken het uit als mylo dusja me naam kom je niet veel tegen dan is de keuze simpel niet waar?

132 Users online: 74 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 67.649
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.622