Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? (7/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-01-2006 17:25
De ene heeft een simpele naam, de andere een ingewikkelde, weer een ander een stoere strakke naam, of gewoon aangepast aan de muziek stijl.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe iedereen aan zijn naam is gekomen. In dit topic kun je schrijven hoe je eraan bent gekomen, en hoe je er zelf over denkt.

Mijn naam is ooit ontstaan doordat we op school iets hadde over Illusies. Op dat moment was ik net begonnen met deze hobby, en zodoende was ik ook aan het nadenken over een naam.

Dj Illusie klinkt natuurlijk niet. Vandaar heb ik het vertaald naar Illusion. Toen was ik Dj illusion. Inmiddels heb ik overal het DJ voorweg gelaten.?En ben ik nu gewoon 'Illusion'.

:::edit:::

Zoooo dit topic is oud. Even een editje:
Mijn naam is nu Kratoz, pas goed binnen de hardstyle scene. Zat te lezen in de griekse mythologie, en ik kwam een titan tegen genaamd Kratoz. Kratoz was volgens mij een zoon van Zeus. Kratoz stond bekend om kracht.

Ik wil laten zien dat ik de kracht/energie heb om door te zetten in het producers vak. Dat laat ik ook in mijn nummers horen.

Wat is jou naam, en hoe is die ontstaan?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-06-2010 @ 18:02:59 (74%)

What do you think about Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? ??

Vote :   

b-shock    posted on 26-07-2009 12:55
DJ RiXx. Waarom is beetje wazig. mijn hyves is een keer gehackt dus maaktte ik nieuwe aan: rikkz.hyves.nl nou rikkz is het zelfde als RiXx dus ik dacht DJ RiXx. zo dus. Winking my eye
LilQuint    posted on 26-07-2009 20:24
Lil Quint, Ze noemen me altijd kleine stef! en mij achter naam is kwinten eerst was het Lil Kwint maar ben overgegaan naar een Q om het veter te laten klinken Winking my eye
Seca    posted on 26-07-2009 22:29
Het schijnt da kik nogal droge humor heb, all? da hebbe ze mij toch wijsgemaakt, zelf weet ik dat niet want ik lach niet met mijn eigen moppen.
Seca is spaans voor droog =)
En ja, seca word als: Seka uitgesproken :p Niet Sesa
User edit by Seca on 26-07-2009 @ 22:30:20 (83%)
Mixt-Ape    posted on 27-07-2009 14:41
Gij zij nochtans nogal ne keirel ze! Mee ouw kunde lache!
camping    posted on 13-08-2009 14:23
Dj Camping
Omdat ik festival campings en gewone campings wel plezant vind
vh    posted on 13-08-2009 14:38
DJ vh omdat iedereen die ik ken vh tegen mij zegt.
ScottB    posted on 13-08-2009 14:44
Ik ben begonnen met Scott B(van Scott Brugmans) maar ik kwam er achter dat er een dj was die zich zo noemde. Toen bedacht een vriend van mij The Bridgeman, vanwege mijn achternaam, als bijnaam. Ik vond het wel lekker klinken dus ben ik hem ook als dj naam gaan gebruiken Happy, laughing
Bootstrap    posted on 13-08-2009 15:15
Mijn DJ naam is dus Bootstrap. Ik heb wel lang over mijn naam nagedacht. Bootstrapping heeft meerdere betekenissen, maar het komt neer op iets onmogelijks doen of van iets simpels iets ingewikkelds maken. Op wikipedia staan nog veel meer betekenissen Cool Samen met mijn 'DJ-maatje' hebben we als naam SinuZ (van geluidsgolven=sinuso?de).
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
PaulBrugel    posted on 13-08-2009 15:32
De mijne, Paul Brugel is ook een DJ naam uit het leven gegrepen.
Ik hou de naam al heel mijn leven bij.
BboyV    posted on 14-08-2009 09:15
B boy V:
Die geschiedenis gaat terug tot in wat ik noem het Eurokids tijdperk...
Ik nam deel aan Eurokids 2004(denk ik) en raakte daar tot in de 2de voorrondes(bij de beste?60?van de 800!) met het liedje 'Eenzaam'.
De naam die ik mezelf toen wilde geven luidde: BV boy. Uiteindelijk mocht ik die naam niet gebruiken voor mijn inzending want mijn vader vond dat niet echt mooi klinken, dus ging ik maar onder de naam Brecht Vandenheede. Toch, de naam BV boy bleef in mij hangen.
Wat later veranderde ik die 'bijnaam' in B boy. Vond ik op zich wat mooier klinken dan het vorige...
Tot mijn grote spijt vernam ik 2 jaar later dat er een spel voor de PS2 ging uitkomen, jawel, B boy. Ik deed wat opzoekwerk en kwam tot de vaststelling dat een B boy eigenlijk gewoon een Breakdancer was.
Dus moest ik iets nieuws verzinnen. Ondertussen bevinden we ons alin het 'Jumpstyle-tijdperk'. Ik had net een nieuwe sweater, een witte, en dat was mijn inspiratie voor de naam White Jumper. Die naam had niet zo echt veel swoeng, want velen hoorden enkel het woordje Jumper, dus werd dit al direct afgekeurd. Nieuwe naam dan maar.
Het idee van B boy zat nog steeds in mijn hoofd, en ik besloot om de eerste letter van mijn achternaam erachter te plakken; V.
Dat werd dus; B boy V.
Tekhead    posted on 14-08-2009 23:07
Is eigenlijk via mijn zwager gegaan, mijn zus woont in London en getrouwd met Engelsman, en telkemale ik naar Londen ga, of zun op bezoek naar hier, moet ik wel het een of ander repareren, aansluiten, enz.../ en vooral in z'n auto, en zelfs bij z'n vrienden en buren. Hij zei altijd, je bent een technologisch wonder, en toen hij met z'n 40ste verjaardag vroeg of ik een setje wou draaien, presenteerde hij mij als Tekhead, want ik speel ook soms onder de naam D'ohminator of Luc Delpeche (was mijn naam op piraten radio zender)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 15-08-2009 @ 10:44:53 (1%)
MaximDJ    posted on 15-08-2009 09:48
Poster: Bootstrap
Mijn DJ naam is dus Bootstrap. ?.

Bootstrap Bill van de Pirates:DErg leuke naam trouwens!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Thomassz    posted on 15-08-2009 13:29
Ik had er eerst niet echt een. Maar noem mezelf nu gewoon Thomas V. (Mn achternaam begint met een V)
Net zo iets als Marco V maar dan Thomas ipv Marco Winking my eye

Kijk eens naar dj's als Armin van Buuren en Ferry Corsten.?Zij gebruiken ook gewoon hun eigen naam.
Stephanie    posted on 15-08-2009 13:51
Stephanie Cassandra, gewoon m'n eigen naam.....waarom moeilijk doen?

User edit by Stephanie on 15-08-2009 @ 13:54:02 (69%)
Ilja    posted on 15-08-2009 15:06
DJ TecH ilja. Ilja is mijn voornaam en TecH heb ik gedaan omdat ik een technologie en electronica nerd ben :P en omdat stylen die ik draai veel techno en electro in zit. Winking my eye
Esmee    posted on 15-08-2009 15:44
DJ Etack (staat nog niet vast)
Esm?e Attack

Hoe ik erop gekomen ben:

ik ben een beetje gaan zitten brainstormen met een vriendin,
eerst was het nja estech, esmeetechno,
esteck
eteck
etack
he dat klinkt wel leuk Happy, laughing
dus nu is het Etack
Kimmutjuhh    posted on 18-08-2009 18:29
Nou ik zoek ook nog een naam, maar ik ben echt nog een beginnertje. Ben net aan het proberen om FL 8 onder de knie te krijgen maar het wil nog niet echt lukken.
Weet iemand anders nog een leuke naam voor mij?
Voor als je het niet wist ik ben Kim, maar dat vond ik een beetje saai (a)!
Verder kom ik uit een plaatsje vlakbij Eindhoven en ik ben 16jaar.
Iemand leuke ideeetjes met namen?
xx
RePlayz    posted on 18-08-2009 19:34
Voor ik mijn verhaal doe het volgende: mijn dj naam is ondertussen veranderd! Van RePlayz naar Donkey Shot. Dit is echter nog niet aangepast hier op djr, komt nog!

RePlayz?was een samenvoegen van de beginletters van mijn naam, Remy Ploeg. Niet heel erg pakkend, mja...je moet als beginner toch iets he Cool

Donkey Shot is tot stand gekomen omdat ik op zoek was naar een naam wat een leuke woordspeling is van iets anders. Ik stuitte toevallig een keer op de naam van de Spaanse ridder Don Quichot en dacht dat je als je die als volgt samenvoegt --> DonQui chot --> Donkey (ezel)?Shot. Het is geen naam die een pro-dj zal gebruiken, maar aangezien ik ook geen pro ben kan dat best haha Cool
RemcoV    posted on 18-08-2009 20:23
Remzy (spreek uit als: Remsaiii), lekker simpel. Iedereen noemt me zo omdat ze geen zin hebben om Remco te zeggen.

Maarja misschien veranderd het ooit nogCool
THE-DON    posted on 21-08-2009 17:13
Was ook een tijdje aan 't brainstormen naar een pakkende naam. Ik heet zelf Donny vandaar "Don" en "Alexandro" is de 2de naam van een goede vriend van mij, vandaar "Don Alexandro"
Jorrit    posted on 21-08-2009 23:45
Poster: Ilja
DJ TecH ilja. Ilja is mijn voornaam en TecH heb ik gedaan omdat ik een technologie en electronica nerd ben :P en omdat stylen die ik draai veel techno en electro in zit. Winking my eye

Dus geen gekke combo met drank?
Tech Ilja, Techilja, Tekilja, Tequilla...
Winking my eye
DTwisted    posted on 22-08-2009 15:15
ik ben op mijn naam gekomen doordat ik met wat dj vrienden zat na te denken wat ik als naam zou nemen.
ik draaide toen nog electrohouse.
vandaar Electrobeatz.
uiteindelijk draai ik nu house/dirtyhouse, maar ik vind de naam nog steeds lekker klinken!
Ilja    posted on 22-08-2009 15:56
Poster: Jorrit

Dus geen gekke combo met drank?

Tech Ilja, Techilja, Tekilja, Tequilla...

Winking my eye

Krijg ik iedere keer te horen?Cool
User edit by Ilja on 22-08-2009 @ 15:57:13 (8%)
Flaged
Nood    posted on 23-08-2009 17:09
Mijn vrienden kwamen met Noot af, maar dat vond ik te onnozel.
Daarom heb ik er Nood van gemaakt:d

Ik denk dat een naam pas vet wordt als je gwn bekend wordt
Delcone    posted on 23-08-2009 18:30
Naam Delano,omdat ik het wel vet vind om een beetje je eigen naam erin te houden en met een gekke bui kwam ik uit op : Delcone !

Ik ging eerst voor D-blast lekker grauw maar ik vind het te D-block 8tig
User edit by Delcone on 23-08-2009 @ 18:35:13 (58%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

176 Users online: 98 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 80.297
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.075

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use